|
کدخبر: 218817

شهر آفتاب بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه می شود

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بازدید شهردار تهران از نمایشگاه شهر آفتاب را نشانه ای از اراده جدی شهرداری برای تحقق این اهداف و توسعه و تکمیل نمایشگاه و تبدیل آن به بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه دانست.

نمایشگاه شهر آفتاب بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه می شود

محمدرئوف قادری مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه نمایشگاه شهر آفتاب با هدف انتقال نمایشگاههای بزرگ به آن و تبدیل شدن به بزرگترین نمایشگاه مدرن خاورمیانه توسط شهرداری ساخته شده است، گفت: سه استراتژی «انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به نمایشگاه شهر آفتاب به منظور کاهش ترافیک و آلودگی های زیست محیطی»، «تبدیل نمایشگاه شهر آفتاب به شهر نمایشگاهی و مرکز همایش های بین المللی با ایجاد جاذبه های گردشگری، تفریحی، ورزشی، تجاری و بازرگانی در کنار سایت نمایشگاه» و «تبدیل نمایشگاه به منطقه آزاد تجاری و اتصال آن به منطقه آزاد فرودگاهی امام خمینی (ره) به منظور تسهیل در ورود گردشگران خارجی و بازدیدکنندگان و برگزارکنندگان کشورهای مختلف منطقه» برای نمایشگاه شهر آفتاب تعریف شده است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با اشاره به اینکه با اجرای این سه استراتژی دو مزیت برای شهرداری و مردم تهران ایجاد می شود، افزود: نخستین مزیت؛ ایجاد درآمد پایدار عملیاتی بیش از هزار میلیارد تومان است که البته این نکته مشروط به تکمیل سایت نمایشگاه شهر آفتاب و انتقال نمایشگاه های پرمخاطب طبق مصوبه دولت و نهادهای قانونی در تهران است. مزیت دوم ارزش افزوده در حوزه دارایی و سرمایه است که بر اساس آن این مجموعه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده پیدا خواهد کرد که می تواند یکی از منابع تامین مالی و حل مشکلات شهرداری تهران باشد.

قادری بازدید شهردار تهران از نمایشگاه شهر آفتاب را نشانه ای از اراده جدی شهرداری برای تحقق این اهداف و توسعه و تکمیل نمایشگاه و تبدیل آن به بزرگترین نمایشگاه خاورمیانه دانست و ادامه داد: نمایشگاه شهر آفتاب می تواند در هویت بخشی به فعالیت های اقتصادی شهر تهران موثر باشد.

او عنوان کرد: فاز اول نمایشگاه شهر آفتاب تا سال ۱۳۹۵ ساخته شد و با برگزاری بزرگترین رویداد فرهنگی و نمایشگاهی کشور یعنی نمایشگاه کتاب مورد بهره برداری قرار گرفت و اجرای فاز دو و سه در دستور کار قرار گرفته است. فاز دوم ادامه بخش نمایشگاهی و فاز سوم بخش خدماتی نمایشگاه خواهد بود که بخشی از آن با تامین اعتبار از سوی شهرداری تهران و بخش زیادی از آن نیز با جذب سرمایه گذار تکمیل خواهد شد. حداقل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل نمایشگاه شهر آفتاب ۶ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب بیان کرد: بزرگترین مانع برای انتقال نمایشگاههای پرمخاطب از شهر تهران به شهر آفتاب مقاومت غیرقانونی وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی  است؛ در حالی که این انتقال مصوبه کمسیون زیربنایی هیات دولت، شورای عالی اداری استانداری تهران، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و نهادهای قضایی و نظارتی را دارد و بر اساس قوانین برگزاری هر نوع نمایشگاهی در شهر تهران ممنوع است و همه نمایشگاهها باید به نمایشگاه شهر آفتاب منتقل شوند. چرا که ترافیک و آلودگی های زیست محیطی شهر تهران تبدیل به یک فاجعه ملی شده و سالی ۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه های سوخت و استهلاک خودروها، معالجه و درمان را بر مردم، شهرداری و دولت تحمیل می کند.

قادری با بیان اینکه این مقاومت ها تاکنون اجازه انتقال برگزاری نمایشگاهها به شهر آفتاب را نداده است، گفت: دولت طبق قانون در این زمینه مکلف به سیاستگذاری است و نه تصدی گری، در حالیکه در حال حاضر وزارت صمت و نمایشگاه بین المللی در حوزه تصدی گری در حال فعالیت هستند و سیاست گذاری را به فراموشی سپرده است. اگر اراده ای بر اجرای قانون شکل بگیرد نمایشگاه ها از شهر تهران به شهر آفتاب منتقل خواهند شد و امیدواریم دستگاههای سیاست گذار و متولی سیاستگذاری در این دوره به این مساله توجه کنند.

او درباره آماده سازی لایه دوم سقف های سالن های نمایشگاهی توضیح داد: پس از ساخت فاز اول به دلیل افتتاح زودرس چالش هایی در حوزه ساخت به وجود آمد که یکی از بحث ها تکمیل و آماده کردن سقف های سالن های نمایشگاهی بود که در حال حاضر در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در دوران برگزاری نمایشگاه کتاب آب وارد سالن می شد که البته این مشکل بر طرف شده و بعد از آن ۸۴ نمایشگاه داخلی و بین المللی را بدون هیچ مشکلی برگزار کردیم.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب درباره ضرورت انتقال عوارضی بزرگراه خلیج فارس توضیح داد: انتقال عوارضی فی مابین آستان حرم امام خمینی (ره) و نمایشگاه، مصوبات نهادهای بالادستی تهران و کشور را دارد و در دستور کار قرار گرفته که بر اساس آن باید عوارضی و نهادهای پیرامونی آن به بعد از شبدری و تقاطع فرودگاه امام خمینی (ره) منتقل شود تا امکان دسترسی به نمایشگاه شهر آفتاب تسهیل و دورنمای جدی تری از آن به ما دست دهد.

منبع: روابط عمومی شهر نمایشگاهی آفتاب

ارسال نظر