|
کدخبر: 98899 شروین اشیدری

اختصاصی گسترش‌نیوز:

خودروسازان بالاخره استارت زدند!

شیوع ویروس کرونا باعث شد خودروسازان تولید خود را متوقف کنند اما آنطور که به نظر می‌رسد دوباره اکثر برندها تولید را شروع کرده‌اند.

اقتصاد خودروسازان بالاخره استارت زدند!

از گروه FCA گرفته تا فراری تقریبا بیشتر خودروسازان فعالیت خود را که به خاطر کرونا متوقف کرده بودند شروع کردند. صنعت خودرو نیز مانند بسیاری از صنایع دیگر در ماه مارس روی دکمه مکث قرار گرفت. شرکت هایی در سرتاسر جهان تولید خودرو را متوقف کرده و کارگران را به خانه فرستادند تا شیوع کرونا را متوقف کنند. اما در حال حاضر اولین خودروسازانی که تولید خود را دوباره شروع کرده‌اند از اروپا هستند.

فورد

شرکت فورد تولید محصولات خود را به تدریج در اروپا آغاز کرده است. این کار در کشورهای آلمان و رومانی صورت گرفته اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی تولید در انگلستان نیز استارت می‌خورد. این نکته را باید گفت که تولید به صورت کامل انجام نمی‌شود و نباید شاهد افزایش ظرفیت باشیم چراکه این خودروساز پروتکل‌های بهداشتی را برای تمام کارکنان خود در نظر گرفته است. لازم به ذکر است که در تاریخ 7 ماه مه ، فورد گفت که کارگران آمریکایی را در ۱۸ ماه مه بازگرداند.

فیات کرایسلر

در تاریخ ۲۸ آوریل FCA اعلام کرد که مجددا کار تولید خود را در ایتالیا آغاز می‌کند. این کارخانه مسئول ساخت وسایل نقلیه تجاری در اروپاست و به طور کلی آغاز تولید در این کارخانه یک نشانه مثبت است. ایتالیا جزو کشورهایی که سرعت رشد کرونا در آن بسیار بالا بود اما با این وجود کارگران در کارخانه روزانه یک ماسک و دستکش جدید دریافت می‌کنند و ایستگاه‌های صدعفونی کننده در نظر گرفته شده است. FCA در نظر دارد تولید در ایالت متحده را از ۱۸ مه دوباره آغاز کند.

جنرال موتورز

این کارخانه مقدمات بازگشت کارگران را در ۶ مه آغاز کرد و قصد دارد تولید را با دستورالعمل‌های جدید استارت بزند. این سازنده خودرو اظهار داشت که دستگاه‌های تهویه مطبوع و ماسک‌های مخصوص بهترین راه حل برای ایمن نگه داشتن کارگران است.

گروه PSA

این خودروساز فرانسوی به زودی با گروه FCA ادغام می‌شود و گفته که شروع مجدد تولید در کارخانه‌های اروپا را از ۴ مه انجام خواهد داد. تولید در فرانسه نیز قرار است از ۱۱ مه آغاز شود.

لامبورگینی

سازنده معروف خودروهای سوپراسپرت در تاریخ ۴ مه با لیست گسترده‌ای از پروتکل‌های بهداشتی و ایمنی به کار خود بازگشت. این شرکت در تاریخ ۱۳ مارس فعالیت خود را تعطیل کرد و در حین وقفه به ساخت وسایل محاظتی برای کارمندان خود در ایتالیا پرداخت.

کیا

پس از تعطیل شدن کارخانه کیا در تاریخ ۳۰ مارس این خودروساز کره‌ای تولید را در حجم محدود آغاز کرده است. این شرکت یکی از اولین خودروسازانی است که فعالیت خود را در ایالت متحده شروع کرده است.

هیوندای

هیوندای در ۴ ماه فعالت خود را در کارخانه آلاباما استارت زد. پس از تعطیل شدن در ۱۸ ارس این خودروساز کره‌ای با تدابیر ایمنی گسترده از جمله بررسی دما بدن و شیفت‌های مشخص برای کارگران به کار بازگشت.

فراری

این خودروساز ایتالیایی به صورت تدریجی تولید را در کارخانه مارنلو شروع کرد. تولید کامل نیز از ۸ مه آغاز می‌شود. این شرکت گفته که تولیدات مطابق با همان دستورالعمل‌هایی است که توسط دولت اعلام شده است. طرح‌هایی نیز برای آزمایش خون به صورت داوطلبانه انجام می‌شود. اولین خودروی تولید شده توسط فراری بعد از کرونا چیزی نبود جز MONZA SP2.

بوگاتی

این سازنده فرانسوی خودروهای سوپراسپرت در تاریخ ۴ مه تولیدات خود را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق شروع کرد. هر کارگر در ابتدای روز یک ماسک جدید دریافت می‌کند و باید در همه زمان‌ها با رعایت فاصله اجتماعی از آن استفاده کند. با این وجود دوباره خودروهای دست‌ساز بوگاتی به مدار تولید باز خواهند گشت.

  • مهرداد ارسالی در

    وای چه خوب ... نگران بودم بوگاتی ماشینم رو دیر تحویل بده....

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها