|
کدخبر: 304285 سینا ستوده

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

نمایشگاه صنعت ابزارآلات ۳ ساله شد

سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت (ابزارآلات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی) امروز مورخ ۳۱ مردادماه در شهر آفتاب تهران در حالی افتتاح شد که بیش از ۱۵۰ برند داخلی و خارجی در حوزۀ ابزار و صنعت ساختمانی در آن حضور دارند.

نمایشگاه نمایشگاه صنعت ابزارآلات ۳ ساله شد

مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعت ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در نمایشگاه بین المللی آفتاب افتتاح شد.

تقدسی-نمایشگاه۲

این مراسم با حضور مدیرعامل شهر آفتاب، مدیر برگزاری نمایشگاه و سردار فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اسلامی برگزار شد.

محمود گودرزی مدیر برگزاری نمایشگاه صنعت ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در این مراسم اظهار کرد: مفتخریم در سومین نمایشگاه صنعت میزبان مهمانان گرامی باشیم. این یک رویداد متداول نمایشگاهی نیست. در دوران تحریم شاهد حضور ۱۵۰ شرکت تولیدکننده و تامین‌کننده و ۳۰۰ برند مطرح در حوزه ماشین‌آلات، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی هستیم.

گودرزی-نمایشگاه

وی ادامه داد: زنجیره تامین کمک شایانی به تامین مایحتاج کشور می‌کند و ملزومات تمام کارخانجات حوزه ساخت و تولید را فراهم می‌کند. ما در خدمت صنعتگرانی هستیم که بیش از ۵۰ سال در کشور ما خدمت کردند و در حوزه ماشین‌الات ما شاهد حضور تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان عرصه ماشین‌آلات حوزه ساخت و تولید در حوزه برشکاری، خم‌کاری و فرم‌دهی فلزات هستیم.

گودرزی در پایان گفت: تشکر ویژه دارم از تمامی فعالان صنعت کشور، پرسنل مجرب و حرفه‌‌ای نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب که تمام زیرساخت‌های لازم را جهت برگزاری بزرگترین رویداد صنعتی کشور را فراهم کردند.

عباس تقدسی‌نژاد، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب در ادامه این مراسم اظهار کرد: صنعت مدرن در سال ۱۲۷۵ وارد ایران شدکه مانند صنعت خودرو که قدمت زیادی دارد اما فاصله ما با دنیا بسیار زیاد است، ما در بعضی حوزه‌های صنعتی بسیار خوب عمل کردیم اما در برخی از حوزه‌ها چالش‌های بسیاری داریم. موضوع اصلی این است که ما باید بدانیم که چگونه صنعتی شویم و تعریف صنعتی شدن را در مقیاس‌های زمانی و اشل‌های اجرای چگونه به ثمر برسانیم.

تقدسی-نمایشگاه

وی ادامه داد: هفتمین برنامه توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال نهایی شدن است و در این برنامه توسعه‌ای پیش‌بینی رشد ۸.۵ درصدی برای صنعت کشور شده است. باید دید که معیارها و ملاک‌های ما برای این رشد ۸.۵ درصدی چگونه است. در دنیا صنعتی‌ شدن به سمت فعالیت‌های مدرن، فناورمحور و با رویکرد صادرات‌محور رو به جلو می‌رود اما ما تلاش کردیم که عمدتا کارخانه‌سازی کنیم که در ابتدای امر موفقیت‌آمیز بود اما به ندرت این کارخانه‌ها به متروکه تبدیل شده که هزینه مازاد و سربار برای کشور ایجاد کرده است.

تقدسی نژاد گفت: ما اگر به فضای صنعتی کشور در دهه ۵۰ نگاهی بیندازیم عملا نفت مانع توسعه صادرات شد و کشورهایی که نفت نداشتند و همزمان با ما صنعت را شروع کردند جایگاه متفاوت و بهتری نسبت به ما دارند.

وی ادامه داد: ما صنعت و دانشگاه را دو مقوله متفاوت دیدیم به طوری که در حوزه علمی، فناوری و پژوهشی در ۱۰ سال گذشته رتبه ما در تولید علم ۲۶ بوده و در حال حاضر به رتبه ۱۵ رسیدیم. در تولید تکنولوژی در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۶۷ قرار داشتیم که در حال حاضر در رتبه ۵۷ قرار داریم. در پژوهش و فناوری در رتبه ۱۲۰ بودیم و حالا به رتبه ۵۳ رسیدیم. اما زمانی که در حوزه صنعتی کشور را بررسی می‌کنیم در رتبه دهم قرار داریم. پس نتیجه می‌گیریم که ناهماهنگی جدی در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار صنعتی در کشور وجود دارد که علیرغم تمام شعارها نتواستیم ارتباط میان صنعت و دانشگاه را به خوبی وصل کنیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: ما در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب توافقی با دانشگاه شاهد کردیم که بتوانیم در کنار نمایشگاه حوزه‌های فناوری، تحقیقی و پژوهشی را به واسطه دانشگاه در نمایشگاه متمرکز کنیم. مشکل جدی که وجود دارد این است که ما تنها ۴ روز یک نمایشگاه تخصصی را برگزار کرده و بعد تا سال دیگر هیچ اقدامی در راستای پیشرفت صنعت کشور انجام نمی‌شود که این موضوع با آوردن دانشگاه در خدمت صنعت حل شده و می‌تواند تاثیر بسزای در پیشرفت کشور داشته باشد.

تقدسی نژاد در پایان گفت:ما خوشحالیم که این نمایشگاه با وجود تمام مشکلات نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰ درصدی مشارکت و رشد ۷۰ درصدی در فضای فیزیکی نمایشگاه برگزار شد و امیدواریم که در سال آینده نوآوری‌های جدیدی را دنبال و اجرا کنیم.

جزئیات برگزاری نمایشگاه

در این نمایشگاه ۳۰۰ نشان تجاری از ۱۵۰ شرکت آخرین محصولات و دستاوردهای خود را در زمینه ابزارهای صنعتی و کارگاهی، تجهیزات خطوط تولید ماشین ابزار، ماشین‌آلات و تجهیزات آزمایشگاهی، جوش و برش و زنجیره کامل تامین مایحتاج کارخانه‌های کوچک و بزرگ، در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع به نمایش گذاشته اند.

شرکت کنندگان داخلی از ۱۰ استان صنعتی و نمایندگان شرکت‌های بازرگانی از کشورهای چین، تایوان، مالزی، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، اسپانیا، آلمان، کانادا، سوئیس، سوئد و ترکیه در این نمایشگاه حضور دارند و محصولات خود را عرضه کرده اند.

در این نمایشگاه ۱۰ هزار قلم انواع ابزارآلات صنعتی و تراشکاری، ۳۵۰ نوع انواع دستگاه‌های برش کاری، خم کاری و فرم دهی فلزات، ۲۲ هزار قلم تجهیزات مکانیکی و هیدرولیکی در سومین نمایشگاه صنعت، ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

برگزاری کارگاه آموزشی تعمیرکاران ابزار آلات برقی و تعمیرکاران ماشین آلات و اتوماسیون به منظور ارائه خدمات به دارندگان خطوط تولید از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه صنعتی است.

سومین نمایشگاه صنعت، ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی تا ۳ شهریور از ساعت ۱۰ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهر آفتاب میزبان صنعتگران و علاقه‌مندان است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها