|
کدخبر: 137062

مسابقات لیگ برتر فوتبال لغو می شود؟

محمد اسد مسجدی، سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی احتمال لغو رقابت‌های لیگ برتر فوتبال را رد کرد.

ورزش مسابقات لیگ برتر فوتبال لغو می شود؟

محمد اسد مسجدی سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد برگزاری جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: امروز در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش، ۲ موضوع مورد بحث قرار گرفت. در ابتدا موضوع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط فدراسیون‌های ورزشی را مورد بررسی قرار گرفت. از ۳ فدراسیون شمشیربازی، هندبال وکشتی برای رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی و توجیه بودن کامل ورزشکاران و مربیان تشکر می‌کنم.

او گفت: در ادامه در مورد باشگاه‌ها و استخر‌های ایمن صحبت شد تا کار جدی در این مورد صورت گیرد. در راستای عادی سازی زندگی روزمره باید مکان‌های مناسبی را آماده کنیم تا خانواده ها با خیال راحت فرزندان مستعدشان را که قرار است در قالب تیم‌های مختلف قرار گیرند برای تمرین کردن به این مکان‌ها بفرستند. به دنبال انجام دادن کار‌های اولیه این تصمیم هستیم تا بتوانیم مجوز‌های بهداشتی لازم را اخذ کنیم. همچنین در مورد فراهم کردن مکان‌های مناسبی برای قرنطیه کردن ورزشکاران به بحث پرداختیم.

مسجدی در مورد استفاده از کیت‌‎های آزمایشگاهی تولید داخل گفت: به دنبال این هستیم از کیت‌های آزمایشگاهی که در ایران تولید شده است استفاده کنیم. فدراسیون‌های مختلف برای تست گرفتن از ورزشکاران متحمل هزینه‌ های زیادی شده اند و همین موضوع باعث می‌شود این فرآیند نادیده گرفته شود و یا ضعیف طی شود. فدراسیون پزشکی ورزشی با استفاده از تولیدات داخلی به دنبال این است که تعداد تست‌ها را افزایش و زمان اعلام جواب را کاهش دهد.

او در مورد برخی از فدراسیون‌ها که هنوز تکلیف شان در این دوران کرونایی مشخص نشده است گفت: برخی فدراسیون‌ها هنوز شیوه نامه‌های بهداشتی به دستشان نرسیده است و به دنبال این هستیم با رایزنی که با وزارت بهداشت و درمان داریم در رشته‌های اسکی، ژیمناستیک و فوتسال مجوز‌های لازم را اخذ کنیم. مسئولان برگزاری لیگ فوتسال منتظر اعلام پاسخ از وزارت ورزش و درمان است تا مسابقاتش را آغاز کند. شیوه نامه آماده شده، اما مجوز برگزاری لیگ هنوز صادر نشده است.

مسجدی در پاسخ به این سوال که در برخی از فدراسیون از جمله والیبال مقرر شده است تیم‌ها خودشان تست کرونا داده و جوابش را به فدراسیون بدهند امکان تخلف وجود دارد گفت: تمام آزمایشگاه‌های مورد تائید وزرات بهداشت و درمان در تمام استان‌ها در اختیار هیئت‌های پزشکی هستند. باشگاه‌های مختلف نیز باید به همان آزمایشگاه‌ها مراجعه کنند. در این جلسه مقرر شد که بررسی کنیم تا لیست آزمایشگاه‌ها به دست همه رسیده باشد. به دنبال این هستیم تا آزمایش‌ها در حضور نمایندگان ما انجام شوند و بعد از منفی شدن آن نفرات وارد مسابقات یا اردو شوند.

او در مورد احتمال لغو مسابقات لیگ برتر فوتبال گفت: مسابقات لیگ برتر فوتبال ادامه خواهد داشت و برای برگزاری مسابقات لیگ دسته اول در حال رایزنی هستیم و هیچ مانعی برای برگزاری این رقابت‌ها وجود ندارد.

مسجدی گفت: فدراسیون‌های ورزشی مختلف با روش‌های مختلفی به دنبال این بودند تا ارتباطشان را با ورزشکاران و شرایط تمرینی شان حفظ کنند. اما این تدابیر هیچ وقت نمی‌تواند جایگزین تمرین در شرایط مناسب شود. تا جایی که به ما اجازه داده می‌شود به دنبال این هستیم که شرایط را برای تمرین ورزشکاران فراهم کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها