|
کدخبر: 224823

دستور فوری درباره انتقال نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب

اعضای شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به انتقال مجموعه نمایشگاه بین المللی به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را به تصویب رساندند.

نمایشگاه دستور فوری درباره انتقال نمایشگاه بین المللی به شهر آفتاب

در جریان جلسه امروز شورای شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به انتقال مجموعه نمایشگاه بین المللی به مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

سوده نجفی با قرائت دلایل یک فوریت این طرح گفت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در سالیان متمادی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران واقع در بزرگراه چمران و خیابان ظفر معضلات بسیاری را فراهم آورده که فقدان تصمیم متولیان امر همچنان به عنوان معضل مدیریت شهری باقی مانده است.

او ادامه داد: خسارت زیان بار آلودگی هوا و محیط زیست به دلیل تشکیل صف‌های طولانی و درجا کار کردن خودروها، ایجاد ترافیک و راه بندان های سنگین اختلال در معابر بزرگراهی و تاثیر آن در مختل کردن بزرگراه های اطراف، درگیر کردن شبکه معابر شریانی، کمبود حمل و نقل عمومی مناسب به خصوص نبود مترو برای دسترسی به نمایشگاه، تاخیر و تداخل در شبکه اتوبوسرانی، فقدان فضای پارک مناسب و سرگردانی برای پیاده کردن جای پارک از جمله معضلات و مشکلات این نمایشگاه است.

او ادامه داد: تاخیر در خدمات امدادی, سردرگمی و سرگردانی شهروندان جهت ورود به نمایشگاه، اتلاف وقت و سلب آرامش و آسایش آنها و ایجاد نارضایتی عمومی به خصوص برای اهالی منطقه و ده‌ها معضل ریز و درشت دیگر که بارها توسط کارشناسان و خبرگان به خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی مطرح از سوی رسانه‌ها به کرات منعکس شده و نیازی به تکرار آنها نیست از جمله آسیب ها و پیامدهای برگزاری نمایشگاه‌های مختلف در محل کنونی نمایشگاه بین المللی است.

نجفی گفت: بر اساس این طرح شهرداری مکلف شده ضمن حفظ آمادگی خود جهت میزبانی پیش‌بینی‌های لازم به منظور برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه ها را تا پایان سال ۱۴۰۰ اتخاذ کند. همچنین فضای لازم جهت برگزاری کلیه نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ را از طریق سالن های موجود در شهر آفتاب و با به کارگیری سازه‌های موقت حداکثر تا انتهای سال ۱۴۰۰ فراهم کند. همچنین شهرداری مکلف است نسبت به تکمیل طرح جامع شهر آفتاب با اولویت سالن های نمایشگاهی تا سال ۱۴۰۱ اقدام کند.

گفتنی است؛ اعضای شورای شهر تهران به یک فوریت این طرح رای مثبت دادند.

 

منبع: رکنا

ارسال نظر