|
کدخبر: 150074

میزان فروش کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی

تا ششمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ۶۸۰ هزار و ۲۰۲ نسخه کتاب به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد تومان توسط مردم در سراسر کشور خریداری شده است.

نمایشگاه میزان فروش کتاب در نخستین نمایشگاه مجازی

بنا بر اعلام خانه کتاب و ادبیات ایران، تا ششمین روز نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۶۸۰ هزار و ۲۰۲ نسخه کتاب به مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۶۵۹میلیون و ۲۴۸هزار و ۳۱۲ ریال در سراسر کشور به فروش رسید.

تاکنون ۲۴۹هزار بسته از طریق پست کتاب و ۱۳هزار بسته از سوی خود ناشر ارسال شده است. همچنین، از مجموع ۱۱۹هزار و ۹۸۹ سفارش، ۴۰هزار و ۷۳۲ سفارش ارسال شده است و ۷۹هزار و ۲۵۷سفارش در انتظار ارسال هستند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال راهی برای حمایت از ناشران و بازار کتاب کشور بود تا آنکه تصمیم گرفت با استفاده از تجربیات حضور در نمایشگاه‌های مجازی برگزار شده توسط دیگر کشورها نظیر نمایشگاه بزرگ کتاب فرانکفورت، این رویداد فرهنگی را در ایران به شکل مجازی برگزار کند.

ایوب دهقانکار مدیر عامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران با حکم معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان ریاست برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی کتاب معرفی شد. در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، بیش از ۱۰۰۰ ناشر حضور دارند و بالغ بر ۱۰۰ هزار عنوان کتاب برای عرضه در سایت نمایشگاه مجازی کتاب تهران ارائه شد.

همچنین ۱۸۰ ناشر خارجی با ۲۰ هزار عنوان کتاب و ۱۴۲ نهاد فرهنگی و آژانس ادبی در بخش رایت‌سنتر نیز در این نمایشگاه حضور دارند. هزینه ارسال کتاب‌ها نیز از سوی شرکت پست جمهوری اسلامی برای همه مخاطبان رایگان اعلام شده است.

نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با توجه به استقبال خوب و چشمگیر ناشران و مخاطبان با دو روز تمدید از سوی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا هشتم بهمن ماه جاری میزبان بازدید کنندگان و علاقه مندان این رویداد بزرگ فرهنگی کشور در فضای خواهد بود.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها