|
کدخبر: 118104

ششمین قهرمانی تاریخ برای بایرن مونیخ/ پاریسی‌ها حسرت به‌دل ماندند

بایرن مونیخ با غلبه بر پاری‌سن‌ژرمن برای ششمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

ورزش ششمین قهرمانی تاریخ برای بایرن مونیخ/ پاریسی‌ها حسرت به‌دل ماندند

 در شصت و پنجمین فینال لیگ قهرمانان اروپا تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن فرانسه و بایرن مونیخ آلمان رودرروی هم قرار گرفتند تا در پایان بازی قهرمان جدید قاره سبز معرفی شود.

با این‌که انتظار می‌رفت به دلیل حساسیت فینال، دو تیم با احتیاط دقایق ابتدایی را آغاز کنند اما هم بایرن مونیخ و هم پاریسی‌ها از همان آغاز به دنبال فتح دروازه یک‌دیگر بودند که در چند نوبت مانوئل نویر و در چند نوبت هم کیلور ناواس منجی دروازه‌های خود شدند و البته در یک نوبت هم ضربه لواندوفسکی به تیر عمودی دروازه پاری‌سن‌ژرمن خورد تا دروازه این تیم بسته بماند.

در واپسین لحظات نیمه نخست هم کینزلی کومان درون محوطه جریمه پاری‌سن‌ژرمن سرنگون شد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

در نیمه اول کنترل توپ و میدان بیشتر در اختیار مونیخی‌ها بود و ۱۱ بار دروازه‌ها با خطر مواجه شد که در این زمینه سهم پاری‌سن‌ژرمن یکی بیشتر از حریف صاحب‌نامش بود.

نیمه دوم را هم دو تیم با همان سبک نیمه اول و به‌طور تهاجمی آغاز کردند و پس از این‌که دروازه‌ها چند بار با خطر مواجه شد، این بایرن مونیخ بود که در دقیقه ۵۹ قفل دروازه‌ها را باز کرد و به گل اول رسید.

نفوذ و سانتر زیبای جوشا کیمیچ از سمت راست به کینزلی کومان فرانسوی رسید و او هم با یک ضربه زیبا توپ را به گوشه دروازه پاری‌سن‌ژرمن و دور از دستان ناواس فرستاد و با گشودن دروازه تیم سابقش، گل اول بازی را به ثمر رساند.

با این‌که انتظار می‌رفت پاریسی‌ها پس از این گل بر فشار خود اضافه کنند ولی تا دقایقی این بایرنی‌ها بودند که کنترل بازی را در اختیار داشتند اما در دقیقه ۷۰ شاگردان توخل تا یک قدمی گل مساوی پیش رفتند اما نویر با یک عکس‌العمل تماشایی ضربه کیمبمپه را دفع کرد.

پس از این موقعیت پاری‌سن‌ژرمن تقریبا به‌طور کامل اختیار بازی را در دست گرفت و از چپ و راست فشار می‌آورد اما بایرنی‌ها مقاومتی قابل تحسین داشتند.

بایرن در دقایق بعدی برای این‌که بیشتر و بهتر از دروازه خود محافظت کند کمی جلو کشید و موقعیت‌هایی هم ایجاد کرد.

در دقایق پایانی بازی کمی رنگ و بوی خشونت گرفت و داور مجبور شد چند بار از کارت زرد استفاده کند اما در نتیجه تغییری حاصل نشد تا بایرن مونیخ ششمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را جشن بگیرد.

پاری‌سن‌ژرمن فرانسه صفر....................................................................... بایرن مونیخ آلمان یک

گل‌: کینزلی کومان (۵۹)

داور: دانیله اورساتو کمک‌ها: لورنزو مانگلانلی و الساندرو جیالاتینی داور چهارم: اوویدیو هاتِگان داور VAR: ماسیمیلیانو ایراتی

اخطار: لی‌اندرو پارادس، نیمار، تیاگو سیلوا، لایوین کورزاوا (پاری‌سن‌ژرمن) آلفونسو دیویس، سرژ گنبری، نیکولاس زوله، توماس مولر (بایرن مونیخ)

استادیوم: دالوز لیسبون (پرتغال)

تماشاگر: بدون تماشاگر

بهترین بازیکن: جاشوا کیمیچ (بایرن مونیخ) با تقدیر از مانوئل نویر

یکشنبه: ۹۹/۰۶/۰۲ ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران

پاری‌سن‌ژرمن فرانسه: کیلور ناواس، تیلو کرر، تیاگو سیلوا، پرسنل کیمپمبه، مارکینیوش، خوان برنات (۸۰- لایوین کورزاوا)، آندر هررا (۷۲- یولین دراکسلر)، لی‌اندرو پاردس (۶۴- مارکو وراتی)، کیلیان امباپه، نیمار، آنخل دی‌ماریا (۸۰- اریک ماکسیم چوپوموتینگ)

سرمربی: توماس توخل

بایرن مونیخ آلمان: مانوئل نویر، ژروم بواتنگ (۲۵- نیکولاس زوله)، دیوید آلابا، آلفونسو دیویس، جاشوا کیمیچ، تیاگو آلکانترا (۸۶- کورنتین تولیسو)، لئون گورتزکا، سرژ گنابری (۶۸- فیلیپ کوتینیو)، کینزلی کومان (۶۸- ایوان پریشیچ)، توماس مولر، رابرت لواندوفسکی

سرمربی: هانسی فیلیک

منبع: برنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها