|
کدخبر: 193934

برگزاری ۳ نمایشگاه مهم کشاورزی در این استان

سه نمایشگاه کشاورزی نیمه دوم امسال در مازندران به میزبانی دهکده تجاری نیاوران ساری برگزار خواهد شد.

نمایشگاه برگزاری ۳ نمایشگاه مهم کشاورزی در این استان

بهادری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه رونمایی پوستر بزرگترین نمایشگاه کشاورزی کشور در ساری  در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش کشاورزی در تمامی برنامه‌های توسعه ای کشور از اولویت ویژه‌ای برخوردار است و به عنوان محور و اساس توسعه اقتصادی کشور در کانون توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان مازندران با داشتن آب و هوای معتدل و با دارا بودن بارش‌های قابل قبول، یکی از مناطق مستعد در زمینه تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران یکی از استان‌های مهم در بخش کشاورزی است و با انبوه تولیداتی که دارد نقش ویژه ای در امنیت غذایی و ایجاد اشتغال در کشور دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به ظرفیت بالای مکانیزاسیون و ماشین آلات کشاورزی در مازندران اشاره کرد و افزود: هشت سال اخیر به اندازه ۳۰ سال گذشته تسهیلات اعتباری برای خرید ماشین آلات به کشاورزان اختصاص داده شد.

بهادری خاطرنشان کرد: امسال ۱۲۰ میلیارد تومان از محل خط اعتباری شماره ۹ مکانیزاسیون به کشاورزان استان برای خرید ماشین آلات کشاورزی تسهیلات اعطا می شود.

وی با بیان اینکه در سه سال اخیر سطح کاشت مکانیزه برنج از ۶۵ هزار هکتار به ۱۳۲ هکتار افزایش یافت که تحولی بی‌سابقه در بخش کشاورزی بوده است، گفت: برداشت مکانیزه برنج هم به ۹۵ درصد رسیده  که نشان می‌دهد اقبال کشاورزان به سمت مکانیزاسیون افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ های تخصصی کشاورزی برای پیشبرد اهداف در بخش کشاورزی بسیار مهم و اثرگذار است.

بهادری بیان کرد: در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا مشکلات پیش بینی نشده ای را برای بخش‌های مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است، برپایی نمایشگاه های کشاورزی در ارائه توانمندی تولیدکنندگان داخلی و نمایش دستاوردهای جدید کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است.  

لزوم برپایی نمایشگاه‌ها در جهت آشنایی بهره‌برداران با دستاوردهای نوین

در ادامه فرهادی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: برپایی نمایشگاه‌ها در جهت آشنایی بهره‌برداران با دستاوردهای نوین است.

وی ادامه داد: سیستم‌های نوین آبیاری که در این نمایشگاه جانمایی شده است اقدام بسیار خوبی است چراکه در حال حاضر آبیاری تحت فشار با سرعت بالایی در  مازندران در حال انجام است و معرفی بیشتر آن در نمایشگاه می‌تواند برای بهره‌برداران بخش کشاورزی موثر باشد.

فرهادی اظهار کرد با توجه به اینکه بحران آب را داریم، اجرای سیستم نوین آبیاری در بخش کشاورزی می‌تواند راهگشا باشد و با افزایش راندمان و بهینه سازی مصرف آب، این عنصر حیاتی را در بخش کشاورزی حفظ کنیم.

برگزاری نمایشگاه می‌تواند پل ارتباطی دانشگاه، صنعت و بهره‌برداران باشد

در ادامه دریکنده مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه می‌تواند پل ارتباطی دانشگاه، صنعت و بهره‌برداران باشد، افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات دام و طیور در مازندران و تعداد زیاد بهره‌برداران در این بخش، ارتباط با نمایشگاه‌های تخصصی کشاورزی سبب افزایش تولید و حرکت به سمت استقلال پایدار را به دنبال خواهد داشت.

مهدی خلیلی مسئول برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ورود ماشین آلات و تجهیزات جدید به کشاورزی مازندران را مدیون برگزاری نمایشگاه های کشاورزی در استان هستیم، افزود: پهپادهای سمپاش در حوزه کشاورزی که اکنون به تعداد ۱۰۰ فروند در آسمان کشاورزی مازندران در حال پرواز هستند، اولین بار در نمایشگاه کشاورزی مازندران به معرض نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کشاورزی در استان همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خواهد بود و برگزاری آن تابع سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغی ستاد مبارزه با کرونا است.

خلیلی هدف از برگزاری نمایشگاه های تخصصی کشاورزی در استان را توسعه و پیشرفت تکنولوژی مرتبط با کشاورزی، توسعه مکانیزاسیون و کشاورزی دانش بنیان عنوان کرد.

 

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها