|
کدخبر: 95098

اکسپو ۲۰۲۰ رسما لغو شد

گرانترین اکسپو تاریخ جهان، به دلیل شیوع کرونا فعلا برگزار نخواهد شد.

گسترش نیوز - پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره کمیته اجرایی BIE در جلسه ٢١ آوریل پیشنهاد امارات در خصوص تعویق اکسپو ٢٠٢٠ دوبی برای مدت یکسال و اجرای آن از اول اکتبر ٢٠٢١ تا ٣١ مارس ٢٠٢٢ را تایید کرد.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی در این رابطه اعلام کرد: نتیجه این جلسه توسط BIE و طی تماس کشور امارات به اطلاع او رسانده شده است.

بهمن حسین زاده اظهارکرد: با توجه به موافقت کمیته اجرایی BIE لازم است برای تصویب نهایی، دو سوم اعضای مجمع عمومی اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها به این پیشنهاد رای دهند.

کمیسر ژنرال ایران در اکسپو ۲۰۲۰ دوبی افزود: با توجه به چالش ویروس کرونا در جهان، بیشتر کشورهای مشارکت‌کننده در اکسپو، تقاضای به تعویق افتادن این رویداد بزرگ جهانی را داشتند و کشور امارات نیز به این تقاضاها پاسخ مثبت داد.

وی همچنین گفت: با توجه به عدم امکان تشکیل جلسه حضوری، اعضای مجمع عمومی BIE طی برنامه زمانبندی شده به صورت مجازی و از راه دور از جمعه ٢٤ آوریل تا ٢٩ می‌رأی خود را اعلام خواهند کرد. خانم ریم ال هاشمی وزیر کشور امارات در همکاری‌های بین‌المللی و مدیرکل اکسپو از تمامی کشورها دعوت کرده است که در این رای گیری شرکت نمایند.

حسین زاده در پایان تصریح کرد: ایران پیمانکار ساخت پاویون خود را در سال گذشته طی تشریفات قانونی انتخاب کرده است و از بهمن ماه سال گذشته کار ساخت پاویون طبق برنامه آغاز شده و در حال انجام است و با جدیت آنرا ادامه خواهیم داد تا در زمان‌های مقرر شده از سوی اکسپو به پایان برسد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها