|
کدخبر: 196971

گزارش گسترش نیوز از اولین نمایشگاه حوزه اطلاعات مکانی در خاورمیانه

منتظر رویداد بزرگ ایران ژئو باشید

همزمان با یکصدمین سالگرد نقشه برداری و داده برداری مکانی کشور، منتظر اولین نمایشگاه بزرگ بین المللی "ایران ژئو" با شعار "مهندسی ایرانی بسوی فرداها" باشید.

سیزدهم شهریورماه روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی و روز نقشه بردار است. به همین بهانه ایده برگزاری رویدادی تخصصی ، صنعتی و فناورانه در حوزه سامانه ها و دستاوردهای مرتبط با همه زمینه های اطلاعات جغرافیایی مطرح شد.

شرکت نمایشگاهی آوای موفق ایران قرار است از ۲۵ تا ۲۸ آبان ماه اولین نمایشگاه بین‌المللی ایران ژئو با عنوان تجاری IRAN GEO را در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار نماید.

ایران-ژئو

گروه کالایی مرتبط با این نمایشگاه را اقلام متنوع، تجهیزات و خدمات فنی - مهندسی مختلفی نظیر انواع سنجنده ها و دوربین های نقشه برداری، لیزرها ، هواپیماها و پهپادهای فتوگرامتری، انواع سامانه های ردیاب،نرم افزارها و سخت افزارهای حوزه داده برداری و تعیین موقعیت مکانی و سرویس های اطلاعات مکانی و... تشکیل می‌دهد.

در این نمایشگاه همچنین دستاوردهای نوین دانش بنیان ازجمله تجهیزات هیدروگرافی بستر دریا، سنجنده پارامترهای فیزیکی آب و جریانات دریایی، سنجنده های مختلف اندازه گیری، فناوری‌های امور فضایی و سنجش از دور، تصاویر ماهواره ای، تجهیزات مرتبط با حوزه ژئودزی، ژئوفیزیک و... توسط مشارکت کنندگان مختلف معرفی خواهد شد.

ادریس مازندرانی مدیر برگزاری این رویداد تخصصی در گفتگو با گسترش نیوز با اشاره به چگونگی برگزاری این رویداد در زمان کرونا اظهار داشت: اولین نمایشگاه تخصصی ایران ژئو با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و صرفا برای مخاطبان تخصصی این حوزه کلید خواهد خورد. بنابراین بازدید از سالن های تحت پوشش با ارائه کارت دعوت ممکن خواهد بود.

وی در ادامه افزود: همه نهادها، سازمانها، انجمن ها،دانشگاه‌ها ،شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های داخلی و خارجی فعال بخش خصوصی حوزه ژئوماتیک از جمله مجموعه هایی خواهند بود که در برگزاری این رویداد همکاری و مشارکت دارند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آوای موفق ایرانیان سپس به ابتکارات و نوآوری‌های ابوریحان بیرونی به عنوان دانشمندی که در ایران پایه های علم جغرافیا را بنا نهاد، اشاره کرد و گفت: آن‌چه از کتاب‌ها و نوشته‌ های ابوریحان بیرونی و نقل تاریخ‌ نویسان برمی‌‌آید، گویای این است که او جزء سرآمدهای روزگار خود و از شخصیت‌های چند بُعدی در علم بوده است. این موضوع را از تعداد زیاد کتاب‌ها و عمق نوشته‌ هایش می‌توان فهمید.

وی تاکید کرد: ابوریحان بیرونی مباحث متعددی را مطرح و نظریات جدیدی را ابداع کرد که کسی قبل از او آن‌ها را بیان نکرده بود. در واقع ایشان در علوم مختلف، نظریه‌ های جدیدی را پایه‌ گذاری کردند. از جمله این موارد می‌توان به محاسبات طول و عرض جغرافیایی شهرها و ترسیم نقشه برای آنها اشاره کرد. این دانشمند همچنین چگونگی پدید آمدن لایه سطحی زمین و تبدیل دریاها به خشکی را در کتب مختلف خود تبیین کرده است.

به گزارش ستاد برگزاری این رویداد مشارکت کنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت www.irangeoshow.com مراجعه کنند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها