|
کدخبر: 171089

کیانوش از گزینشی المپیک انصراف داد!

دارنده مدال طلا وزنه‌برداری المپیک ۲۰۱۶ ریو از ادامه مسابقات گزینشی المپیک و حضور در کلمبیا انصراف داد.

ورزش کیانوش از گزینشی المپیک انصراف داد!

کیانوش رستمی که یکی از مدعیان اعزام به المپیک توکیو به شمار می‌رود از حضور در مسابقه گزینشی المپیک در کلمبیا انصراف داد. هر چند که هنوز دلیل خاصی برای این انصراف اعلام نشده اما به نظر می‌رسد که وی به بازگرداندن امتیاز مسابقات گزینشی المپیک سوییس امیدوار است.

کیانوش رستمی هم اکنون ۳۰۱۴ امتیاز گزینشی دارد و در رده ۳۵ دسته ۹۶ کیلوگرم قرار دارد. او در چند مسابقه مهم گزینشی امتیاز از دست داد و کارش به اما و اگر کشیده شد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری چندی پیش اعلام کرد که امتیاز چهار گزینشی ملاک عملکرد وزنه‌برداران خواهد بود و گزینشی شش‌ماه سوم به عهده وزنه برداران است.

با انصراف رستمی فردا (یکشنبه) محمدحسین برخواه به همراه سهراب مرادی راهی کلمبیا خواهند شد. علی هاشمی نیز با توجه به قانون جدید مسابقات نیازی به حضور در کلمبیا ندارد. علی داودی نیازی نیز در جمع هشت نفر برتر دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم قرار دارد و سهمیه او قطعی است.

کیانوش رستمی در حالی مدعی بازگرداندن امتیاز گزینشی رقابت‌های بین‌المللی سوییس است که با وجود وزنه‌زدن در آن تورنمنت هیچ امتیازی به او تعلق نگرفت. رستمی بعد از مهلت مقرر قانونی در رقابت‌های گزینشی سوییس ثبت نام کرده بود و به همین دلیل و با وجود حضور در رقابت‌ها هیچ امتیازی برای او منظور نشد. این پیکارها آبان ماه سال ۹۸ برگزار شد. فدراسیون وزنه‌برداری در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا نسبت به این امر به فدراسیون جهانی اعتراض کرد و این اعتراض برای سهراب مرادی است. مرادی در آن دوره از مسابقات مصدوم بود و پایین‌ترین وزنه‌ها را انتخاب کرد.

قرار است که با اعتراض ایران گزینشی کلمبیا برای مرادی جایگزین مسابقات سوییس شود. اگر اعتراض ایران پذیرفته شود رستمی و مرادی در جمع وزنه‌برداران برتر دسته ۹۶ قرار خواهند گرفت.

اگر اعتراض فدراسیون مورد قبول قرار نگیرد رستمی زودتر از تصور با آوردگاه توکیو خداحافظی خواهد کرد.

مرادی در مسابقات گزینشی کلمبیا باید وزنه ۳۸۸ کیلوگرم را مهار و بالاتر از رسولبکوف به عنوان برترین وزنه‌بردار قاره انتخاب شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها