|
کدخبر: 167093

گفتگو با زلاتان پرسپولیس؛ اصلا استرس ندارم

پرسپولیس در دومین بازی از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در حالی برابر الریان قطر به برد رسید که شهریار مغانلو مهاجم بلندقامت سرخ‌پوشان سرانجام پایش به گلزنی باز شد.

ورزش گفتگو با زلاتان پرسپولیس؛ اصلا استرس ندارم

شهریار مغانلو در این بازی، دو گل با ارزش برای پرسپولیس زد و نقش مهمی در برد تیمش داشت، این در حالی است که هواداران پرسپولیس هم چند هفته‌ای در انتظار گلزنی مغانلو بودند. شهریار از اینکه گلزنی با پیراهن پرسپولیس را تجربه کرده، احساس بسیار خوبی دارد و البته حالا عطش زیادی دارد تا در بازی‌های بعدی هم برای تیمش گل بزند. مغانلو در ارتباط با دیدار با الریان، وضعیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و مسائل مختلف به سوالات پاسخ داد. مغانلو در بین حرف‌هایش تاکید کرد که آنها در این فصل یکی از مدعیان جدی برای کسب قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هستند.

بازی با الریان چطور بود؟

بازی سختی بود، همه می‌دانند که تیم‌های قطری در این سال‌ها چقدر پیشرفت کرده‌اند و چگونه هزینه می‌کنند. قطر با توجه به گرفتن میزبانی جام جهانی، تحول بزرگی در فوتبال ایجاد کرده و باشگاه‌های فوتبال در این کشور هم پیشرفت قابل ملاحضه‌ای داشته‌اند. ما در نیمه اول از الریان عقب افتادیم هر چند که در همان نیمه هم می‌توانستیم گل بزنیم. کار کمی سخت شده بود ولی در نیمه دوم کادر فنی نکات لازم را در خصوص الریان به ما گوشزد کردند و خوشبختانه در ۱۰ دقیقه ۳ گل به آنها زدیم و قدرت خودمان را نشان دادیم. البته ما همیشه به قدرت تیمی خودمان اعتماد داریم و این امتیاز مثبتی است که پرسپولیس دارد.

حتما می‌دانی که لورن بلان هم قبل و بعد از بازی از پرسپولیس به بهترین شکل تعریف کرد؟

این موضوع جای خوشحالی دارد. پرسپولیس در چند سال اخیر عملکرد بسیار خوبی در لیگ قهرمانان داشته و همین موضوع باعث شده تا همه تیم‌ها دیدگاه متفاوتی نسبت به پرسپولیس داشته باشد. ما یکی از پرقدرت‌ترین تیم‌های آسیا هستیم و حریفان پرسپولیس تحت تاثیر نام این تیم قرار می‌گیرند. ذهنیتی که تیم حریف در مورد پرسپولیس دارد، می‌تواند انگیزه و اعتماد به نفس تیم ما را بالا ببرد.

فکر می‌کنی از این گروه به‌عنوان تیم اول صعود کنید؟

هدف ما چیزی جز این نیست. خوشبختانه در ۲ بازی اول ۶ امتیاز گرفتیم و مهم این است که روند فعلی را ادامه داده و در نهایت به عنوان تیم صدرنشین صعود کنیم. هنوز چیزی تمام نشده و در ۴ بازی باقی مانده هم باید محکم فتبال بازی کنیم.

در مورد بازی با گوا چه صحبتی داری؟

آنها در ۲ بازی ابتدایی شکست نخوردند، این در حالی است که برخی تصور می‌کردند تیم هندی ضعیف است. در لیگ قهرمانان تیم ضعیف نداریم و باید تلاش کنیم تا ۳ امتیاز را بگیریم و موقعیت خودمان را در صدر جدول مستحکم‌تر کنیم.

تا قبل از بازی با الریان بسیاری از هواداران پرسپولیس در انتظار گلزنی تو بودند. آیا گل نزدن در چند بازی روی تو فشاری ایجاد نکرده بود؟

خیر، هیچ فشار یا استرسی روی من وجود نداشت، حتی از طرف کادر فنی یا بچه‌های تیم. به نظرم خودم موفقیت پرسپولیس از هر چیزی از جمله گل زدن من مهم‌تر است. موفقیت تیمی در اولویت است و تمام تمرکز من روی این موضوع خلاصه می‌شود. من حاضرم در همه بازی‌ها گل نزنم ولی پرسپولیس برنده از زمین بیرون بیاید. مسئله مهم دیگر هم این است که خواسته‌های کادر فنی را در زمین پیاده کنم. من به هیچ عنوان بابت گل نزدن به خودم درگیری ذهنی نمی‌دهم چون دوست دارم موفقیت تیمم را ببینم، اگر هم خودم گل بزنم که چه بهتر.

ولی قطعا از اینکه مقابل الریان ۲ گل زدی، احساس خیلی خوبی داشتی؟

هر مهاجمی از گل زدن خوشحال می‌شود، من هم خیلی خوشحالم که در بازی الریان دو گل زدم و این گل‌ها را به هواداران پرسپولیس تقدیم می‌کنم. جای آنها در ورزشگاه‌های ایران خالی است، امیدوارم این بیماری ریشه‌کن شود تا هر چه زودتر هواداران را در ورزشگاه ببینیم. من خیلی دوست دارم به‌زودی هواداران را در ورزشگاه ببینم، بازی کردن جلوی انها واقعا هیجان انگیز است.

مثل اینکه از شرایط میزبانی هند راضی نیستید؟

واقعا اینجا شرایط خیلی سخت است و همه بچه‌ها از جان مایه می‌گذارند. امیدوارم در نهایت در این جام روسفید شویم. به هر حال در هر تورنمنتی ممکن است چالش‌هایی وجود داشته باشد ولی ما راه خودمان را می‌رویم.

حتما می‌دانی که هواداران پرسپولیس هم به تو لقب زلاتان داده‌اند؟

زلاتان در بین مهاجمان خارجی الگوی من است و از هواداران پرسپولیس ممنونم. دوست دارم در هر بازی آنها را خوشحال کنم.

فکر می‌کنی برای بازی‌های مقدماتی جام جهانی به تیم ملی دعوت شوی؟

طبیعتا یکی از اهداف مهم من رسیدن به پیراهن تیم ملی است و برای رسیدن به این هدف باید چند برابر تلاش کنم و مهم این است که در پرسپولیس بهترین عملکرد را داشته باشم. امیدوارم در پرسپولیس بدرخشم تا به تیم ملی هم برسم، پوشیدن این پیراهن برای هر فوتبالیستی یک افتخار بزرگ است.

جو پرسپولیس چطور است، به نظر می‌رسد زودتر از حد تصور با بازیکنان در زمین مسابقه یا تمرینات و اردوها هماهنگ شدی؟

جو پرسپولیس عالی است و خوشحالم که در تیم محبوبم فوتبال بازی می‌کنم. خوشبختانه در تیم ما همدلی و اتحاد وجود دارد و این یکی از عوامل مهم در موفقیت پرسپولیس است. مسئله مهم دیگر این است که ما کادر فنی بسیار خوبی داریم که واقعا شبانه‌روز زحمت می‌کشند و روی کارشان وقت می‌گذارند.

پرسپولیس در چند سال اخیر دو بار قهرمانی در آسیا را از دست داد، فکر می‌کنی این بار تیم شما قهرمان شود؟

پرسپولیس در فصل گذشته شایسته قهرمانی بود و با بدشانسی و شرایط سختی که داشت، نایب قهرمان شد. امسال اما شرایط متفاوت است و بچه‌ها انگیزه چند برابری برای رقم زدن یک موفقیت بزرگ دارند. رقابت با تیم‌های ثروتمند عربی و همچنین تیم‌های شرق آسیا بسیار سخت است ولی پرسپولیس در این چند سال قدرت خودش را نشان داد. تمام تیم‌های آسیا هم روی پرسپولیس حساب می‌کنند که این موضوع قطعا اعتماد به نفس بازیکنان را بالاتر می‌برد. مطمئن باشید ما در این جام به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم.

فکر نمی‌کنی پرسپولیس بعد از اتمام بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان، برای بازی‌های لیگ برتر با مشکل بدنی بازیکنان و خستگی مواجه شود؟

به هر حال باید با این وضعیت کنار بیاییم و بازی‌های پُرفشار را پشت سر بگذاریم. بعد از بازگشت به ایران هم باید خوب ریکاوری کنیم تا آماده ادامه بازی‌های لیگ برتر شویم.

در لیگ برتر رقابتی فشرده با سپاهان دارید و استقلال هم شما را تعقیب می‌کند. فکر نمی‌کنی کار پرسپولیس برای قهرمان شدن سخت باشد؟

قهرمانی در لیگ برتر برای هر تیمی سخت است. چند تیم دنبال قهرمانی هستند و ما هم به چیزی جز قهرمانی فکر نمی‌کنیم. رقیبان هم قابل احترام هستند ولی ما فقط به تیم خودمان فکر می‌کنیم. ما می‌دانیم که رقیبان سرسختی داریم ولی مهم این است که کمترین اشتباه را داشته باشیم.

 

منبع: همشهری ورزشی

ارسال نظر