|
کدخبر: 35908

گفت‌وگوی اختصاصی گسترش نیوز با مجری نمایشگاه ملی صنایع دستی

تهران در تکاپوی یک رویداد هنری

مجری برگزاری سی‌امین رویداد ملی صنایع‌دستی کشور معتقد است این رویداد ساده‌ترین و موثرترین راه برای کمک به رونق صنایع دستی کشور است.

ادریس مازندرانی، مجری برگزاری سی‌امین رویداد ملی صنایع‌دستی کشور در گفت‌وگو با «گسترش نیوز» از جزئیات این رویداد سخن گفت. وی با اشاره به فضای زیرپوشش این نمایشگاه، اظهار کرد: سی‌امین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی کشور از ۳ تا ۹شهریور در محل دائمی سایت تهران برپاست. در این دوره از نمایشگاه بیش از ۵۰۰غرفه در فضایی به مساحت ۸هزار مترمربع و در سالن‌های ۸، ۹، ۱۰ و ۱۱ به‌علاوه مجموعه سالن‌های ۲۵‌نمایشگاه بین‌المللی گرد هم جمع می‌شوند.

sanayedasti1.jpg

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مساحت فضای باز این رویداد به ۱۵هزار مترمربع می‌رسد، افزود: در این رویداد هنرمندانی از ۱۸۰رشته صنایع‌دستی به مدت ۷روز در سایت تهران حضور می‌یابند و به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.

مازندرانی که برگزاری رویداد توانمندی‌های روستاییان و عشایر کشور را نیز بر عهده دارد، برای بیان ویژگی‌های نمایشگاه ملی صنایع‌دستی به مقایسه این دو رویداد پرداخت و گفت: با وجود آنکه وظیفه برگزاری دوره‌های نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر را برعهده دارم، اما امسال نخستین سالی است که عهده‌دار برگزاری رویداد ملی صنایع‌دستی می‌شوم. نگاهی مقایسه‌ای نشان می‌دهد این دو رویداد حتی در ۵درصد موارد با یکدیگر همپوشانی ندارند و در بخش‌هایی از شرکت‌کنندگان گرفته تا محتوا و محصولات ارائه شده با یکدیگر متفاوت هستند.

راهی برای رشد صنایع دستی مجری برگزاری سی‌امین رویداد ملی صنایع‌دستی کشور برپایی این رویداد در شریط فعلی اقتصادی را راهی برای کمک به بقا و حتی فراتر از آن رشد این حوزه دانست و گفت: می‌دانیم که نمایشگاه در واقع ابزاری برای بازاریابی است و به نظر من از ارزان‌ترین ابزارها به شمار می‌آید. به عبارت دیگر اگر بخواهیم در شرایط حاد اقتصادی راهی برای بازاریابی انتخاب کنیم، باز هم باید نمایشگاه را انتخاب کنیم.

mazandarani-a.jpg

وی به‌منظور تشریح بهتر دیدگاه خود به بحث هزینه‌های حضور در نمایشگاه اشاره و اظهار کرد: در رویدادهای صنایع‌دستی، یک هنرمند با هزینه ۲۰۰تا ۳۰۰هزارتومانی وارد نمایشگاه می‌شود و می‌تواند به مدت ۷روز همزمان به تبلیغ و فروش محصولات خود بپردازد. این در حالی است که اگر بخواهد برای تبلیغات راه دیگری مانند تبلیغ در رسانه‌های مکتوب یا صوتی و تصویری را انتخاب کند، هم این هزینه چندین برابر خواهد شد و هم ممکن است تاثیرگذاری سریع و موثری نداشته باشد.

برنامه‌های ویژه همدان ۲۰۱۸ مازندرانی همچنین به برنامه‌های ویژه این رویداد هم اشاره‌ای کرد و گفت: همزمانی رویداد همدان۲۰۱۸ و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی را باید به فال نیک گرفت. علاوه بر این استان‌های دیگر کشور ضمن حضور در این رویداد برنامه‌های ویژه خود را به نمایش درمی‌آورند و به رونق این رویداد ملی کمک خواهند کرد.

وی در پایان سخنان خود به برپایی همزمان رویداد ملی صنایع‌دستی و بیست‌وهفتمین نمایشگاه فرش دستباف تهران اشاره کرد و گفت: امسال دومین سالی است که رویداد ملی ‌‌صنایع‌دستی کشور همزمان با نمایشگاه فرش برگزار می‌شود که این امر آثار مثبت بسیاری به‌ویژه در حوزه فروش برای خانواده صنایع‌دستی به همراه داشته است. به عبارت دیگر، می‌توان گفت یکی از نقاط قوت و اتفاق خوب مدیریتی ما همزمانی دو رویداد فرش و صنایع‌دستی است. این دو در حقیقت هر دو صنایع‌دستی به‌شمار می‌آیند و در کنار یکدیگر می‌توانند به رونق نمایشگاه و رشد صنعت فرش بافی کشور کمک کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها