|
کدخبر: 100052

دستور بازگشایی برخی از استخرها صادر شد

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان آخرین تصمیمات اتخاذ شده در رابطه با از سرگیری یا تمدید تعطیلی رشته‌ها و اماکن ورزشی را تشریح کرد.

ورزش دستور بازگشایی برخی از استخرها صادر شد

مهدی علی نژاد در پایان جلسه ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه و مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در تمامی شهرهای سفید، تمامی رشته های ورزشی اعم از باشگاه‌ها و استخرها بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: در شهرهای با وضعیت زرد از نظر شیوع ویروس کرونا، فعالیت استخرهای روباز، ورزش های انفرادی کم برخورد و با بر0خورد متوسط از جمله رشته بدنسازی و پرورش اندام بازگشایی می شوند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در شهرهای قرمز فعالیت باشگاه های بدنسازی و پرورش اندام، رشته های انفرادی کم برخورد و برخورد متوسط در صورت تایید مجموعه بهداشتی و درمانی شهرستان مربوطه و دفاتر بهداشتی یا معاونت های بهداشتی ذی ربط در دانشگاه های علوم پزشکی بازگشایی صورت می گیرد و تصمیم گیری در این خصوص منوط به نظر مقامات حوزه بهداشت و درمان است.

علی نژاد با بیان اینکه رشته های پر برخورد انفرادی همانند کشتی و رشته های ورزش های رزمی که برخورد در آن ها وجود دارد در شهرهای با وضعیت زرد و قرمز اجازه فعالیت نخواهند داشت، گفت: استخرهای روباز و سرپوشیده در شهرهای قرمز تعطیل خواهند بود و استخرهای سرپوشیده در شهرهای با وضعیت زرد کماکان تعطیل خواهند بود.

وی افزود: وضعیت شهرهای کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال پایش است و اگر شهری با تغییر وضعیت از قرمز به زرد یا از زرد به سفید و یا بالعکس رخ دهد، تصمیمات جدید بهداشتی در خصوص وضعیت فعالیت ها و اماکن ورزشی  اتخاذ خواهد شد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه تصمیم مربوطه با توجه به شرایط هر شهر و اعلام های دوره ای از سوی وزارت بهداشت است، اظهار کرد: همکاری مناسبی بین وزارتخانه های بهداشت و ورزش صورت گرفت و همین مسئله موجب شد تا تعطیلی های به موقعی را شاهد باشیم و در حال حاضر نیز بازگشایی های به موقعی خواهیم داشت تا اقتصاد ورزش آسیب نبیند و بتوانیم ضمن حفظ سلامت مردم اقتصاد ورزش را نیز داشته باشیم.

علی نژاد ادامه داد: این بازگشایی ها منوط به رعایت دستورالعمل های بهداشتی است که در سایت فدراسیون پزشکی ورزشی موجود است و باشگاه ها ملزم به رعایت آن هستند و نظارت دقیقی باید از سوی هیئت های پزشکی ورزشی استان ها مدنظر قرار گیرد تا سلامت ورزشکاران به خطر نیوفتد.

وی در پایان گفت: بدیهی است حضور افراد مشکوک به ویروس کرونا در فضای باشگاه ها چه به عنوان ورزشکار و چه به عنوان کارکنان باشگاه ها ممنوع است و در عین حال تمامی کارکنان باشگاه ها قبل از بازگشایی باید تست بدهند تا احیانا به ویروس آلوده نباشند.

منبع: ایسنا

ارسال نظر