|
کدخبر: 245045

درخشش پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی کراچی

نمایشگاه بین المللی بازرگانی با حضور فعال کشورمان و همراهی ۸ شرکت از جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در شهر «کراچی» در جنوب پاکستان گشایش یافت.

مراسم افتتاح سومین نمایشگاه بین‌المللی بازرگانی با حضور شخصیت‌های پاکستانی و مهمانان خارجی در مرکز رویدادهای نمایشگاهی موسوم به "اکسپو سنتر"  در کراچی به عنوان قلب اقتصادی پاکستان برگزار شد.

«حسن نوریان» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، «شفیق الرحمان» رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک پاکستان، سرکنسول اندونزی، مدیران شرکت‌های برجسته داخلی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه حضور داشتند.

پاویون جمهوری اسلامی ایران در فضایی با مساحت ۱۶۰ متر مربع با حضور هشت شرکت از کشورمان پذیرای شرکت‌های مختلف است و حضور قدرتمند ایران در عرصه‌های مواد غذایی، شیرینی و شکلات، لوازم بهداشتی و لوازم خانگی و وسایل آشپزخانه را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر ایران، اندونزی نیز در سومین نمایشگاه بین المللی پاکستان از پاویون برخوردار است و در کنار آن شرکت‌های مختلف ایرانی و پاکستانی نیز حضور دارند.

بازار ۲۲۰ میلیون نفری پاکستان و مرز قریب به یکهزار کیلومتری مشترک با کشورمان، از ویژگی های تاثیرگذار در تجارت بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان است.

این رویداد دومین همکاری مشترک دو همسایه دوست و برادر پس از سفر اخیر مشاور نخست وزیر و سرپرست وزارت بازرگانی پاکستان به ایران و برگزاری نهمین نشست کمیته مشترک تجاری به شمار می‌رود.

سومین نمایشگاه بین المللی بازرگانی پاکستان از امروز تا یکشنبه به عنوان دومین نمایشگاه پساکرونا در شهر کراچی ادامه خواهد داشت.

برگزاری نمایشگاه بازرگانی مبنی بر اینکه اولین رویداد بین المللی در مرکز نمایشگاه‌های کراچی با مشارکت جمهوری اسلامی ایران در پسا کرونا است، نیز بسیار مهم قلمداد می‌شود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها