|
کدخبر: 131005

جنگ در استقلال برای رسیدن به صندلی مدیریت!

برخی شنیده‌ها از انشقاق قدرت و یارکشی در بدنه مدیران استقلال خبر می‌دهد تا جایی که به نظر می‌رسد جنگ قدرت برای رسیدن به صندلی مدیریت درحال‌حاضر در چهار جبهه فعال بوده و درحالی‌که پنجره این باشگاه همچنان بسته است.

ورزش جنگ در استقلال برای رسیدن به صندلی مدیریت!

تیم فوتبال استقلال بعد از تغییرات مدیریتی سرانجام محمود فکری را به‌عنوان سرمربی انتخاب کرد، اما همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند؛ از یک‌سو پنجره نقل‌وانتقالاتی باشگاه همچنان بسته است و این تیم حق ثبت قرارداد با بازیکنان جدید را ندارد، از سوی دیگر امکانات ازجمله زمین تمرین و موضوع تامین پوشاک از سوی اسپانسر وضعیت جالبی ندارد.

موضوع تمدید قرارداد با علی کریمی هم هنوز به سرانجام نرسیده و صدور مجوز حرفه‌ای برای این باشگاه به‌منظور حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. این درحالی است که ه‌خاطر جنگ قدرتی که بر سر صندلی مدیریت در باشگاه به راه افتاده، عمدتا این مشکلات روزمره استقلالی‌ها لاینحل و سرجای خود باقی مانده و ادامه این روند طبیعتا به سود استقلال نیست.

 استقلال بر سر چهارراه حوادث

بعد از برکناری احمد سعادتمند، احمد مددی، معاون ورزشی این باشگاه به‌عنوان سرپرست موقت استقلال انتخاب شد تا به رتق و فتق امور در آستانه فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر بپردازد و در این بین، امور مدیریتی را در حوزه سرپرستی اداره کند. این درحالی است که پیش از این عنوان شد، امور باشگاه به‌سمتی پیش می‌رود که بعد از حل مشکلات و در آرامش برای انتخاب مدیرعامل باشگاه استقلال از سوی وزارت ورزش تصمیم‌گیری شود، اما درحالی‌که کمتر از دو هفته تا آغاز رقابت‌ها باقی مانده، نه مشکل خاصی از این باشگاه پرطرفدار حل شده و نه آرامشی در آن حکمفرماست!

در همین حین، برخی شنیده‌ها از انشقاق قدرت و یارکشی در بدنه مدیران استقلال خبر می‌دهد تا جایی که به نظر می‌رسد جنگ قدرت برای رسیدن به صندلی مدیریت درحال‌حاضر در چهار جبهه فعال بوده و درحالی‌که پنجره این باشگاه همچنان بسته است و تیم بدون تکمیل شدن، تمرینات خود را در زمینی بی‌کیفیت ادامه می‌دهد، مدیران در یک چهار ضلعی قدرت هرکدام به‌دنبال انتخاب گزینه خود به‌عنوان مدیرعامل استقلال هستند.

طبق شنیده‌ها در یک ضلع این ماجرا اعضای هیات‌مدیره قرار دارند که با ائتلاف با یکدیگر می‌خواهند رضا الماسی عضو سابق هیات‌مدیره ملوان را که از وی به‌عنوان یک پرسپولیسی متعصب نام برده می‌شود، به‌عنوان مدیرعامل جدید استقلال و بعد از احمد سعادتمند معرفی کنند، اتفاقی که طی دو روز اخیر واکنش‌های زیادی را به‌همراه داشته است.

دو ضلع دیگر این جنگ قدرت را باید در وزارت ورزش جست‌وجو کرد و در این وزارتخانه بر سر انتخاب برای مدیرعامل استقلال نیز اتفاقات شکل طبیعی خود را ندارد. از یک‌سو از راهروهای باشگاه استقلال خبر می‌رسد که احمد مددی بعد از سرپرستی چند هفته‌ای حالا به‌دنبال حکم مدیرعاملی بوده و می‌خواهد در سمت خود ابقا شود که به همین منظور طی چند نوبت جلساتی را با معاونان ارشد وزارت ورزش برگزار کرده تا به‌نوعی بعد از متقاعد کردن مسئولان عالی‌رتبه ورزش حکم مدیرعاملی استقلال را بگیرد. این درحالی است که شخص وزیر در مشورت با برخی نزدیکانش تصمیم دارد از کانال آنها مدیرعامل بعدی استقلال را مشخص و معرفی کند و در این امر نیز بسیار مصمم و بااراده نشان داده است. درنهایت در جبهه چهارم مهدی نوروزی، معاون اقتصادی استقلال که به‌تازگی از سوی مسئولان باشگاه طرد شده به‌همراه نامداری، هوادار متمول این باشگاه قرار دارند که به‌واسطه وضع مالی مناسب و قدرت اقتصادی موجود می‌خواهند صندلی مدیریت استقلال را تصاحب کنند، اما نکته قابل‌توجه اینجاست که برخی اعضا درصدد آن هستند تا یک ائتلاف دوجانبه بین نوروزی و مددی به وجود بیاورند.

در این بین، موضوعی که بیشتر از هر چیزی نگران‌کننده و آزاردهنده به نظر می‌رسد این است که بین سرپرست باشگاه و اعضای هیات‌مدیره یک شکاف عمیق ایجاد شده که البته در شب امضای قرارداد محمد نادری با استقلال و با استوری یکی از اعضای هیات‌مدیره این موضوع آشکار شد و حتی عجیب اینکه در جلسه عقد قرارداد با مدافع سابق پرسپولیس که خارج از دفتر باشگاه استقلال انجام شده، خبری از حضور احمد مددی نبود تا این اختلافات بین مدیران استقلال بیش از پیش نمایان شود‌.

 

منبع: پارس فوتبال

ارسال نظر