|
کدخبر: 170926

کودتاگران پولدار اروپا نقره داغ شدند!

۳ تیم باشگاهی قاره سبز که از سوپرلیگ انصراف ندادند، احتمال دارد تاوان سنگینی بابت اقدام اشتباه خود پس دهند.

ورزش کودتاگران پولدار اروپا نقره داغ شدند!

۳ هفته قبل تیم ۱۲ تیم انگلیسی، ایتالیایی و اسپانیایی جنجالی در فوتبال اروپا راه انداختند که بی‌سابقه بود.

چلسی، منچسترسیتی، منچستریونایتد، لیورپول، تاتنهام و آرسنال از انگلیس، رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا از اسپانیا، یوونتوس، آث میلان از ایتالیا اعلام کردند از لیگ قهرمانان اروپا جدا می‌شوند و می‌روند که خود مسابقات همه ساله ایی را تحت عنوان «سوپر لیگ اروپا» برگزار کنند.

این حرکت با هدایت تیم رئال مادرید آغاز شد و در بیانیه خود عنوان کردند به قصد «نجات فوتبال و کسب درآمد بیشتر» این پیکارها را راه‌اندازی می‌کنند.

در پی وقوع چنین اتفاقی، اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) واکنش شدیدی بعد از فیفا کرد و برای این تیم‌ها و اعضای آن، تهدید کرد با جریمه‌های سنگینی مجازات خواهند شد.

در مدت ۴۸ ساعت کارشناسان، پیشکسوتان، مربیان، بازیکنان و هواداران در کنار رسانه‌ها این طرح را محکوم کردند. حتی هواداران در خیابان‌ها تظاهرات راه انداختند.

بعد از ۴۸ ساعت ابتدا تیم‌های انگلیسی و بعد تیم‌های اتلتیکومادرید، اینتر و آث میلان اعلام انصراف داده و از همه عذرخواهی کردند اما ۳ تیم رئال، بارسلونا و یوونتوس چنین عمل نکردند.

طبق گزارش روزنامه نویه زورخرسایتونگ، چاپ سوئیس، آلکساندر چفرین، رئیس یوفا در اندیشه مجازات این ۳ تیم است.

این مقام در مدت زمانی که از جنجال سوپر لیگ گذشت، مشاهده نکرد که این ۳ تیم اسپانیایی و ایتالیایی به طور رسمی از سوپر لیگ خارج شده باشند.

از این رو این نشریه نوشت چفرین قصد دارد برای یوونتوس، رئال و بارسلونا محرومیت ۲ ساله از حضور در رقابت‌های باشگاهی قاره سبز را در نظر گیرد.

اتحادیه فوتبال اروپا با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از ۱۲ باشگاهی که در سوپرلیگ شرکت کرده اند ۹ باشگاه با کاهش ۵ درصدی درآمد اروپایی برای یک فصل مجازات خواهند شد و رئال مادرید، بارسلونا و یوونتوس که به صورت رسمی از این مسابقات خارج نشدند احتمالا با محکومیت انضباطی روبرو می شوند!

 

 

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها