|
کدخبر: 274019 سهیل فرزین

اختصاصی گسترش نیوز:

افتتاح پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم در شهر آفتاب

پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم در محل سایت نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد.

نمایشگاه افتتاح پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم در شهر آفتاب

مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه بین المللی  آیفارم (iFarm) امروز ۲۱ شهریور ماه با حضور عسگری رییس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،  جمعی از معاونان وزارت جهاد کشاورزی، اعضای اتاق بازرگانی تهران،  اعضای شورای شهر تهران و جمعی از فعالان و متخصصان این حوزه در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار شد.

۱۱۰  شرکت داخلی ‌آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروه های در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و پهپاد‌ های کشاورزی، سامانه‌ های نوین آبیاری، نهاده‌ها (کود، سم و بذر)، گل و گیاهان زینتی و محصولات کشاورزی را در مسافتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

گفتنی است برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه های کشاورزی در خلال برگزاری این رویداد فضایی به صورت کاملا مستقل به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده است. همچنین این نمایشگاه با رویکرد صادرات محور و به منظور تقویت و ارتقاء تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی‌ های ساخت داخل در سطح بین المللی برگزار شده است.

پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی آیفارم با همکاری و مشارکت انجمن ملی گلخانه سازان کشور و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه ، خانه اصناف کشاورزی ایران ، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران و کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شده است.

توجه ویژه به کشت گلخانه ‌ای و اهمیت این نوع کشت در کشاورزی پایدار، حفظ محیط‌ زیست و بحران کم آبی با هدف کمترین صدمه به زیرساخت های منابع آبی و آب های زیرزمینی، دعوت از هیات ‌های تجاری از کشورهای مختلف جهت بازدید از نمایشگاه، ایجاد نمایشگاه مرجع صنعت کشاورزی در شهرآفتاب تهران، برگزاری سمینارهای تخصصی، استارت آپ ‌های صنعت کشاورزی و رونمایی از محصولات جدید این صنعت و همچنین آموزش و اطلاع رسانی از آخرین فناوری ‌های نوین صنعت کشاورزی از جمله اهداف اصلی برگزاری پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم عنوان شده است.

به گزارش گسترش نیوز این رویداد از امروز تا ۲۴ شهریور ماه سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در محل نمایشگاه شهر آفتاب میزبان متخصصان، فعالان و علاقه مندان به این حوزه خواهد بود.

ارسال نظر