|
کدخبر: 36138

رئیس سازمان میراث فرهنگی به گسترش نیوز گفت:

ارائه تسهیلات ارزان به هنرمندان صنایع دستی

سی امین نمایشگاه صنایع دستی در روز ۳ شهریور با حضور علی اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد. یکی از اتفاقات مهم در این دوره حمایت بانک خصوصی گردشگری از نمایشگاه و صنایع دستی است که در این راستا تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان میراث فرهنگی و این بانک امضا شده است.

گسترش نیوز: در این تفاهم‌نامه امضا شده میان بانک گردشگری و سازمان میراث فرهنگی مقرر شد بانک گردشگری ضمن حمایت از استارتاپ‌های بخش صنایع دستی زمینه رشد بیشتر در این صنایع را فراهم سازد.

moonessaaan.jpg

همچنین مقرر شد در جهت حمایت از کالا و تولید داخلی حراج‌های بزرگ صنایع دستی کشور توسط بانک گردشگری برگزار شود تا دغدغه‌های تولید‌کنندگان داخلی در این خصوص مرتفع شود.

پرداخت تسهیلات کم هزینه به طرح‌های گردشگری و صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان پر توان این عرصه از دیگر موارد توافق شده در این نشست بود.

بانک گردشگری برای حمایت از کالای ایرانی و با هدف حمایت از هنر و فرهنگ ایرانی و توجه به تولید داخلی به عنوان حامی رسمی سی امین دوره نمایشگاه صنایع دستی معرفی شده است.

در این نمایشگاه مقرر است علاوه بر معرفی آثار و توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی سراسر کشور، عرضه و فروش آثار نیز با ملاحظات اقتصادی و حمایت از تولید این آثار مورد توجه قرار گیرد.

علی اصغر مونسان در رابطه با حمایت بانک‌ها از حوزه گردشگری و صنایع دستی افزود: «بانک گردشگری قبول کرده است که حمایت‌های ویژه‌ای از صنایع دستی داشته باشد و در حال تلاش هستیم تا از امکانات برون‌سازی برای حمایت‌های بیشتر از حوزه گردشگری، صنایع دستی و همچنین میراث فرهنگی استفاده کنیم. در این رابطه با بانک‌های مختلفی مذاکره و نهایتا بانک گردشگری به عنوان حامی ویژه بخش صنایع دستی انتخاب شد البته یک بانک دیگر نیز به زودی در بخش گردشگری انتخاب خواهیم کرد».

مونسان در مورد تسهیلات قابل عرضه توسط بانک گردشگری به صنعت گران اظهار کرد: « هنرمندان و صنعت گران در این بخش نیاز به حمایت ویژه‌ای دارند و در این راستا قرار است بانک گردشگری وام‌ها و تسهیلات ارزان نرخ با سود ۱۰ درصد در اختیار صنعت گران قرار دهند تا بتوانند فعالیت‌ها و روند بازاریابی خود را هرچه بییشتر توسعه دهند».

bank11.jpg

bank12.jpg

وی ادامه داد: «در این زمینه دولت نیز امکانات مناسبی را فراهم کرده است و تبصره ۱۸ که در یک تفاهمنامه سه جانبه بین سازمان میراث فرهنگی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی امضا شد، ۸۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان نرخ را در اختیار قرار می‌دهد که به هر سه بخش مورد نظر کمک می‌کند. در مقابل قرار شده است، ۱۵۷ هزار شغل را ایجاد کنیم که بخش زیادی از آن مربوط به جوانان و دانشگاهیان است».

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها