|
کدخبر: 161470

پینگ پنگ ایران المپیکی شد

ملی پوش تنیس روی میز ایران با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک منطقه آسیای میانه توانست سهمیه المپیک توکیو را بگیرد.

ورزش پینگ پنگ ایران المپیکی شد

 

سهمیه المپیکی نیما عالیمان به واسطه حضور در مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک - منطقه آسیای میانه - و پیروزی در فینال این مسابقات به‌دست آمد.

نیما عالمیان در بازی نهایی، نماینده ازبکستان را با نتیجه ۴ بر۲ شکست داد و نخستین سهمیه المپیک ۲۰۲۰ تنیس روی میز ایران را گرفت و مسافر توکیو شد.

*نتیجه فینال به شرح زیر است:

نیما عالمیان ( رنکینگ ۱۲۷ جهان) ۴ – زوخید کنجایف از ازبکستان (رنکینگ ۱۱۴ جهان) ۲

(۱۱-۸، ۱۱-۷، ۴-۱۱، ۴-۱۱، ۱۱-۱۳، ۷-۱۱)

نیما روز گذشته در مرحله نیمه نهایی برادرش نوشاد را شکست داده بود و به فینال راه پیدا کرد. او چهار سال پیش نیز از طریق قهرمانی در مسابقات آسیای میانه سهمیه المپیک ریو را گرفت. تنها شانس باقی مانده برای نوشاد عالمیان، رنکینگ است که شاید از طریق آن بتواند به سهمیه برسد.

در بخش بانوان مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک ندا شهسواری و شیما صفایی از کسب سهمیه بازماندند. در این بخش شیما صفایی با متحمل شدن دو باخت نتوانست از مرحله گروهی صعود کند. ندا شهسواری هم بعد از کسب یک پیروزی و متحمل شدن یک باخت و صعود از این مرحله، در مرحله نیمه نهایی مقابل «لاوروا» از قزاقستان باخت و از صعود به فینال بازماند. بدین ترتیب تنیس روی ایران در بخش بانوان المپیک نماینده‌ای نخواهد داشت در حالیکه ندا شهسواری چهار سال پیش در المپیک ریو شرکت داشت.

 

 

منبع: ورزش3

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها