|
کدخبر: 303647 سینا ستوده

گزارش اختصاصی گسترش نیوز؛

نشست خبری نمایشگاه صنعت برگزار شد / منتظر تغییرات بزرگ در شهرآفتاب باشید

نشست خبری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت، ابزارآلات صنعتی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات صنعتی با حضور مدیرعامل شهر آفتاب و دیگر مسئولان و فعالان حوزه صنعت کشور برگزار شد.

اقتصاد نشست خبری نمایشگاه صنعت برگزار شد / منتظر تغییرات بزرگ در شهرآفتاب باشید

محمود گودرزی مدیر اجرایی و برگزاری شرکت نمایشگاهی چیستا درباره برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی صنعت ابزارآلات صنعتی، ماشین آلات صنعتی و تجهیزات صنعتی، گفت: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۳۰ هزار متر مربع که ۱۲ هزار مترمربع آن فضای مفید نمایشگاهی برگزار و همچنین ۳۰۰ برند و ۱۵۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که کلیه سالن‌های نمایشگاه شهر آفتاب شاهد حضور فعالان حوزه صنعت خواهد بود.

وی گفت: شاخه‌هایی که در این نمایشگاه حضور دارند در زنجیره ساخت و تولید، زنجیره اتوماسیون صنعتی و زنجیره بزرگ ابزارآلات صنعتی مانند ابزار‌آلات بادی و برقی در این نمایشگاه حضور دارند. به طور کل می‌توان گفت که این نمایشگاه پایگاهی برای تامین مایحتاج کارخانجات بزرگ و کوچک صنعتی است که در آن غول‌های صنعتی فعال در حوزه ماشین‌آلات و ابزارآلات صنعتی حضور دارند.

نشست-صنعت

مدیر اجرایی و برگزاری شرکت نمایشگاهی چیستا در پاسخ به سوال خبرنگار گسترش نیوز مبنی بر اینکه چرا صنایع دیگر مانند صنایع معدنی در این نمایشگاه حضور ندارند، گفت: بنده افتخار این را دارم در ۲۲ سال ۶۰۰ هزار مترمربع نمایشگاه در حوزه صنعت برگزار کردیم و بنیان‌گذار بسیاری از نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه صنعت هستیم. علت اینکه چرا در این نمایشگاه صنایع معدنی و دیگر صنایع حضور ندارند این است که کارگروه این نمایشگاه معدن نیست و مربوط به ابزارآلات، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی است و صنف بزرگ ابزار یک سالن اختصاصی در این نمایشگاه دارد و مجموعه‌های ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی هم سالن‌های خاص خود را در این نمایشگاه دارند. به طور کل تمامی ابزارآلات، تجهیزات و ماشین‌آلاتی که منتج به تولید شود در این نمایشگاه حضور دارند.

تقدسی نژاد مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در این نشست خبری عنوان کرد: ما برای جلوگیری از برگزاری نمایشگاه‌های تکراری و جدال‌هایی که در صنعت نمایشگاهی وجود دارد در چند روز آینده تفاهمنامه‌ای را با جناب آقای اعلایی برای رسیدن به یک فصل مشترک در برگزاری نمایشگاه‌های شهر تهران امضا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: نمایشگاه شهر آفتاب و نمایشگاه بین المللی تهران هر دو از سرمایه‌های این کشور هستند که ما باید از هر دو آن به نحو احسن استفاده کنیم. ما در این صنعت بسیار مهم حدود ۳۰۰ هزار شغل به طور مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کردیم. نمایشگاه و صنعت نمایشگاهی باید پیشانی موضوعات مختلف مانند حوزه‌های فرهنگی، صنعتی، تجاری و... باشد. با وجود ۳۳ سایت نمایشگاهی و سابقه نزدیک به نیم قرن فعالیت در صنعت نمایشگاهی نباید جایگاه و رتبه ایران در عرصه جهانی به این اندازه پایین باشد.

تقدسی نژاد اظهار کرد: آمارها نشان‌ می‌دهد که گردش مالی صنعت نمایشگاه در جهان مبلغی نزدیک به ۵۵۱ میلیارد دلار است که در کشور ما این مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان بوده است که علت این کاستی این است که ما نتوانستیم راهکار، سیاست‌گذاری و هدایت درستی داشته باشیم. در بسیاری از کشورهای دنیا صنعت نمایشگاهی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و در ایران ورود و دخالت بیش از حد دولت یکی از دلایل این عقب افتادگی است.

وی گفت: ما باید از حالت برگزاری سنتی نمایشگاه‌ها مانند کشورهای پیشرفته نمایشگاه‌ها را به روز کرده و به سوی هوشمندسازی برویم به صنعت نمایشگاهی خودمان به عنوان یک کشور با تاریخ غنی اصالت ببخشیم. ظهور استارت‌آپ‌ها و بخش‌های نوآور در عرصه‌های مختلف تجاری و اقتصادی بخش مخفور نگاه به این صنعت بوده و ما می‌توانیم در زمینه ایجاد بستر مناسب برای حضور شرکت های نوآور پیشتاز باشیم.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: نمایشگاه‌ها می‌توانند نقش مهمی در تنوع بازارسازی داشته باشند، متاسفانه نمایشگاهی در ۴ روز برگزار می‌شود و بعد از آن هیچ اتفاقی در حوزه فروش و بازارسازی نمی‌افتد که این ضعف صنعت نمایشگاهی است. اعتقاد جدی نمایشگاه شهر آفتاب این است که باید نمایشگاه‌ها ۳۶۵ روزه و ۳۶۰ درجه به معنای تنوع در حوزه‌های مختلف باشد. در این مجموعه باوجود زمین‌هایی که در اختیار ما قرار دارد زمینه را فراهم کرده که هر نمایشگاه موقت یک مرکز تجاری دائمی برای موضوع بازاریابی و فروش ایجاد شود.

تقدسی نژاد گفت: به تازگی میان نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، هاب فناوری جمهوری اسلامی ایران، معاون محترم فناوری وزارت علوم و معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی امضا کردیم که در هفته آتی رونمایی و رسانه‌ای خواهد شد که در آن مجموعه بین المللی نمایشگاه آفتاب تهران، شمس‌آباد، فرودگاه امام و مجموعه مرکز پژوهش‌های وزارت علوم در این ۴ بخش هاب مرکزی بین‌المللی پایه‌های علمی فناوری کشور خواهند شد.

نشست-صنعت۱

وی ادامه داد: با امضای این تفاهمنامه بخشودگی‌های مختلف مربوط به پارک‌های علمی فناوری در حوزه بین‌المللی در این محدوده فعال خواهد شد. کارخانه‌های نوآوری را با این تفاهم در مجموعه شهر آفتاب مستقر خواهیم کرد. تفاهمنامه ای را مرکز تجاری ایران و افغانستان که نمایندگی افغانستان در ایران است امضا کردیم که به عنوان اولین کشور از مجموعه کشورهای شانگهای بتوانیم مرکز تجاری یکی از اعضای شانگهای را در فضای فعلی نمایشگاه آفتاب مستقر خواهیم کرد.

مدیرعامل شهر آفتاب اظهار کرد: ما هفته گذشته برای اولین بار در این صنعت شورای عالی راهبردی را برای نمایشگاه شهر آفتاب راه‌اندازی کردیم که در این شورا متخصصان و نخبه‌های حوزه‌های مختلف که به هر نحوی با صنعت نمایشگاهی در ارتباط هستند عضویت دارند که نقش سیاست‌گذاری در حوزه فعالیت‌های نمایشگاهی را برعهده خواهند گرفت. تفاهمنامه‌ای با نمایشگاه بین المللی تهران برای بهبود وضعیت برگزاری نمایشگاه‌‌ها در تهران امضا خواهیم کرد و همچنین با سازمان غیرتجاری متخصصان و مدیران کشور تفاهمنامه‌ای را امضا خواهیم کرد که تاثیر بسیار خوبی برای حضور بهتر فعالان بخش خصوصی خواهد داشت.

وی در پایان گفت: امیدوارم این اقدامات در نهایت به نفع صنعت نمایشگاهی کشور باشد و باعث پیشرفت و شکوفایی هرچه بیشتر نمایشگاه‌های کشور و رونق این صنعت و اقتصاد کشور شود.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از تاریخ ۳۱ مرداد الی ۳ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح الی ۵ بعدازظهر در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها