|
کدخبر: 175326

آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان

مدیر پروژه نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان، گفت: برای برگزاری نمایشگاهی در خور شان جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم.

نمایشگاه آمادگی ایران برای برگزاری نمایشگاه اختصاصی ارمنستان

یکی از مهمترین الزامات توسعه پایدار اقتصاد، افزایش صادرات است. برای دستیابی به این هدف باید رفع موانع بانکی، توسعه روابط تجاری با سایر کشورها بخصوص کشورهای همسایه در قالب عقد قراردادهای تجارت ترجیحی، ارائه تسهیلات و مشوق به صادرکنندگان، گسترش ارتباطات تجاری و برگزاری رویدادها و نمایشگاه های بین المللی در جهت بازاریابی اصولی در دستور کار قرار گیرد.

یکی از این راهبردها برای توسعه صادرات، حضور در بازارهای منطقه بخصوص کشورهای مستقل همسود (C.I.S) است که تاکنون بنا به برخی دلایل از آن غفلت شده است. در همین راستا شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران تصمیم به برگزاری نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان گرفت تا زمینه توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی بین شرکت های داخلی و کشورهای مستقل همسود فراهم شود.

دو کشور ایران و ارمنستان از دیرباز دارای روابط گسترده تجاری و فرهنگی بوده اند و این کشور به عنوان همسایه و عضو کشورهای مستقل همسود می تواند نقش مهمی به عنوان دروازه ورود شرکت های ایرانی به بازار بزرگ کشورهای مستقل همسود ایفا کند.

در همین راستا حمیدرضا آملی، مدیر پروژه نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان و مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت سهامی نمایشگاه ها با بیان این مطالب، اظهار داشت: نمایشگاه اختصاصی و تخصصی ایران در ارمنستان در قالب شش پاویون از جمله پاویون انرژی و نیرو، فنی و ساختمان، شرکت های دانش بنیان، شهرک ها صنعتی غذایی و کشاورزی و آرایشی بهداشتی در فضایی به مساحت بیش ۲۰۰۰ متر مربع نمایشگاهی از تاریخ ۲۰ تا ۲۳ خرداد در شهر ایروان برگزار می شود.

مدیر پروژه نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان با اشاره به رویدادهای جانبی پیش بینی شده در این نمایشگاه تصریح کرد: در جهت تحکیم و گسترش ارتباطات فی مابین شرکت های داخلی و طرف خارجی، برنامه های جانبی نظیر برگزاری نشست تجاری با حضور تجار دو کشور و برگزاری نشست های B۲B در نظر گرفته ایم.

آملی با اشاره به برنامه های روز افتتاحیه نمایشگاه اختصاصی ایران افزود: افتتاحیه با حضور مقامات رسمی ایران و ارمنستان و بخش خصوصی از جمله اتحادیه ها و انجمن های دو کشور برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر تخصصی بودن این رویداد اظهار داشت: بیشترین تمرکز ما در این نمایشگاه، حضور بازدید کنندگان متخصص با توجه به گروه کالاهایی است که در قالب این شش پاویون حضور دارند.

مدیر پروژه نمایشگاه اختصاصی ایران در ارمنستان در پایان ضمن تشکر از حمایت های اعضای شورای سیاست گزاری ازجمله سفارت محترم ایران در ارمنستان، اتاق های بازرگانی، اتاق تعاون، وزارت نیرو، سازمان توسعه تجارت ایران، وزارت نیرو، انجمن برگزارکنندگان نمایشگاهی و حسن زمانی مشاور وزیر صمت و مدیرعامل نمایشگاه های ایران و همکاران نمایشگاهی و پشتیبانی خاطرنشان کرد: برای برگزاری نمایشگاهی در خور شان جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی های لازم را انجام داده ایم و در روزهای گذشته نیز بیزینس فرومی در شهر ایروان برای حضور و مشارکت بازدیدکننده متخصص در زمان برپایی نمایشگاه با حضور اتحادیه ها، اتاق بازرگانی ایران و ارمنستان و تجار برگزار شد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها