|
کدخبر: 173189

زمان آغاز دور جدید فعالیت های نمایشگاهی سایت اصفهان

نشست خبری چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته اصفهان در حالی برگزار شد که این نمایشگاه از ۵ تا ۸ خرداد امسال به عنوان نخستین نمایشگاه سال ۱۴۰۰ برپا خواهد شد.

نمایشگاه زمان آغاز دور جدید فعالیت های نمایشگاهی سایت اصفهان

علی یارمحمدیان، مدیرعامل نمایشگاه اصفهان در این نشست خبری با بیان اینکه امیدواریم فعالیت های اقتصادی به حالت اولیه خود بازگردد، اظهار کرد: متاسفانه کرونا بلای جان اقتصاد کشور، استان و دنیا شده و بسیاری را با صدمات مواجه کرده است و امیدوارم با از بین رفتن این ویروس به زندگی عادی برگردیم.

وی با بیان اینکه با برپایی نمایشگاه ها امید به دل فعالان اقتصادی برمی گردد، گفت: شرکت نمایشگاه اصفهان با همکاری مرکز بهداشت، محل قبلی نمایشگاه را به محل واکسیناسیون کرونا تبدیل کرد و امروز نمایشگاه به محل امید شهروندان برای واکسینه شدن تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با بیان اینکه تشدید کرونا و گسترش این بیماری موجب تعطیلی نمایشگاه از اوایل اسفند سال گذشته شد، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به وضعیت نارنجی و زرد قادر به برپایی نمایشگاه ها هستیم و این مجوز را داریم تا با حفظ پروتکل ها نمایشگاه ها را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای مشارکت کنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندکان برگزار کنیم.

وی تاکید کرد: امروز به ازای هر ۴۰ متر یک نفر تراکم جمعیتی در نمایشگاه وجود دارد که این فضا در مقایسه با دیگر مراکز اقتصادی بسیار مناسب است.

یارمحمدیان افزود: نمایشگاه اصفهان در برپایی نمایشگاه های مختلف همواره از نرم افزار ماسک استفاده می کند و در صورت شناسایی افراد مبتلا به کرونا، افراد را به سمت قرنطینه هدایت می کند. همچنین در برگزاری نمایشگاه ها استفاده افراد از ماسک اجباری است و این موضوع به صورت صد درصدی رعایت می شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های استان اصفهان با ابراز خوشحالی نسبت به اینکه اولین نمایشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۰ ، پنجم تا هشتم خردادماه برگزار می شود، گفت: چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته در خرداد ماه برگزار می شود و بازدیدکنندکان آن تخصصی خواهند بود.

وی گفت: مشارکت کنندگان این نمایشگاه تخصصی از استان های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، یزد ‌و فارس حضور می یابند، همچنین رویدادهایی چون میز طلا و نشست تخصصی روسای طلا کشور برای حل مشکلات این صنف برگزار می شود.

یارمحمدیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه چهاردهمین نمایشگاه طلای اصفهان به عنوان نخستین نمایشگاه امسال با حضور پرقدرتی در این سایت برگزار شود، افزود: بعد از طلا، نمایشگاه تخصصی دام و طیور به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ امسال ۱۸ تا ۲۱ خرداد ماه برگزار می شود و امید است با افزایش برپایی نمایشگاه های مختلف شاهد رونق فعالیت های اقتصادی شهر و کشور باشیم.

نمایشگاه طلای اصفهان، تنها نمایشگاه تخصصی طلا ایران

حسین سیدمعلمی، مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات ‌و صنایع وابسته اصفهان نیز در این نشست، با بیان اینکه این نمایشگاه از پنج تا هشت خرداد ماه برگزار می شود، اظهار کرد: نمایشگاه طلای اصفهان، تنها نمایشگاه تخصصی طلا ایران است، چراکه ۷۰ درصد ماشین سازان صنعت طلا و همچنین‌ ۹۰ درصد تولیدات طلای کشور در اصفهان تولید می شود.

وی با بیان اینکه امروز مصنوعات و محصولات طلا فرصت خوبی برای سرمایه گذاری است، گفت: با ریزش رمز ارزها و همچنین ریزش قیمت طلا، این مصنوع تنها جای امن برای سرمایه گذاری مردم است.

معلمی با اشاره به سه اتفاق خوب همزمان با برپایی چهاردهمین نمایشگاه طلا اصفهان، گفت: برپایی جلسه روسای اتحادیه های طلا کشور، برپایی میز طلای صادرات و معرفی اولین شهرک طلای کشور از اتفاقات مهم این دوره از نمایشگاه است.

مجری برگزاری چهاردهمین نمایشگاه طلا، فلزات گرانبها، گوهرسنگ ها، ماشین آلات ‌و صنایع وابسته اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه در قالب ۶۰ غرفه و در مساحت ۱۲ هزار مترمربع برگزار می شود، افزود: ۷۰ درصد این نمایشگاه در قالب بخش های تخصصی و ۳۰ درصد دیگر در قالب گالری های صنعت طلا و جواهر است.

وی ادامه داد: در صورت رفع مشکل روادید بازدیدکنندگان خارجی چهاردهمین نمایشگاه طلا اصفهان از عراق، ترکیه، اربیل خواهند بود.

معافیت مالیاتی شرکت‌کنندگان در نمایشگاه طلای اصفهان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست خبری گفت: طی جلسات مختلف با مدیرکل دارایی مقرر شده در هر اشل کاری، کسانی که در نمایشگاه بین المللی شرکت می‌کنند، معاف از مالیات باشند.

هوشنگ شیشه بران اظهار کرد: اگرچه کشور درگیر تحریم ها و رکود اقتصادی است، اما باید برای برون رفت از این شرایط حرکت کنیم که یکی از این راه ها برپایی نمایشگاه ها است.

وی تاکید کرد: نمایشگاه پل ارتباطی بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و شاه راهی برای صادرات است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان گفت: اگرچه تصمیم برای برپایی چهاردهمین نمایشگاه طلا اصفهان دیر عملی شد، اما در این زمان کوتاه باید دست به دست هم دهیم ‌و مشارکت کنندگان و مجریان نمایشگاه طلا نباید در محل جدید نمایشگاه اصفهان به لحاظ تراکم جمعیتی دلواپسی داشته باشند.

وی با اعتقاد بر اینکه نمایشگاه طلای اصفهان مربوط به کل کشور است، ابراز امیدواری کرد با توجه به تجربه موفق دوره های گذشته نمایشگاه طلا و جواهر، بهترین بهره وری را در این صنعت داشته باشیم.

شیشه بران با اشاره به نگرانی برخی مشارکت کنندگان در نمایشگاه طلا مبنی بر اینکه مشمول پرداخت مالیات شوند، گفت: اکنون دیگر اعضای صنفی با حضور در نمایشگاه مشمول مالیات به صورت علی الراس نمی شوند و اگر در نمایشگاه مشارکت داشته باشند، مشکلی از این بابت پیدا نمی کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر اصفهان همچنین تاکید کرد: در نشست های متعددی که در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود، به دنبال وحدت عمل در حوزه طلا کشور هستیم. در حاشیه برپایی این نمایشگاه بحث شهرک طلا اصفهان کلید خواهد خورد و خوشبختانه امروز تمام مجوزها و مکان احداث این شهرک مهیا و آماده کلنگ زنی است و اگر سفر آقای جهانگیری به اصفهان کنسل نشده بود، این شهرک کلنگ زنی شده بود.

شیشه بران با تاکید بر اینکه اصفهان می تواند پایلوت نمایشگاه های کشور شود، گفت: نمایشگاه طلا اصفهان مربوط به تمام همکاران سراسر کشور است. تمرکز بر صادرات طلا، باید افزایش یابد. امروز صادرات طلا برای ما حیاتی است و باید موانع تولید را از بین ببریم که یکی از این راه ها برای عبور از موانع، برپایی نمایشگاه ها است.

میز کشوری صادرات طلا در اصفهان

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست خبری از برگزاری میز کشوری صادرات طلا در حاشیه برپایی چهاردهمین نمایشگاه تخصصی طلا، فلزات گران‌بها، گوهرسنگ، ماشین آلات و صنایع وابسته خبر داد.

محسن طلامینایی اظهار کرد: در حاشیه برپایی این نمایشگاه، میز کشوری صادرات طلا نیز برگزار می شود و امیدواریم دروازه صادرات طلا از این نمایشگاه گشوده شود.

وی افزود: میز کشوری صادرات طلا با حضور متخصصان و بزرگان این صنعت برگزار می شود و از مقامات مختلف در سطح کشور در این میز حضور می یابند.

به گفته رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان صادرات طلا از اصفهان در سال های ۹۰ و ۹۱ معادل ۷۵۰ میلیون دلار بوده که به دلیل مشکلات متعدد، میزان صادرات طلا از استان بسیار اندک شده است.

طلامینایی با اشاره به دلایل کاهش صادرات طلا از اصفهان، گفت: به غیر از تحریم ها، تضاد قوانین بین ارگان هایی همچون بانک مرکزی، سازمان توسعه تجارت و گمرک موجب کاهش صادرات طلا شده است.

مشکلات نبود ارتباط بانک مرکزی با گمرک برطرف می شود

حبیب الهی، عضو هیئت رئیسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: در کمیته فلزات اتاق بازرگانی بیش از هفت سال در زمینه آموزش و پیگیری مشکلات صنعت طلا و جواهر فعالیت می کنیم و امیدواریم در این نمایشگاه آخرین دستاوردها در زمینه صنعت طلا و نقره و سنگ های قیمتی و ماشین آلات به نمایش گذاشته شود.

وی در خصوص مهمانان خارجی این نمایشگاه، گفت: برای صدور روادید مهمانان خارجی جلساتی با سازمان صمت برگزار کرده ایم و امیدوارم برای حضور آنها مشکلی نداشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر اصفهان تاکید کرد: در اتاق بازرگانی نسبت به بررسی مشکلات کلان صادرکنندگان طلا اقدام کرده ایم ‌و تاکنون توانسته ایم برخی مشکلات را بررسی و حل کنیم و قرار است مشکلات عدم ارتباط بانک مرکزی با گمرک را برطرف کنیم.

منبع: روابط عمومی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها