|
کدخبر: 137335

بیرانوند: با تمرین سخت همسترینگم پاره شد

علیرضا بیرانوند در یک گفتگوی اینستاگرامی از شرایطش در آنتورپ صحبت کرد.

ورزش بیرانوند: با تمرین سخت همسترینگم پاره شد

علیرضا بیرانوند، در یک گفتگوی اینستاگرامی با صفحه فدراسیون فوتبال ایران به سکوت خود خاتمه داد و در یک گفتگوی مفصل یک ساعته، پاسخگوی سوالات شد.

او در این مصاحبه که با محوریت «انسجام تیمی» شرکت کرد اما در همین لایو یک ساعته نیمی رسمی، پرسش های جالبی از سوی مخاطبان مطرح شد که شاید برای بسیاری از هواداران فوتبال نیز جای سوال باشد؛ از ترک اردوی سرخ ها در ایران تا وضعیت خودش در تیم آنتورپ و البته عدم دعوت به تیم ملی از سوی اسکوچیچ. این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 به زودی در آنتورپ بازی خواهم کرد

بیرانوند در ابتدای صحبت هایش با اشاره به دلتنگی نسبت به ایران گفت: دلم برای هواداران خیلی تنگ شده، ۴ ماهی است که به کشور بلژیک آمده ام و فکر می‌کنم اولین باری است که با مردم صحبت می‌کنم. شرایط من اینجا خوب است، من دو ماه دیرتر به کشور بلژیک و تمرینات اضافه شدم و حتی بازی اول لیگ را هم در قرنطینه بودم و نتوانستم با تیم تمرین کنم. اما خدا را شکر از هفته دوم با تمرینات خوبی که داشتم، نظر کادرفنی را جلب کردم و به فهرست نهایی صعود کردم. در هفته ۵-۶ قرار بود فیکس شوم که مصدومیت پیش آمد. من ۶-۷ سالی در ایران بازی می‌کردم و این اولین مصدومیت من بود، فکر می‌کنم دلیلش حرفه ای بودن تمرینات است. من اینجا انقدر سخت تمرین کردم که همسترینگم ۴ سانتی متر پاره شد. آن موقع اولین اردوی تیم ملی هم بود که از دست دادم. الان یک ماهی است که تمرین می‌کنم و اگر اتفاقی نیفتد با صلاحدید کادرفنی خیلی زود تمرین خواهم کرد. دلم برای ایران خیلی تنگ شده، مخصوصا برای هواداران پرسپولیس که چند سالی ما را تحمل کردند و ما را بزرگ کردند. من در روزهای جنگ می‌جنگم و امیدوارم آن ها را خوشحال کنم.

انسجام تیمی؟ شاید بازیکنان به هم اعتماد نکنند!

وی در ادامه به سوالی درباره انسجام تیمی نیز اینطور پاسخ داد: انسجام تیمی برمی‌گردد به باشگاه و باید از باشگاه آغاز شود. باید اتفاقاتی رخ دهد که فکر بازیکن خراب نشود چه از لحاظ مالی و چه تمرینی. تیم ها هر سال ۶ بازیکن جدید می‌گیرند و سخت است که با هم مچ شوند. هر بازیکن جدیدی که وارد تیمی می‌شود، طول می‌کشد با بقیه هماهنگ شوند. شاید بازیکنان جدید و قدیمی به هم اعتماد نکنند و شاید سبک بازی همدیگر را نشناسند و این برمی‌گردد به کادرفنی تیم و به خصوص سرمربی. سرمربی اهمیت دارد و باشگاه ها هم بسیار مهم است که حواشی را جمع کند. فکر می‌کنم در این صورت تیم را به یک انسجامی برسانند.

** همه می‌گفتند پرسپولیس قهرمان نمی‌شود اما...

بیرانوند با تشریح موضع خود در این باره توضیح داد: همه می‌گفتند پرسپولیس سال دوم دیگر قهرمان نمی‌شود، بعد گفتند سال سوم نمی‌شود اما بعضی تیم ها هستند انسجامشان را از دست نمی‌دهند. اما ممکن است انگیزه را از دست بدهند، این در بازیکنان و مربی هم وجود دارد. ممکن است بازیکنان جدا شوند یا مربیان فکر کنند که الان نیاز است جدا شوند و در اوج بروند. الان بازیکنان پرسپولیس را نگاه کنید، ما وقتی با آقای برانکو سه سال قهرمان شدیم ایشان رفت اما تیم انسجام را حفظ کرد و توانست قهرمانی چهارم را هم کسب کند. بعضی بازیکنان هم حس می‌کنند اگر در تیم بمانند و تیم قهرمان نشود، آن چهار سال موفقیت زیر سوال می‌رود. در این زمینه باشگاه باید ورود کند و قبل از پایان فصل، با بازیکنان قرارداد بلندمدت ببندد. باشگاه قطعا می‌داند که بازیکن چه موقع می‌خواهد جدا شود و می‌تواند جلوی آن را بگیرد. مثلا ترابی از سه ماه پیش می‌گفت که می‌خواهم بروم و این را در رسانه‌ها هم گفته بود. آن زمان پرسپولیس هنوز بازی داشت و می‌توانست جلوی رفتن مهدی ترابی را بگیرد، یا جلوی دیگر بازیکنان را. باشگاه خیلی می‌تواند به انسجام تیمی کمک کند.

 

منبع: ایلنا

ارسال نظر