|
کدخبر: 164816

رقبای تراکتور زیر ذره‌بین؛ مصاف با ستاره سابق استقلال

تراکتور تبریز در گروه دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، نیروی هوایی عراق و الشارجه امارات پیکار کند.

ورزش رقبای تراکتور زیر ذره‌بین؛ مصاف با ستاره سابق استقلال

مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در منطقه غرب آغاز خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها تعداد تیم‌های حاضر در مرحله گروهی از ۳۲ به ۴۰ تیم افزایش پیدا کرده است. طریقه صعود هم بدین شکل خواهد بود که تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند و سه تیمِ برترِ دوم از هر منطقه نیز می‌توانند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.

با توجه به اینکه شب گذشته فولاد توانست به مرحله گروهی صعود کند، فوتبال ایران چهار نماینده قطعی در دور گروهی دارد. تیم فوتبال تراکتور تبریز بعد از ۲ فصل دوری دوباره به لیگ قهرمانان بازگشته و باید در گروه دوم با تیم‌های پاختاکور ازبکستان، الشارجه امارات و نیروی هوایی عراق پیکار کند. تمام بازی‌های این گروه در امارات برگزار خواهد شد.

تراکتور با هدایت رسول خطیبی اوضاع فوق‌العاده‌ای را در لیگ ندارد. آنها در ۲ بازی اخیر خود موفق به پیروزی و ثبت گل نشده‌اند و با ۲۷ امتیاز در رده پنجم جای دارند. فاصله این تیم با صدر جدول ۱۴ امتیاز است. با این وجود تی‌تی‌ها امیدوار هستند در هفتمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا بتوانند برای دومین بار از گروه خود بالا بیایند. اتفاقی که یک بار در سال ۲۰۱۶ رخ داد.

در ادامه کمی با رقبای تراکتور در این گروه آشنا می‌شویم:

پاختاکور ازبکستان:

نماینده شناخته شده ازبکستان در فصل قبل لیگ قهرمانان‌آسیا با سه نماینده ایران پیکار داشت. آنها در دور گروهی ۲ بار از سد شهرخودرو(پدیده) گذشتند. در دور یک هشتم نهایی با نتیجه ۲ بر یک از سد استقلال عبور کردند ولی در مرحله بعدی با ۲ گل به پرسپولیس باختند. قهرمانِ ازبکستان در این فصل هم کار خود را با قدرت آغاز کرده و هر پنج بازی ابتدایی را با برد پشت سر گذاشته و صدرنشین است.

این تیم دیگر شوتا آرولادزه را روی نیمکت خود به عنوان سرمربی نمی‌بیند و پیتر هیوسترای هلندی و ۵۴ ساله زمام کار را بر عهده دارد. این تکنسین هلندی پیش از این دستیار نخست آرولادزه بود و حالا خودش نفر اول کادر فنی به حساب می‌آید. در درون زمین نیز به جز جلال‌الدین ماشاریپوف، ستاره پاختاکور که راهی الاهلی امارات شد الباقی بازیکنان مهم داخلی و خارجی مانده‌اند و سردار رشیدوف هم بعد از چند سال دوباره به کشورش بازگشته و پیراهن پاختاکور را به تن کرده است.

نیروی هوایی عراق:

یکی از تیم‌هایی که موفق شد در دور پلی‌آف جواز حضور در مرحله گروهی را به‌دست بیاورد همین تیم عراقی بود. نیروی هوایی در عربستان به مصاف تیم الوحده رفت و موفق شد میزبان خود را در ضربات پنالتی شکست دهد. این مسابقه در ۹۰ دقیقه در حالی به تساوی یک بر یک انجامید که گل نیروی هوایی در لحظات پایانی زده شد.

نیروی هوایی، قدیمی‌ترین تیم فوتبال عراق است که در سال ۱۹۳۱ تاسیس شد. این تیم نخستین تیم در آسیا است که موفق شد برای سه دوره متوالی رقابت‌های AFC CUP را حدفاصل سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ فتح کند. البته که آنها در هیچ یک از چهار حضور قبلی‌شان در لیگ قهرمانان آسیا موفق به صعود از گروه خود نشده‌اند. در ترکیب تیم نیروی هوایی یک بازیکن نام‌آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی وجود دارد و آن هم همام طارق است.

الشارجه امارات:

میزبان گروهِ تراکتور تبریز، تیم الشارجه امارات است. تیمی که فصل پیش در لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس در یک گروه قرار داشت. بازی رفت در امارات با نتیجه مساوی ۲ بر ۲ به اتمام رسید ولی در دیدار برگشت شاگردان یحیی گل‌محمدی در قطر به برتری چهار بر صفر دست پیدا کردند و نهایتا این تیم اماراتی فرصت حضور در دور دوم را پیدا نکرد.

تراکتور قرار است به دومین حریف ایرانی الشارجه در لیگ قهرمانان تبدیل شود. این تیم قرار است سومین حضور خود در ACL را تجربه کند و جزو تیم‌های کم تجربه محسوب می‌شود. در ترکیب این تیم تغییرات قابل توجهی نسبت به سال قبل ایجاد نشده و آنها با همان ستاره‌ها بازهم به میدان می‌رود. ایگور کورونادو، اوتابک شوکوروف و... همچنان جزو نفرات اصلی شارجه به حساب می‌آیند.

حال باید دید تراکتور در این دوره از مسابقات چه عملکردی را به نمایش خواهد گذاشت. برنامه بازی‌های نماینده ایران در گروه بدین شرح است:

چهارشنبه ۲۵ فروردین: پاختاکور-تراکتور

شنبه ۲۸ فروردین: تراکتور –شارجه

سه شنبه ۳۱ فروردین: نیروی هوایی –تراکتور

جمعه سه اردیبهشت: تراکتور-نیروی هوایی

دوشنبه ۶ اردیبهشت: تراکتور-پاختاکور

پنجشنبه ۹ اردیبهشت: شارجه-تراکتور

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر