|
کدخبر: 237806

افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنایع دستی و گردشگری در کشور، گفت: عقب ماندگی‌ها در حوزه گردشگری باید جبران شود.

نمایشگاه افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌ وابسته و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی صبح امروز (شنبه) در محل نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.

«سیدعزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: برای جبران این عقب ماندگی، آسیب شناسی خوبی در وزارتخانه انجام شده است تا موانع موجود برداشته شود.

وی بیان کرد: در بازدید از یک غرفه نمایشگاه و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنایع دستی و گردشگری، به این رسیدم که نمایشگاه ما از نمایشگاه بین المللی فیتور اسپانیا چیزی کم ندارد.

وزیر میراث فرهنگی گفت: ظرفیت‌های موجود در ایران از بسیاری کشور‌ها بالاتر است و اگر موانع پیش روی گردشگری برداشته شود، اتفاق‌های خوبی خواهد افتاد.

شروع نهضت تفویض اختیار در وزارت میراث فرهنگی

ضرغامی افزود: تا پایان سال یک نشست بسیار مهم با عنوان نهضت تفویض اختیار در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا خواهد شد.

وی بیان کرد: با این کار، اختیار ده‌ها مسؤولیت انباشته شده در وزارتخانه به استان‌ها واگذار خواهد شد.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت: تا آخر سال ۱۴۰۰ «نهضت تفویض» آغاز و بسیاری از وظایف و اختیارات که در ستاد وزارتخانه باعث ایجاد موانع هستند، شناسایی و برداشته می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی گفت: در معاونت صنایع دستی در بخش تولید، مجوز برای تولید صنایع برداشته خواهد شد و با آیین نامه ای که تدوین می شود برای تولید صنایع دستی دیگر نیاز به مجوز نیست بلکه با سامانه ای که معرفی می‌شود این فرایند تسهیل گشته و تولیدکننده صرفا باید از طریق سامانه اعلام کند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها