|
کدخبر: 128382

تماشای لیگ برتر فوتبال در ورزشگاه؟

بهاروند گفت: با وضعیت فعلی شرایط کرونایی مسابقات لیگ برتر بدون تماشاگر خواهد بود، چون سلامتی مردم مهم‌تر از فوتبال است.

حیدر بهاروند سرپرست فدراسیون فوتبال صبح امروز در مجمع انتخاباتی هیات فوتبال استان اصفهان گفت: با توجه به وضعیت قرمز شیوع کرونا در کشور برگزاری مجامع هیات‌های بسیاری از استان‌ها لغو شده، اما با رایزنی مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان، خوشبختانه مجمع انتخاباتی هیات فوتبال این استان در تاریخ مقرر برگزار شد.

او با بیان اینکه فوتبال اصفهان در کشور شناخته‌شده است و نیاز به تعریف ندارد، افزود: به عنوان بازیکن و مربی شناخت خوبی از فوتبال اصفهان دارم. اصفهان بهترین باشگاه‌ها از نظر ساختاری دارد که سپاهان، ذوب‌آهن، گیتی‌پسند و نامی‌نو از جمله آنها است و باشگاه‌های قدیمی‌تر مانند تام و پلی‌اکریل نیز پرآوازه بوده‌اند.

سرپرست فدراسیون فوتبال ادامه داد: اصفهان همواره مرد فوتبال ایران بوده و از فوتبال اصفهان انتظار می‌رود بهتر هم باشد. سپاهان با ۵ قهرمانی لیگ برتر و چند قهرمانی جام حذفی و حضور در جام باشگاه‌های جهان به عنوان نخستین تیم ایرانی و همچنین موفقیت‌های ذوب‌آهن، گیتی‌پسند و نامی‌نو چه در بخش بانوان و چه در بخش مردان جایگاه ویژه‌ای به فوتبال اصفهان داده است.

او گفت: همچنین حضور مدیران موفق اصفهانی در فوتبال ایران نشان از جایگاه ویژه فوتبال اصفهان در کشور دارد و به همین دلیل مردم اصفهان از تیمی مانند سپاهان انتظار قهرمانی دارند که انتظار به‌جایی است. استان اصفهان در تیم‌های ملی تمام رده‌های سنی بازیکن دارد و این امر می‌طلبد که برای پیشرفت فوتبال اصفهان بیشتر تلاش شود.

بهاروند درباره برگزاری مسابقات فوتبال در زمان شیوع ویروس کرونا بیان کرد: در فصل گذشته تمام فدراسیون‌ها مسابقات خود را تعطیل کردند و تنها رشته‌ای که مسابقات خود را برگزار کرد فوتبال بود. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ موفق شدند لیگ برتر، لیگ‌های دسته‌های اول تا سوم و لیگ برتر فوتسال مردان و بانوان را به اتمام برسانند و با وجود مثبت شدن تست کرونای برخی بازیکنان، هیچ مشکلی به وجود نیامد و برای فصل جدید تجربه خوبی شد. به هر حال باید خود را با کرونا وفق دهیم و بتوانیم فصل آینده را به خوبی برگزار کنیم.

او تصریح کرد: امیدوارم تمام بخش‌های مرتبط با ما همکاری کنند تا بتوانیم مسابقات را با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به خوبی برگزار کنیم. اگر وضعیت خیلی بهتر شود ممکن است ستاد ملی کرونا اجازه حضور تماشاگران به صورت محدود در لیگ برتر را بدهد، اما با وضعیت فعلی مسابقات بدون تماشاگر خواهد بود، چون سلامتی مردم مهم‌تر از فوتبال است.

سرپرست فدراسیون فوتبال اضافه کرد: اگر ادامه مسابقات فصل گذشته لیگ برتر برگزار نشده بود پرسپولیس نمی‌توانست با آمادگی لازم در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود که خوشبختانه به موفقیت رسید. زمانی که تیمی در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند به آن نگاه ملی داریم و این موضوع درباره پرسپولیس، استقلال، سپاهان و شهرخودرو و هر تیم دیگری صدق می‌کند.

او درباره وضعیت تیم ملی گفت: کارشناسان از عملکرد تیم ملی در نخستین بازی خود راضی بودند و امیدوارم بازی با مالی هم انجام شود و تیم ملی روند عادی خود را پیدا کند.

بهاروند با بیان اینکه ۱۷ سال رئیس هیات استانی بودم، افزود: نتیجه تلاش‌های باشگاه‌ها و هیات‌های استانی و شهرستانی نصیب تیم ملی می‌شود. هیات‌های فوتبال وظیفه‌ای برای باشگاه‌داری و تیمداری ندارند و وظیفه آنها، برگزاری مسابقات داخلی و کشوری، برگزاری دوره‌های مربیگری و داوری، نظارت بر مدارس فوتبال و صدور مجوز با هماهنگی ادارات‌کل ورزش و تعامل با باشگاه‌ها است.

او گفت: امیدوارم اعضای مجمع و سایر کاندیدا‌ها به رئیس منتخب هیات فوتبال استان اصفهان کمک کنند، چون موفقیت او، موفقیت فوتبال اصفهان است.

سرپرست فدراسیون فوتبال با بیان اینکه باید به انتخاب اعضای مجمع انتخاباتی احترام گذاشت، گفت: امیدوارم علی طاهری در این مسئولیت موفق باشد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر