|
کدخبر: 184943

نمایشگاهی برای تجارت آسان با همسایگان

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا در ایران فرصت مناسبی برای تسهیل مذاکرات تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و افزایش سطح روابط تجاری است.

نمایشگاه نمایشگاهی برای تجارت  آسان با همسایگان

حمید زادبوم با تاکید بر اهمیت این رویداد بزرگ و میزبانی ایران، افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی اوراسیا، فضایی برای شناخت بیشتر ظرفیت‌های صادراتی ایران و کشورهای عضو اتحادیه است.

وی با بیان اینکه اتحادیه اقتصادی اوراسیا با ۱۸۵ میلیون نفر جمعیت از شرکای مهم تجاری ایران محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در بهار ۱۳۹۷ موافقت‌نامه موقت تجارت آزاد میان ایران و اوراسیا شامل ۸۶۲ قلم کالا به امضا رسید و از پنجم آبان ۱۳۹۸ اجرایی شد که در حال حاضر تلاش می‌کنیم که بتوانیم به موافقت‌نامه تجارت آزاد با اوراسیا تبدیل شود.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران تصریح کرد: نتیجه موافقت‌نامه ایران و اوراسیا باید در روابط تجاری، بخش خصوصی ایران و کشورهای عضو مشخص شود تا روابط اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش یابد.

زادبوم با اشاره به تاثیر برگزاری اولین نمایشگاه اوراسیا در تهران در روابط تجاری ایران و پنج کشور، تاکید کرد: شرایط کرونایی باعث شده است تعداد شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان از ایران و کشورهای دیگر کاهش یابد، اما امید است نمایشگاه بعدی با مشارکت بیشتری برگزار شود.

آیین آغاز به کار نخستین نمایشگاه تخصصی اوراسیا با حضور حمید زادبوم معاون وزیر و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، دانیل ایبرایف رییس شورای تجاری اوراسیا، ولادیمیر اوبیدنوف رییس شورای تجاری روسیه و ایران، عزیز منصوری رییس اداره همکاری‌های چندجانبه تجاری مالی وزارت امور خارجه، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه، امیر عابدی رییس اتاق مشترک ایران و قزاقستان، حسن زمانی مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه بین‌المللی، رییس کمیته سیاست اقتصادی و توسعه ولگوگراد، رایزن بازرگانی بلاروس و نمایندگان سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف در تهران در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار شد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه بین‌المللی اوراسیا در تهران از ۱۸ تا ۲۳ تیرماه برگزار می شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها