|
کدخبر: 216419

مسئول بخش معدن ایران در اکسپو دوبی در گفتگو با گسترش نیوز مطرح کرد:

استقبال بی نظیر متخصصان حوزه معدن دنیا از پاویون ایران

نوری گفت: بسیاری از کسانی که از بخش معدن پاویون ایران بازدید می کنند از داشتن ذخایر بزرگ انواع مواد و کانی های معدنی در ایران متعجب می شوند.

نمایشگاه استقبال بی نظیر متخصصان حوزه معدن دنیا از پاویون ایران

ایران با داشتن انواع معادن بزرگ کانی ها، فلزات، سنگ های معدنی و غیره پتانسیل بسیار بالایی در این حوزه دارد و  می تواند در سطح بین الملل در زمره سرآمدان قرار بگیرد. این روزها اکسپو ۲۰۲۰ دوبی در حال برگزاری است و کشور ما نیز یک بخش از پاویون خود را به حوزه معدن اختصاص داده است. اکسپو می تواند بهترین ابزار برای معرفی ظرفیت های بخش معدن کشور ما به تمام دنیا باشد. خبرنگار سرویس نمایشگاه گسترش نیوز در همین رابطه گفتگویی را با رضا نوری مسئول بخش معدن پاویون ایران در اکسپو دوبی ترتیب داده که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

نوری در ابتدای این گفتگو با بیان اینکه اکسپوها رویدادی بین المللی برای نمایش توانمندی های کشورها هستند، بیان کرد: تمام کشورهایی که در این دوره از اکسپو شرکت کرده اند تمام تلاش خود را به کار گرفته اند تا تمام داشته ها و پتانسیل های خود در زمینه های مختلف مانند ذخایر معدنی، تکنولوژی، علوم مختلف و... را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارند. کشور ما نیز در این دوره از اکسپو که در کشور امارات و شهر دوبی برگزار می شود حضور درخشانی داشته و توانسته نظر مخاطبان فراوانی را از ملیت های مختلف جلب کند. بسیاری از بازدیدکنندگان سابقه حضور در ایران را داشته اند و به دلیل تجدید خاطره از پاویون ایران بازدید می کنند.

رضا-نوری

استقبال چشمگیر از بخش معدن پاویون ایران در اکسپو

وی افزود: گردشگران و بازدیدکنندگانی که از پاویون ایران بازدید می کنند جذب زیبایی معماری پاویون می شوند و برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فرهنگ کشور ما علاقه نشان می دهند. خوشبختانه بخش معدن کشور ما نیز توانسته نظر مخاطبان را جذب کند. بسیاری از کسانی که از بخش معدن پاویون ایران بازدید می کنند از داشتن ذخایر بزرگ انواع مواد و کانی های معدنی در ایران متعجب می شوند. سرمایه گذاران نیز با شناخت از این پتانسیل برای سرمایه گذاری در بخش معدن ایران علاقه نشان داده اند. متخصصان حوزه معدن نیز با روی گشاده از توانمندی های معدنی ایران استقبال می کنند.

مسئول بخش معدن پاویون ایران در اکسپو دوبی در ادامه تصریح کرد: کشور ما به طور کامل سرشار از پتانسیل های معدنی است. سابق بر این ۶۷ نوع ماده معدنی در ایران شناسایی شده بود که این تعداد امروزه به ۸۲ مورد رسیده و پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک احتمالا به ۸۷ مورد خواهد رسید. این موضوع نشان دهنده پتانسیل بالای کشور ایران در موضوع ذخایر معدنی است.

بخش-معدن-پاویون-ایران-در-اکسپو-۱

جذب سرمایه گذار برای حوزه معدن کشور

نوری در ادامه با اشاره به اینکه هدف ما در اکسپو، بیشتر معرفی پتانسیل‌ های معدنی نوار شرقی کشور و جذب سرمایه گذار برای این ناحیه است، بیان کرد: کشور ما دارای معادن بزرگ مس، سرب و روی، سنگ آهن، طلا، نقره، فلزات کمیاب و... است. امیدواریم با جذب سرمایه گذار در این ناحیه بتوانیم اقدامات مثبتی را در حوزه معدن کشور رقم بزنیم. نباید فراموش کرد که ایران سرزمین معادن روی زمین است.

بخش-معدن-پاویون-ایران-در-اکسپو-2

عملکرد مناسب پاویون ایران در اکسپو

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به استقبال چشمگیر گردشگران و بازدیدکنندگان از اکسپو دوبی و پاویون ایران اشاره کرد و گفت: خوشبختانه پاویون ایران عملکرد بسیار مناسبی را در تمام بخش ها مخصوصا گردشگری و های تک داشته و ابراز رضایت بازدیدکنندگان از پاویون ایران نشات گرفته از همین موضوع است. هر کدام از ما که در این پاویون مسئولیتی را به عهده داریم بخاطر عشق به وطن و آب و خاک خود اینجا هستیم. امیدوارم که به بهترین شکل ممکن مسئولیت خود را انجام دهیم تا بتوانیم سرمایه گذار خارجی یا در ساده ترین حالت یک توریست را وارد کشور کنیم تا برای ما ارزآوری ایجاد کند.

مسئول بخش معدن پاویون ایران در اکسپو دوبی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه هر روز که از برگزاری اکسپو پیش می رود استقبال از پاویون ما بیشتر و گستره تر می شود و امیدواریم در پنج ماه باقی مانده تا پایان این رویداد جهانی نیز این روند کماکان حفظ و بهتر شود.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها