|
کدخبر: 151290

کفاشیان: پول ویلموتس چیزی نیست!

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال گفت: گزینه مورد حمایت دولت در انتخابات پیش روی فدراسیون باید فوتبال باشد نه یک فرد خاص.

ورزش کفاشیان: پول ویلموتس چیزی نیست!

علی کفاشیان درباره در پیش بودن انتخابات فدراسیون فوتبال گفت: ان‌شاءالله اعضای مجمع در روز انتخابات منافع فوتبال را ببینند نه اینکه دنبال این باشند که چون فلان گزینه دوستش است، رای بدهند. همه باید تلاش کنند فوتبال پیشرفت کند. رای دادن در انتخابات فوتبال معامله نیست و باید بر اساس برنامه گزینه‌ها، آنها را انتخاب کرد.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در خصوص گمانه زنی‌ها از رد صلاحیت چند گزینه ریاست فدراسیون، یادآور شد: فعلاً چیزی به صورت رسمی اعلام نشده است. بنده هم اطلاعی ندارم. ابتدا کمیته بدوی و سپس کمیته استیناف درباره صلاحیت گزینه‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند. بعد از آن هم حراست وزارت ورزش و سایر نهادها نظر می‌دهند. تا روز انتخابات فرصت هست ولی باید زودتر این فرآیند طی شود.

کفاشیان با اشاره به حضور علی کریمی در انتخابات ریاست فدراسیون، گفت: کریمی حتماً این توانایی را در خودش دیده است. هنوز برنامه‌ای از کریمی و دیگر گزینه‌ها ندیده‌ام.

وی در پاسخ به این سئوال که پیش‌بینی‌اش از انتخابات پیش رو چیست؟ اظهار کرد: من تمام گزینه‌ها را می‌شناسم و درست نیست بگویم" بهتر است فلانی باشد یا فلانی نباشد". هرکسی انتخاب شد، اگر خواست می‌توانم تجربیاتم را در اختیارش قرار بدهم.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال همچنین درباره دشواری کار فدراسیون بعدی بابت بدهی‌های ناشی از قرارداد «مارک ویلموتس» سرمربی سابق تیم ملی گفت: حل این مشکلات هم به زمان نیاز دارد و هم به حمایت دولت. اگر حق فوتبال داده شود، این بدهی و پول‌ها چیزی نیست. فوتبال در کشور ما دارد به صدا و سیما خدمت می‌کند. صدا و سیما برنامه‌هایش را با فوتبال پر می‌کند و باید حق فوتبال را بدهد. اگر حق پخش فوتبال داده شود، اینها پولی برای فوتبال نخواهد بود.

کفاشیان درباره شائبه حمایت دولت و وزارت ورزش از گزینه‌های خاص برای انتخابات، یادآور شد: گزینه دولت باید «فوتبال» باشد. اگر یک گزینه الان مورد تایید وزیر باشد ممکن است دو سال دیگر مورد تایید وزیر بعدی نباشد. در این صورت، فوتبال لطمه می‌خورد. هر گزینه‌ای که انتخاب شد، دولت باید حمایت کند. یادم می‌آید در زمان حضور ما در فدراسیون، وزیری که با ما خوب نبود، جلوی برگزاری یک مسابقه را در مشهد گرفت و به مدیر کل خود در مشهد دستور داده بود تیم‌ها را به ورزشگاه راه ندهند. اینها ظلم به فوتبال است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر