|
کدخبر: 174125

حضور رئیس قوه قضاییه در نمایشگاه اینوتکس

سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه با حضور در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۱ از نزدیک در جریان فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه قرار گرفت.

نمایشگاه حضور رئیس قوه قضاییه در نمایشگاه اینوتکس

رئیس قوه قضاییه در گفت‌وگوی رودرو با غرفه‌داران جوان حاضر در این نمایشگاه گفت: کلید پیشرفت کشور در دست جوانان است و این نسل است که می‌تواند پیشران این حرکت تحول‌گرایانه و فناورانه در آینده ایران ما باشد.

وی افزود: جوان خوش استعداد ایرانی در هر جا باشد، چه در یک شرکت دانش‌ بنیان، چه در یک مدرسه، چه در یک محله، همان جا را با مردم و برای مردم و به نفع مردم مسئولانه می‌سازد.

سیدابراهیم رئیسی ضمن قدرشناسی از مراکز دانش‌بنیان گفت: رمز ساختن ایران زیبا و پیشرفته در نگاه امیدوار و اراده مصمم جوان با دانش ایرانی است و من قدر این نگاه و تلاش‌ها را می‌دانم.

از حاشیه‌های این بازدید استقبال خبرنگاران و جوانان غرفه‌دار از آقای رئیسی بود. این استقبال به‌ نحوی بود که موجب شکل‌گرفتن رقابت در دعوت از آقای رئیسی برای بازدید از غرفه‌ها شد.

در پایان بازدید، سید ابراهیم رئیسی برای دقایقی در مراسم اختتامیه این نمایشگاه که همراه با تقدیر از نفرات و استارتاپ‌های برتر بود، حضور یافت. او پیش از این نیز با برگزاری نشستی با حضور مهم‌ترین شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی کشور، از آنها دعوت کرده بود تا برای کمک به ایجاد قوه‌ قضاییه هوشمند به یاری این قوه بشتابند.

پس از این نشست با همکاری معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری اولین پارک علم‌ و فناوری قضایی کشور سال گذشته با حضور رئیس قوه قضاییه و سورنا ستاری، معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌جمهور افتتاح شد تا شرکت‌های دانش‌بنیان با حضور در این پارک علم‌ و فناوری بتوانند آخرین دستاوردهای علمی خود را در اختیار دستگاه قضایی قرار دهند.

از نتایج این همکاری‌ها می‌توان به راه‌اندازی بیش از چهل سامانه هوشمندسازی قوه‌ قضاییه از جمله تشخیص هویت آنلاین افراد برای امکان استفاده از سامانه ثنا و همچنین خدمات متعدد الکترونیک از طریق اپلیکیشن عدالت همراه و سایت عدل ایران به عموم مردم کشور اشاره کرد.

بر اساس همین همکاری‌ها پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان ۵۰ سامانه هوشمند دیگر به سامانه‌های هوشمند قوه قضاییه افزوده شود و گام نهایی در تبدیل قوه قضاییه به قوه قضاییه هوشمند برداشته شود.

در این بازدید معاون علمی‌ و فناوری رئیس‌ جمهور نیز رئیس قوه قضاییه را همراهی می‌کرد.

 

منبع: ايسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها