|
کدخبر: 298736 سهیل مافی

اختصاصی گسترش نیوز؛

گلایه‌های پرشمار از نمایشگاه الکامپ / چه کسی مقصر است؟

بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، روز یکشنبه چهارم خردادماه به‌طور رسمی افتتاح شد. در این دوره شاهد بروز حواشی و اتفاقات عجیبی بودیم که در این گزارش به آن پرداختیم.

نمایشگاه گلایه‌های پرشمار از نمایشگاه الکامپ / چه کسی مقصر است؟

نمایشگاه الکامپ با حضور ۴۷۰ تا ۴۸۰ شرکت در فضایی به وسعت ۲۳ هزار متر مربع روز یکشنبه شروع به کار کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در روزهای گذشته با حضور در این نمایشگاه، از غرفه‌های موجود بازدید به عمل آورد. محمدمهدی اسماعیلی در جریان این بازدید با آخرین محصولات، خدمات و دستاوردها در حوزه‌های مختلف فناوری‌های ارتباطی، هوش مصنوعی، نوآوری و تحول دیجیتال آشنا شد.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر، تجارت الکترونیک (الکامپ) فعالیت خود را در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران و با شعار آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال شروع کرد.

از میان شرکت‌های حاضر، ۵۰ شرکت خارجی و از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق هستند که نوین‌ترین برنامه‌ها، تولیدات و خدمات خود را ارائه می‌کنند.

بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ از ۴ تا ۸ تیرماه هرروز از ساعت ۸ تا ۱۶ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان به این حوزه است.

الکامپ2

البته از همان روز اول تا به امروز شاهد بروز اتفاقات عجیب در نمایشگاه بودیم که باعث تعجب همگان شد. از قطع برق در روز افتتاحیه تا مشکلات مربوط به‌سرعت اینترنت و عدم پاسخگویی مسئولان مربوطه، همگی منجر به نارضایتی بازدیدکنندگان و غرفه داران نمایشگاه شد. در ادامه قصد داریم نگاهی به روند برگزاری این نمایشگاه داشته باشیم.

۳ سالن برای بازدید از نمایشگاه بین‌المللی الکامپ اختصاص داده شده است. استقبال بسیار خوب و قابل‌توجهی از این نمایشگاه به‌عمل‌آمده بود و سالن‌ها مملو از جمعیت بودند. رنگ و لعابی خوبی در سالن‌ها دیده می‌شد که افراد بازدیدکننده را به‌خوبی جذب می‌کرد. محصولات و خدمات نوین و به‌روزی در غرفه‌ها وجود داشت که نظرها را به خود جلب می‌کرد. البته میزان استقبال در هر سالن با سالن دیگر کمی تفاوت داشت و این مطلب به‌وضوح قابل‌رؤیت بود.

به‌عنوان مثال سالن شماره هشت شلوغ‌تر از سالن‌های دیگر بود و بازدیدکنندگان بیشتری در آن به چشم می‌خورد. دلیل این اتفاق جذابیت بیشتر غرفه‌های این سالن بود که افراد را به خود جذب می‌کرد. نباید از حق گذشت که سالن‌های نمایشگاه الکامپ تمیز، مرتب بودند و از این بابت باید به برگزارکنندگان این امر نمره قبولی داد.

در این نمایشگاه، مشتریان برای خریداری کردن محصولات و خدمات مدنظر خود حضور پیدا کرده بودند و پس از بازدید و انجام بررسی‌های لازم، با مسئولان ارشد غرفه‌ها وارد گفت‌وگو شده و اقدام به سفارش می‌کردند.

گسترش نیوز به بهانه برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ به گفت‌وگو با تعدادی از فعالان این حوزه پرداخته است. مشاهدات میدانی خبرنگار گسترش نیوز از دومین روز برگزاری این رویداد، از رضایت قابل‌توجه از این نمایشگاه و ارائه جدیدترین تجهیزات حوزه فناوری و دیجیتال توسط غرفه داران حکایت دارد.

الکامپ

گلایه‌مندی یک فعال حوزه استارتاپ از روند برگزاری نمایشگاه

در همین راستا یکی از فعالین حوزه استارتاپ درباره کیفیت برگزاری نمایشگاه الکامپ بیان کرد: ما در حوزه فناوری فعالیت می‌کنیم و باید در حوزه کاری خود بهترین عملکرد را داشته باشیم. آخرین حضور ما در این نمایشگاه به سال ۹۸ برمی‌گردد. در آن مقطع کیفیت برگزاری نمایشگاه به‌ مراتب بهتر بود. استارتاپ ها در نمایشگاه الکامپ همواره نقش پررنگی داشتند اما درحال حاضر تنها دو سالن را به این موضوع اختصاص دادند.

او ادامه داد: برای شخص من، نمایشگاه کنونی تا حدی عجیب و ناشناخته است. عدم شرکت ۹۰ درصد استارتاپ های حوزه فناوری در نمایشگاه، نکته قابل‌تأمل دیگر است. این عدم استقبال و دلسردی دلایل مختلفی دارد؛ ازجمله اینکه نمایشگاه با تأخیر چهارساله برگزار شد. همچنین برای چندین مرتبه علی‌رغم برخی وعده‌ها، برگزاری نمایشگاه لغو شد. شکل‌گیری برخی رویدادهای موازی هم به‌نوعی مزید بر علت شد و دلخوری‌های زیادی را ایجاد کرد. متأسفانه نمایشگاه الکامپ موفق به حفظ اعتبار سابق خود نشد. این نمایشگاه دیگر یک رویداد ایده آل برای فعالین حوزه استارتاپ نیست.

این فعال حوزه استارتاپ در خصوص تأثیر نمایشگاه الکامپ بر معرفی محصولات و خدمات اظهار کرد: به اعتقاد من این نمایشگاه در این زمینه مؤثر واقع شده است؛ چون که رسالت هر نمایشگاهی در وهله اول چنین موضوعی است.

دیگر مسئول غرفه خدمات پرداخت الکترونیک در این رابطه عنوان کرد: جمعیت کم‌تر به ارتقای کیفیت نمایشگاه کمک شایانی کرده اما ترجیح ما همان شرایط سابق است؛ به این معنا که با مراجعه‌کننده بیشتر می‌توانستیم شاهد ارائه خدمات بیشتر باشیم. ما در حوزه مالی و جذب سرمایه‌گذاران و سرمایه پذیرها و برقراری ارتباط میان این دو فعالیت می‌کنیم. متأسفانه بروز برخی حواشی مثل قطعی برق در این دوره، ازجمله رخدادهای ناپسند بود.

الکامپ1

بستر لازم را فراهم نکردند

یکی از فعالین خدمات پستی نیز به خبرنگار گسترش نیوز گفت: روز اول با استقبال آن‌چنان خوبی مواجه نبودیم اما از روز دوم مراجعه بهتری عمل‌ آمده و نمایشگاه به‌نوعی رونق گرفت. برندهای خوبی در این دوره شرکت کردند اما توقع من از میزان استقبال از نمایشگاه بیش از این‌ها بود. اتفاقات روز اول واقعاً ناامیدکننده بود و شاید در میزان استقبال تاثیرگذارهم واقع شد. اقتصاد دیجیتال، آینده بازار جهانی است و اکثر کارشناسان امر نیز روی این موضوع اشتراک نظر دارند.

او افزود: برگزاری این نمایشگاه به شناخت و آگاهی بیشتر علاقه‌مندان به این حوزه خیلی کمک خواهد کرد. ما یک برند پست دیجیتال هستیم و در این حوزه سومین برند برتر محسوب می‌شویم. ما از طریق یک سیستم مخصوص، مسائل مربوط به پست را برای مردم تسهیل می‌کنیم. ما در تلاش هستیم که این نقش را برای فروشگاه‌های آنلاین ایفاء کنیم.

الکامپ4

فیلترینگ فقط پاک کردن صورت مسئله است

این مسئول ارشد یکی از غرفه های نمایشگاه در ارتباط با حواشی ایجاد شده در روز اول برگزاری نمایشگاه ابراز کرد: شرایط لازم باید برای برگزاری مطلوب چنین نمایشگاهی فراهم باشد. وقتی وضعیت اینترنت و سرعت آن به این نحو باشد، طبیعتاً نارضایتی‌های زیادی ایجاد می‌شود. به‌عنوان مثال در بازی فوتبال، در صورت عدم وجود زمین چمن مطلوب، نمی توان توقع عملکرد خوب از هیچ بازیکنی را داشت. لذا امکانات لازم باید فراهم باشد تا به این صورت همه چیز به‌خوبی پیش رفته و رضایت جمعی شکل بگیرد.

وی در پایان اضافه کرد: نمایشگاه الکامپ جزو ۳ نمایشگاه برتر و پربازدید کشور به شمار می رود. زمانی که از تأمین برق هم عاجز هستیم، دیگر نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت. فیلترینگ و محدود کردن اینترنت چیزی را حل نمی کند و فقط پاک کردن صورت مسئله است. برنامه‌ریزی و بسترسازی لازمه حوزه فناوری به حساب می‌آید که متأسفانه در حال حاضر شاهد آن نیستیم.

استقبال خوب با چاشنی آبروریزی

به گزارش گسترش نیوز، فعالان حوزه فناوری و دیجیتال در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، محصولات و خدمات به‌روز و جذابی را ارائه کردند و این تجهیزات با استقبال مطلوب مخاطبان و متخصصان این حوزه روبرو شد. مشتریان و مراجعه کنندگان از این تجهیزات دیدن کرده و در صورت رضایت اقدام به سفارش کردند. هرچند بروز برخی حواشی و سومدیریت‌ها، باعث دلخوری و نارضایتی های بسیاری شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها