|
کدخبر: 155776 سهیل فرزین

گسترش نیوز از افتتاحیه تلکام ۹۹ گزارش می‌دهد:

خط و نشان جهرمی برای شرکت مخابرات ایران

جهرمی گفت: به زودی انحصار شرکت مخابرات ایران شکسته خواهد شد.

نمایشگاه خط و نشان جهرمی برای شرکت مخابرات ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین افتتاح بیست و یکمین دوره نمایشگاه تلکام ضمن تبریک روز مهندس، گفت: یک سال سخت را پشت سر گذاشتیم و خوشبختانه در پایان سال بار سنگینی از مسئولیت‌های آثار کرونا از دوش فعالان عرصه فناوری اطلاعات برداشته شد.

آذری جهرمی افزود: در این سال سخت خوشبختانه اتفاقات مهمی را در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات رقم زدیم. در این دوره ۱۴ میلیون دانش‌آموز، بیش از ۱ میلیون معلم، بالغ‌بر ۱۴۰ هزار استاد و افزون بر ۴ میلیون دانشجو و طلبه آموزش‌های خود را در فضای مجازی انجام داده‌اند. این اتفاق بزرگی بود که در شرایط شیوع ویروس کرونا انجام شد. شرکت پست در این دوره یک‌ساله با رشد ۴ برابری ظرفیت حمل‌ونقل روبرو شد و شبکه پستی ما به اشباع رسید. گفتنی است فردا اولین مرکز هوشمند تجزیه مبادلات پستی کشور نیز در تهران افتتاح خواهد شد. این اتفاقات مبارک تاثیرات مثبتی است که شیوع ویروس کرونا برای ما به ارمغان داشته است.

وی همچنین گفت: در عرصه تولید، تولیدکنندگان ما در شرایط سخت کرونایی ۳ نوبت کار می‌کردند. مدیریت این وضعیت امری به شدت سخت بود ولی با تلاش مهندسان و تولیدکنندگان عزیز به ثمر نشست.

برگزاری رویداد تلکام ۹۹

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برگزاری رویداد تلکام اشاره کرد و گفت: امروز پس از گذراندن دوره سخت کرونا تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات گرد یکدیگر جمع شده‌اند تا توانمندی خود را به رخ بکشند و تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. البته لازم به ذکر است که تحریم‌ها در سال‌های اخیر نیز سختی‌ها و چالش‌های فراوانی را پیش پای فعالان این حوزه گذاشت اما به لطف خدا این تهدیدات به فرصت تبدیل شد.

عدم حضور شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام

آذرمی جهرمی در ادامه به عدم حضور شرکت مخابرات ایران در نمایشگاه تلکام اشاره کرد و گفت: با بیان اینکه به زودی با مردم در خصوص فعالیت مجموعه مدیریتی شرکت مخابرات ایران صحبت خواهم کرد. این شرکت باید وضعیت مالی خود را به صورت شفاف منتشر کند. همه ما می‌دانیم که یک فرد در مجموعه مخابرات ایران تصمیماتی اتخاذ می‌کند که آن تصمیمات به کشور صدمه می‌زند و اگر ضرورت داشته باشد اسم و مشخصات آن فرد را می‌گویم. این شخص گمان می‌کند که با شرکت نکردن در نمایشگاه تلکام کار شاخص و بزرگی انجام داده است و این در صورتی است که در حقیقت این‌گونه نیست. این شرکت در این مراسم حاضر نشده است چون که از ما توقع داشته تا تعرفه را بالا ببریم. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که چگونه یک شرکت در عرض ۳ ماه از ۲۸۰ میلیارد تومان سود به ضرر -۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است؟ مسئله بعدی بحث افت ارزش سهام است. من به سازمان بازرسی هم منعکس کردم که بعد از افت شاخص سهام در مخابرات، سهام سهامداران خرد را کدام مجموعه حقوقی جمع کرده و بعداً چه اتفاقی قرار است بیفتد؟

بدهی شرکت مخابرات از جیب مردم پرداخت نخواهد شد

وی همچنین تأکید کرد: باید مرجع قانونی به این موضوع ورود کند و مشخص کند که این میزان پول به کجا رفته است؟ دیدگاه ما در قبال شرکت مخابرات ایران روشن است. حرف آخر ما این است که بدهی این شرکت به کارکنانش که از سال ۸۸ باقی مانده از جیب مردم پرداخت نخواهد شد. البته گفتنی است که اگر شرکت مخابرات درصدد است کار توسعه‌ای انجام دهد ما نیز تعرفه را افزایش خواهیم داد اما این موضوع واضحی است که برای توسعه خدمات ۴۰ سال قبل کسی تعرفه را افزایش نمی‌دهد. شرکت مخابرات نه تنها وظایف خود در برخی از طرح‌های توسعه‌ای را انجام نداده است بلکه در برخی مواقع نیز در مقابل توسعه بخش خصوصی قرار گرفته است. این شرکت مطمئن باشد که انحصار درون این شرکت به زودی شکسته خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان گفت: ما به تمام کارکنان و زحمت کشان مخابرات احترام می‌گذاریم. ما همه اینجا یک خانواده هستیم و اگر شرکت مخابرات در این رویداد حضور پیدا نکرده قطعاً خودش را جزئی از خانواده نمی‌داند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها