|
کدخبر: 140607

برنامه ویژه نمایشگاهی برای هفته پژوهش و فناوری

هفته پژوهش و فناوری از هفته آینده آغاز می‌شود و برپایی نمایشگاه دستاوردهای فناورانه با معرفی ۱۱۰ ایده از جمله رویدادهای آن خواهد بود.

نمایشگاه برنامه ویژه نمایشگاهی برای هفته پژوهش و فناوری

عبدالساده نیسی، مدیرکل دفترحمایت و پشتیبانی امور پژوهشی و فناوری وزارت علوم دراین باره در نشست خبری آنلاینی اظهار کرد: هفته پژوهش و فناوری از روز شنبه ۲۲ آغاز شده و تا پنج شنبه ۲۷ آذرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای فناورانه این هفته از روز پنج شنبه ۲۷ آذرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: در سال گذشته در سامانه‌ای که به این منظور راه‌اندازی شده بود، ۱۱۰ فناوری به ثبت رسید و نمایشگاه فناوری امسال از ۲۷ آذرماه آغاز به کار خواهد کرد.

اعطای یارانه تجاری سازی

مهدی کشمیری، مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اشاره به برنامه‌های تجاری‌سازی فناوری در هفته پژوهش افزود: در هفته پژوهش سال گذشته برنامه "یارانه تجاری سازی" و" تقدیر از فناوران برتر" برگزار شد و این دو برنامه در امسال نیز اجرایی می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این دو برنامه، برنامه دیگری با عنوان "هم سرمایه گذاری" با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار خواهد شد.

۴.۵ میلیارد یارانه تجاری‌سازی در سال گذشته

مدیر کل دفتر امور فناوری وزارت علوم با اشاره به اینکه ۴.۵ میلیارد یارانه تجاری‌سازی در سال گذشته به فناوران وزارت علوم اختصاص یافته مطرح کرد: در سال گذشته ۳۰۰ تفاهمنامه با ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان میان عرضه‌کنندگان فناوری و متقاضیان فناوری منعقد شد، از این تعداد ۱۱۴ تفاهمنامه تبدیل به قرارداد به مبلغ ۱۷۰ میلیارد تومان شدند که از این تعداد ۶۶ مورد برای پرداخت یارانه تجاری انتخاب شدند.

به گفته وی این ۶۶ قرارداد منتخب شامل قراردادهای فروش و سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۳۶ میلیارد تومان بوده است که به این تعداد حدود ۴.۵ میلیارد تومان یارانه تجاری‌سازی اعطا شد.

کشمیری درباره جزییات تخصیص یارانه تجاری سازی، توضیح داد: عرضه‌کنندگان فناوری و متقاضیان دریافت فناوری در صورتی که در نمایشگاه دستاوردهای فناورانه موفق به عقد تفاهمنامه و قرارداد فروش و یا سرمایه‌گذاری شوند، از سوی وزارت علوم یارانه فناورانه پرداخت خواهد شد.

بررسی ۱۰طرح فناور برای توافقنامه تجاری سازی

وی با اشاره به معرفی فناوران برتر در هفته پژوهش سال گذشته، یادآور شد: در سال گذشته از ۶ فناور برتر تقدیر شد که به هر کدام از آنها مبلغ ۷۵ میلیون تومان اعطا شد که جمعا ۴۵۰ میلیون تومان بوده است.

قائم‌مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به برنامه هم سرمایه گذاری، اظهار کرد: این برنامه یک جریان حمایتی برای توسعه فناوری است که در آن صندوق نوآوری و شکوفایی تا ۴ برابر میزان سرمایه‌گذاری سرمایه گذاران، منابع مالی تامین خواهد کرد.

وی یادآور شد: در این زمینه تاکنون ۳۵ طرح ارسال شده است که از این تعداد ۱۰ طرح انتخاب شد و در دست بررسی است و در هفته آینده از این تعداد ۳ طرح توافقنامه آنها به امضا خواهد رسید.

در این نشست همچنین محمد جلالی، دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی ایران با اشاره به مشارکت انجمن‌های علمی در برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، گفت: به دلیل کرونا نشستی مجازی با مشارکت انجمن‌های علمی برگزار خواهد شد و در آن نقش انجمن‌های علمی در جامعه با حضور معاونان وزارت علوم بحث و تبادل نظر خواهد شد.

منبع: عصر آی سی تی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها