|
کدخبر: 166314

گسترش نیوز از نشستUFI Connects گزارش می ‌دهد؛

ماجرای شبه دیجیتالی سازی در صنعت نمایشگاهی

سوال به نظرسنجی گذاشته شد و ۸۲٪ از حاضران گفتند "بله، صنعت نمایشگاهی فقط دستخوش شبه دیجیتالی سازی شده است".

نمایشگاه ماجرای شبه دیجیتالی سازی در صنعت نمایشگاهی

جلسه UFI Connects از بحث در مورد اینکه آیا رویدادهای آنلاین به رویدادهای آفلاین تبدیل می شوند استقبال کرده و به بررسی مسئله مالکیت داده ها پرداخت. آخرین نشست آنلاین UFI Connects به شکل "یک بحث بزرگ" در مورد مهمترین موضوعاتی پیرامون فناوری در صنعت نمایشگاه ها برگزار شد.

ماتیاس(تسی) باور[۱]، مدیر عامل شرکت MBB Consulting و گونار هاینریش[۲]، مدیر عامل و شریک شرکت adventics GmbH ، به مجری این نشست استفان فورسی[۳]، پیوستند. آنها ضمن طرح سوالاتی در مورد این موضوعات، در مورد سوالاتی مربوط به دیجیتالی شدن وقایع و مالکیت داده ها بحث کردند.

اولین سوال مورد بحث آنان این بود: "آیا صنعت ما فقط "شبه دیجیتالی سازی" شده است؟" شرکت کنندگان در جلسه گفتند که بسیاری از شرکت‌ها در فضای رویداد آنلاین یک مدل دیجیتالی را به طور کامل خریداری نکرده اند و استفاده آنها از پلتفرم های برگزاری رویداد دیجیتال نیاز به یکپارچه سازی بیشتری دارد. آقای "باور" این همه گیری را یک "شوک سالم" توصیف کرد که بسیاری از مشاغل را مجبور به سازگاری کرد، اما گفت که دیجیتالی شدن چیزی فراتر از انتخاب یک پلتفرم آنلاین است.

به گفته وی، بسیاری از شرکت ها نیز به امید بازگشت رویداد های فیزیکی در آینده نزدیک، فرصت دیجیتالی سازی و به روز شدن را از دست می دهند. با اینکه "جریان درآمد سنتی" باز خواهد گشت، اما فرصت های بزرگی برای ایجاد استراتژی دیجیتالی کامل وجود دارد که در آن رویدادهای آنلاین و آفلاین یکدیگر را غنی تر می کنند. "هاینریش" وضعیت فعلی رویدادهای آنلاین را فضای "بهم ریخته" ای توصیف کرد که سیستم عامل های بسیار مختلفی در آن مورد استفاده قرار می گیرد.

وقتی سوال به نظرسنجی گذاشته شد، ۸۲٪ از حاضران گفتند "بله، صنعت نمایشگاهی فقط دستخوش شبهه دیجیتالی سازی شده است".

"باور" و "هاینریش" نیز با یکدیگر هم نظر اند که صنعت نمایشگاهی فاقد متخصص علم داده است؛ متخصصی که به آنها اجازه می دهد از داده هایی که از رویدادهای آنلاین جمع آوری می کند استفاده کند. آنها می گویند وظیفه مهم برگزارکنندگان این است که اطمینان حاصل کنند تا آنجا که می توانند به اطلاعات موجود دسترسی داشته باشند، نه اینکه این فقط در اختیار دارندگان پلتفرم هایی مانند زوم باشد.

رویدادهای آنلاین خطری برای رویدادهای آفلاین؟

"هاینریش" افزود، شرکت های برگزار کننده رویداد باید با شرکت‌های کوچکتر که خدمات مهمی مانند ایجاد محتوا برای رویدادهای آنلاین ارائه می دهند، متحد شوند.

سوال دیگری که مطرح شد این بود: "آیا رویدادهای آنلاین خطری برای رویدادهای آفلاین هستند؟ "باور" معتقد است که رویدادهای آنلاین هم تهدید است و هم فرصت. با این حال، او اضافه کرد، این ایده که رویدادهای آنلاین به تجارت آفلاین آسیب می زند خنده دار است و یکی باید به دیگری کمک کند. "استفان فورسی" از قیاس موسیقی زنده استفاده کرد -فقط به این دلیل که در خانه موسیقی گوش می دهیم، احتمال رفتن به کنسرت را برای ما کم نمی کند. درواقع خلاف این موضوع صحت دارد. وی گفت: "ما باید سعی کنیم هنگام تفکر روی رویداد ها، از یک طرز فکر بهره ببریم".

۶۷ درصد از مخاطبان با این موضوع که رویدادهای آنلاین خطری برای رویدادهای آفلاین ندارد هم نظر بودند. هر دو عضو پانل این نشست اظهار داشتند که شرکت‌های خصوصی در زمینه نوآوری دیجیتال سرعت بیشتری دارند.

در نظرسنجی بهترین روش ها در رویدادهای دیجیتال، "باور" گفت که بهترین بهترین ها مایکروسافت و اپل هستند که علی رغم اینکه در صنعت برگزاری نمایشگاه ها یا جلسات حضور ندارند، اما رویدادهای سطح بالای آنلاین را برگزار کردند. وی گفت این بسیار دلخراش است که بسیاری از شرکت ها در نمایشگاه ها علی رغم اینکه در صف اول دیجیتالی شدن قرار دارند، اما در حال باختن این مسابقه هستند.

پس در ایجاد یک استراتژی دیجیتال یکپارچه هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. سال ۲۰۲۱ باید برای شرکت ها فرصت های زیادی را فراهم کند تا تجارت خود را با شرایط انطباق دهند.

نویسنده: محسن خواجه محمدی


[۱] Matthias ‘Tesi’ Baur

[۲] Gunnar Heinrich

[۳] Stephan Forseilles

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها