|
کدخبر: 119516

ارزش بازیکنان لیگ ایران به ۱۰ میلیارد رسید

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان این که از هواداران فهیم و باشعور خوزستانی می خواهم اسیر هیجانات کاذب بازار نقل و انتقالات نشوند، گفت: در این آشفته بازار، بازیکن سه میلیاردی را ۱۰ میلیارد تومان و بازیکن ۵۰۰ میلیون تومانی را سه میلیارد تومان به باشگاه ها می فروشند.

ورزش ارزش بازیکنان لیگ ایران به ۱۰ میلیارد رسید

سعید آذری در گفت و گو با ایسنا، درخصوص زمان ورود باشگاه به بازار نقل و انتقالات، اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر آشفته بازاری ایجاد شده است و برخی هواداران نیز ناخواسته و هیجانی درگیر مسایل نادرست درباره جذب بازیکنان می شوند. البته برخی هوادارنماها نیز در فضای مجازی فعالیت هایی برای فروش یکسری بازیکنان به باشگاه ها دارند که من از هواداران فهیم و باشعور خوزستانی می خواهم اسیر هیجانات کاذب این بازار نشوند و مطمئن باشند که هم آقای نکونام و هم باشگاه به دنبال جذب بازیکنان با کیفیت اما با نرخ منطقی هستند.

بازیکن ۳ میلیاردی، ۱۰ میلیارد تومان شده است!

وی افزود: در این آشفته بازار، بازیکن سه میلیاردی را ۱۰ میلیارد تومان و بازیکن ۵۰۰ میلیون تومانی را سه میلیارد تومان به باشگاه ها می فروشند. این برای ما که سال ها است در این مارکت خرید می کنیم، شناخته شده است. بنابراین از هواداران خونگرم‌مان می خواهم مثل همیشه صبور باشند و مخصوصا اسیر یکسری اسامی نشوند. در فوتبال، اسامی بازی نمی کنند و تیم است که فوتبال بازی می کند. ضمن این که تفکر و استراتژی سرمربی و کادرفنی و هماهنگی هایی که بین ساختارهای مدیریتی باشگاه است در روند خوب یک تیم تاثیرگذار هستند.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان تاکید کرد: باشگاه فولاد وارد این بازار هیجانی نمی شود و ان شاءالله از روز شنبه هفته آینده وارد بازار نقل و انتقالات خواهد شد.

وی عنوان کرد: آقای نکونام و باشگاه، فوق العاده در جذب بازیکن با هم هماهنگ خواهند بود و به محض این که وارد بازار نقل و انتقالات شویم و جلسه نهایی مان برای بررسی لیست انجام شود، تلاش می کنیم نیازهای تیم را باتوجه به نقطه نظرات سرمربی تامین کنیم.

فعلا نه لیست ورودی و نه لیست خروجی داریم

آذری در واکنش به نام بردن برخی بازیکنان تیم که در لیست خروجی نکونام قرار گرفته اند، گفت: قاعدتا در هر فصل یکسری بازیکن خروجی و ورودی وجود دارد اما باشگاه فولاد هنوز در این زمینه تصمیمی نگرفته است. من اعلام لیست خروجی تیم را تکذیب می کنم. اگر هم باشگاه بخواهد کار رسمی در این زمینه انجام دهد، از طریق سایت باشگاه اعلام می کنیم. به هر حال بازیکنانی که موردنظر آقای نکونام نباشند، طبق آیین نامه در لیست فروش قرار می گیرند. اما تاکید می کنم در حال حاضر نه لیست ورودی و نه لیست خروجی داریم.

در نقل و انتقالات حرف اول و آخر را سرمربی می‌زند

وی افزود: هواداران نباید یک نکته را فراموش کنند و آن هم این است که در نقل و انتقالات حرف اول و آخر را سرمربی تیم می زند و باتوجه به این که یک سال با تیمش کار کرده است، نیازهای تیمش را می داند و براساس آن نیز بازیکن انتخاب می کند و باشگاه هم تمام سعی خود را خواهد کرد تا بیشتر توانایی اش را برای جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی به کار بگیرد.

پاتوسی را نگه می‌داریم، اگر...

مدیرعامل باشگاه فولاد درباره دائمی کردن قرارداد آیاندا پاتوسی هم گفت: اگر او شرایط ما را قبول کند و باشگاه او نیز با آمار و ارقام ما کنار بیاید، به دنبال دائمی کردن قرارداد این بازیکن هستیم. باتوجه به مصوبه جدید نیز پاتوسی به جز فولاد نمی تواند برای هیچ باشگاهی در ایران بازی کند. این موضوع شامل حال شیمبا و کولیبالی هم می شود. به هر حال برای توافق بین دو طرف، علاوه بر این که باید به قوانین احترام بگذارند باید رضایت قلبی دو طرف هم باشد. قبل از بازگشت پاتوسی به کشورش یک جلسه تقریبا یک ساعت و نیمه با او داشتیم و خواسته‌های‌مان را به او گفتیم. پاتوسی بازیکن بزرگی است اما دیدید ما همین بازیکن بزرگ را راحت بیرون گذاشتیم، ضمن این که جریمه قابل توجهی شد و مردم خوزستان فکر نکنند که پاتوسی تمام مبلغ قرارداد خود را گرفت. ما اصول و روش مان را زیر پا نمی گذاریم و او جریمه سنگین شد و خودش هم اذعان داشت که نتوانست به خوبی تمرین کند و به فرم بدنی مناسب برسد. در هر صورت اگر، هم خود پاتوسی و هم باشگاهش قوانین ما را بپذیرند و یک معامله منصفانه ای انجام شود، پاتوسی را نگه می داریم.

عدم ورود خارجی‌ها به فوتبال ایران یک دستور است، نه قانون 

وی درباره مصوبه عدم جذب بازیکنان و مربیان خارجی نیز عنوان کرد: این که قانون نیست و یک دستور است که به آقایان در سازمان لیگ داده شد و بدون این که بررسی کنند، دستور را تصویب کردند. یکسری می خواستند فضایی که بر فوتبال کشور حاکم شده و متاثر از عملکرد بد مدیران باشگاه های پرسپولیس و استقلال و متعاقب آن نیز آقای ویلموتس بود را درست کنند ولی بدون بررسی و این که ببینند بعد از تصمیمی که می گیرند چه اتفاقی خواهد افتاد، یک دستور را اجرا کردند که آیین نامه و قانون نیست. البته این دستور می تواند یکسری مزایا داشته باشد ولی معایب آن در این برهه زمان به مراتب بیشتر از مزایای آن است.

آذری ادامه داد: اولین اتفاق بد دستور این عزیزان نیز آشفته بازاری است که اکنون درست شده و یک بازیکن معمولی به خودش اجازه می دهد که قیمتش را بالا ببرد. البته هنر مدیران باشگاه ها این است که اسیر هیجان کاذب این بازار نشوند و مطمئن هستم که هواداران فولاد هم به این نتیجه رسیده اند، افرادی که در باشگاه مشغول به فعالیت هستند به فکر آبروی خودشان هستند و تلاش‌شان جذب بازیکنانی است که بتوانند به فولاد خدمت کنند.

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها