|
کدخبر: 98451

نمایشگاه‌ و سبک زندگی کرونایی

رامین ریوندی - مدیرعامل شرکت نمایشگاهی چارسوق و کارشناس ارتباطات و رسانه

با حضور پدیده‌های مبتنی بر اجبار مانند فراگیر شدن کووید ۱۹ که از خانواده کرونا ویروس و شبیه به ویروس آنفلانزا است شکل گیری فرآیند‌های متغیر و تغییرپذیر در روند اجرایی یک اتفاق مبتنی بر حضور جمعیت مانند نمایشگاه شکل دیگری به خود می‌گیرد که باید برای همگان قابل فهم و‌ درک باشد.

نمایشگاه‌ها از دو تقسیم بندی اختصاصی و تخصصی مانند نمایشگاه نفت و نمایشگاه‌های عامه پسند همچون نمایشگاه مبلمان برخوردارند. در صنعت نمایشگاهی کشور این توان دیده می‌شود که سیستم مدیریت تصمیم گیرنده جهت ایجاد یک نمایشگاه مجازی مبتنی بر اینترنت از طریق متخصصان ایجاد شود تا نمایشگاه‌های عامه پسند‌تر از این طریق عرض اندام کنند.

لذا جهت حضور مشارکت‌کنندگان و بازدید‌کنندگان تمهیداتی دیده شود که جذابیت بصری نمایشگاه بالا برود. شایان ذکر است با عنایت به حس همدلی مردمی که درحال‌حاضر در سراسر دنیا احساس می‌شود می‌توان با استفاده از ابزار مناسب رسانه‌ای اتفاق بزرگی را در این زمینه رقم زد.

در مورد نمایشگاه‌های تخصصی لازم به توضیح است که مشارکت‌کنندگان در این نمایشگاه‌ها به دو‌دسته کلی تقسیم می‌شوند. دسته مشارکت‌کنندگان دارای محصول و دسته مشارکت‌کنندگان دارای خدمات مانند پیمانکاران است.

پیشنهاد کارشناسان این است که نمایشگاه‌ها به‌صورت "private showe" برگزار شود. یعن جنبه نمایش خصوصی داشته باشند. لازم به توضیح است در این نوع نمایشکاه‌ها مجموعه مشارکت‌کننده می‌تواند به کمک برگزار‌کننده از میهمانان و بازدیدکنندگان خود به‌صورت اختصاصی دعوت به عمل آورد که درفضایی کاملا تغییر یافته از آنچه تا کنون به اسم نمایشگاه و‌غرفه وجود داشته حضور یابند. درست مانند حضور در یک جشن با میزهایی جداگانه و با حفظ فاصله از هم.

می‌توان قبل از ورود میهمانان و در جلوی درب ورود از تونل‌های ضدعفونی استفاده نمود و اعضای هر شرکت بازدید‌کننده نیز اعم ازمدیران و مسوولان دور یک میز بشینند. بهتر است میزها بافاصله مناسب از یکدیگر قرار بگیرند تا خطری برای کسی نداشته باشند.

پس از این نوبت به نحوه فعالیت مشارکت‌کننده می‌رسد که محصول یا خدمات خود را به‌صورت تصویری یا فیزیکی با کمک یک فرآیند ویدئویی به همگان معرفی کند. درست فضایی مانند سینما ولی با میزهای گرد جهت میهمانان و استفاده از نمایشگرهای معمول در نمایشگاه مانند ال سی دی یا ویدیو وال به جای صفحه نقره‌ای سینما.

حال اگر بازدیدکنندگان احتیاج به اطلاعات بیشتری داشته باشند، میتوانند با اعلام خود مشارکت‌کننده را با خبر کنند و مسوول شرکت که در نمایشگاه‌های معمول در پشت کانتر پاسخگوی مراجع‌کنندگان حضور دارد، به‌صورت حضوری با حفظ فاصله و‌رعایت پروتکل های بهداشتی به رد و بدل اطلاعات بپزدازد.

در این مدل کلاس و شخصیت خاصی به برند داده شده و از حواس مخاطب از حضور بازدیدکننده پرت جلوگیری می‌شود. حتی بار اطلاعاتی مناسبتری جابه‌جا خواهد شد.

امیدواریم هر چه زودتر تناسب رفتار با پدیده کرونا نیز همه گیر شود و نمایشگاه‌ها از کسادی دور‌شوند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها