|
کدخبر: 184533

برگزاری رویداد تخصصی کشاورزی در نمایشگاه تبریز

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی از برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری و تجهیزات گلخانه ای همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، داروهای دامپزشکی، آبزیان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز خبر داد.

نمایشگاه برگزاری رویداد تخصصی کشاورزی در نمایشگاه تبریز

اکبر فتحی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام این مطلب گفت: ۱۰۰ شرکت و واحد تولیدی داخلی و بازرگانی از استانهای تهران، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، سمنان، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، همدان، البرز، زنجان، فارس، یزد، گلستان و مرکزی در این نمایشگاه حضور یافته اند.

وی با بیان این‌که نمایشگاه‌های بین المللی بخش کشاورزی نقش ارزنده‌ای در تبادل اطلاعات فنی و بازرگانی داشته و صاحبان صنایع و پژوهشگران و دست اندرکاران را با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان و تاثیر بی نظیر آن بر رشد و توسعه کشاورزی و اقتصادی کشور آشنا خواهد کرد، افزود: بی تردید توسعه بخش کشاورزی با تمامی خصوصیات و پیچیدگیها، وابسته به آن فرآیندی است که در بلندمدت با تدوین و اجرای برنامه های اصولی و صحیح محقق شود.

وی با بیان این‌که توسعه کشاورزی از ایجاد تغییرات در بخش کشاورزی حکایت می کند، گفت: ایجاد این تغییرات مستلزم به وجود آوردن شرایطی مناسب برای وقوع آن است تا در نتیجه آن، فرصتهای مناسب در اختیار کشاورزان قرار گیرد که ایجاد تعدیلاتی در ساخت های اقتصادی و اجتماعی جامعه، پی افکندن زیربناهای فیزیکی مناسب، به وجود آوردن و تاسیس زیربناهای اجتماعی لازم برای تقویت کشاورزی و تعیین قیمتهای مناسب جهت محصولات کشاورزی از جمله این شرایط است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان این‌که در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا مشکلات پیش بینی نشده ای را برای بخشهای مختلف اقتصادی کشور ایجاد کرده است، برپایی نمایشگاه های بین المللی ادوات، ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و سیستم های نوین آبیاری و دام و طیور اهمیت بسیار زیادی دارد، افزود: بخش کشاورزی از لحاظ اشتغال زایی، کمک به توسعه صادرات غیرنفتی، تامین مواد غذایی مورد نیاز همه افراد جامعه و افزایش درآمد ملی کشور نقشی کلیدی دارد.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و آشنایی با سلایق و درخواستهای مصرف کنندگان برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه به عنوان یک حرکت اقتصادی می تواند به ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید و ارائه توانمندیهای مشارکت کنندگان و دریافت سفارش از مشتریان نقش مهمی ایفا کند.

وی ادامه داد: توسعه کانال های توزیع و ایجاد نمایندگی، تبادل اطلاعات و تجربیات، معرفی کالا و خدمات جدید مشارکت کنندگان، سنجش توان رقابتی و بالا رفتن میزان تبلیغات در سطح عموم و تحقیق بازار و بازاریابی می تواند در توسعه کشاورزی با ترویج استفاده از این تکنولوژیها برای معرفی و فروش به کشاورزان و بهرهبرداران ارائه شود.

فتحی افزود: بدون تردید بازاریابی و صادرات محور بودن یک نمایشگاه از مولفه های اصلی برگزاری یک نمایشگاه موفق محسوب می شود و نمی‌توان شرایط فعلی موجود را با توجه به تحریم های بین المللی و محدودیت های صادراتی ناشی از بیماری کوئید – ۱۹ به‌ عنوان ضعف برای برگزار کنندگان نمایشگاه بین المللی تبریز تلقی کرد، چراکه در تمام دنیا هم پازل صادراتی بدون حضور و همکاری شرکت های بین المللی شکل نمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: بازاریابی یکی از ضرورت‌های نظام تولید روستایی و کشاورزی است که اهمیت آن در فرایند تولید بسیار مهم است و تصمیم گیری در مورد نوع واریته تولیدی و چگونگی تولید محصولات نیز شامل فرآیند بازاریابی است؛ از سویی نیز فروش تجهیزات بخش کشاورزی در نمایشگاه های بین المللی یکی از استراتژی‌های عرضه و فروش است.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این مکان ها این است که خود مدیران شرکت های تولیدی در غرفه ها مسئولیت تبلیغات را برعهده دارند و باعث صرفه‌جویی در پول و وقت بهره برداران و خریداران می‌شوند و تجهیزات و محصولات کشاورزی اعم از محصولات فرآوری شده ، نهاده های کشاورزی، ادوات و ماشین آلات کشاورزی را می‌توان به طور مستقیم از همان کارخانه تولیدی به فروش رساند به این ترتیب واسطه گران، دلالان و هزینه های حمل بار حذف می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفت: امروزه به واسطه گسترش شبکه های اجتماعی و با توجه به وجود بیماری کرونا، در اقصی نقاط جهان نمایشگاه های مجازی برگزار می شود و شرکت ها بدون حضور فیزیکی در نمایشگاه از اینترنت برای معرفی محصولات خود استفاده می نمایند که این نیز می تواند یکی از مولفه‌های حذف واسطه ها و هزینه های اضافی در فروش محصولات کشاورزی بکار گرفته شود.

وی افزود: به نظر می رسد خنثی سازی تحریم های بین المللی، ایجاد ثبات در بازار پول و ارز و احیای رشد اقتصادی در آخرین روزهای دولت دوازدهم و با روی کار آمدن دولت دکتر رئیسی دور از دسترس نمی باشد و شایسته است رایزن‌های اقتصادی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در اقصی نقاط دنیا در ایجاد نمایشگاه های بین المللی در کشورهای محل ماموریت به عنوان یکی از راه های بازاریابی بین المللی و شکل‌گیری پازل صادراتی در کشور کمک کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم برگزاری این‌گونه نمایشگاه ها بتواند در پر رنگ کردن حضور تولیدکنندگان این عرصه و تحقق شعار تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها موثر بوده و ضمن تسهیل در دستیابی به اهداف مذکور موجبات رشد و توسعه و زمینه ساز سرمایه گذاری و توسعه صنایع تبدیلی و بازاریابی محصولات کشاورزی را فراهم آورد.

به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی استان؛ گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، تجهیزات آبیاری و تجهیزات گلخانه ای و نوزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، داروهای دامپزشکی، آبزیان و صنایع وابسته در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تبریز با رعایت پروتکل های بهداشتی از ساعت ۱۶ الی ۲۱ روز سه شنبه ۱۵ الی ۱۸ تیرماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز به روی علاقمندان، سرمایه گذاران و کشاورزان باز می باشد.

منبع: ايسنا

ارسال نظر