|
کدخبر: 139882

«جیتکس» میزبان ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی

نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (جیتکس) از امروز آغاز شده و ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری توانمندی‌های خود را در آن معرفی می‌کنند.

نمایشگاه «جیتکس» میزبان ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی

در بخش «Future Stars» چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX»۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان این نمایشگاه معرفی می‌کنند.

این نمایشگاه که از امروز ۱۶ تا ۲۰ آذر ماه جاری در کشور امارات برپا خواهد بود به عنوان بزرگترین و معروفترین رویداد تجاری مربوط به الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک در خاورمیانه مطرح است.

در بخش «Future Stars» این نمایشگاه ۲۰ شرکت دانش‌بنیان ایرانی با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی توانمندی‌های خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌کنند که محصولات فناورانه آنها به شرح زیر است:

شرکت بهینه داده پردازان رایمون

این شرکت تولیدکننده و توزیع‌کننده محصولات سخت‌افزاری یا امنیتی هوشمند است که به صورت تخصصی در زمینه هوشمندسازی درب‌ها و تردد ساختمان فعالیت دارد.

شرکت توسعه درمان سرو

سایکالپس مبتکر نخستین راهکار درمان تنبلی چشم مبتنی بر واقعیت مجازی است که با بهره‌‌گیری از سیستم هوشمند در محیط واقعیت مجازی، ابتدا سطح بیماری را تشخیص می‌دهد، سپس با استفاده از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و سیستم پچ‌های داینامیک، بیماری را درمان می‌کند.

شرکت گشت سلامت آریا

جذب بیماران خارجی از کشورهای اروپایی، کشورهای همسایه و نیز استرالیا و امریکا و معرفی به بیمارستان‌ها و پزشکان ایرانی فعالیت عمده این شرکت را در بر می‌گیرد.

شرکت پیشتازان امن کاوی عماد

این شرکت با بهره‌گیری از مزایای استانداردهای مطرح در حوزه امنیت نرم‌افزار و آزمون نفوذ، چهارچوبی فراگیر و کارا برای ارزیابی امنیتی و آزمون نفوذ برنامه کاربردی ایجاد کرده است به طوری که پس از بررسی کلی سامانه، با ریزبینی و دقت کافی به ارزیابی امنیتی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های برنامه کاربردی پرداخته و از اطلاعات به‌دست آمده در راستای آزمون نفوذ و رسیدن به اهداف مورد نظر بهره می‌گیرد. به عبارت دیگر فعالیت‌های این شرکت شامل ارزیابی امنیتی و آزمون نفوذ برنامه‌های کاربردی، شبکه و زیرساخت، ارزیابی منع سرویس توزیع شده، مشاوره و در نهایت تولید محصولات امنیتی است.

موسسه دانش پژوهان

فعالیت موسسه دانش پژوهان در زمینه مشاوره، طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی، پشتیبانی و بهره‌برداری آب شیرین ‌کن‌های حرارتی و غشایی و ZLDاست.

شرکت آینده رباتیک سبز آرسام

ساخت ربات تعاملی به همراه ۱۰ بازی فناوریک، احداث شهر بازی داستان‌‌محور به نام روبوکیدز، با بکارگیری ربات و بازی‌ها دستاوردهای شرکت آینده رباتیک سبز رسام است.

شرکت کامپوزیت صنعت قائم

زمینه فعالیت شرکت کامپوزیت صنعت قائم شامل طراحی تولید انبوه محصولات ویژه صنعت هوایی و هوافضا، تعمیر و پوششFRP مخازن و لوله‌های فرسوده در صنایع نفت و گاز، بازسازی و تولید قطعات برج‌های خنک‌کننده در صنایع کشور، طراحی و تولید زیر دریایی بدون سرنشین است.

شرکت پردازش همراه نیلین سپهر

شرکت پردازش همراه نیلین سپهر در زمینه توسعه نرم‌افزارهای وب و موبایل در حوزه بانکداری، پرداخت و بلاکچین فعالیت می‌کند.

موسسه نوا کامکار ماندگار

انتشار قانونی محتوای هنرمندان ایرانی بر روی بستر وب در قالب سایت و اپلیکیشن‌های نواک با هدف درآمدزایی برای هنرمندان عرصه موسیقی و حمایت از حقوق مادی و معنوی ایشان زمینه فعالیت موسسه نوا کامکار ماندگار را تشکیل می‌دهد.

شرکت نیوساد فارمد ماهان

پلتفرم هلثیو از محصولات شرکت نیوساد فارمد ماهان است که ارزش مهمی ‌را با گسترش شبکه‌ای متشکل از پزشکان، برنامه‌نویسان، مدیران کسب‌ و کار و دیگر فعالان در صنعت سلامت خلق می‌کند. هلثیو به نیاز تیم‌ها و کارآفرینان مستعد و خالق، در فرآیند ایده‌پردازی، تیم‌سازی، توسعه بازار و محصول، سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه پاسخ می‌دهد.

شرکت مبدل انرژی پاسارگاد

این شرکت با استفاده از هوش مصنوعی (AI) قادر به طراحی و توسعه نرم‌افزار پیشرفته ‌آنالیز جریان به صورت آنلاین به منظور شناسایی و تشخیص عیوب در الکتروموتورها و جلوگیری از توقف ناخواسته الکتروموتور است.

شرکت شتابدهی هوشمند پیشگام سیوان

سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها و سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی مراکز نوآوری مجموعه فعالیت‌های شرکت شتابدهی هوشمند پیشگام سیوان را تشکیل می‌دهد.

شرکت بهین فناور آماد هوشمند

این شرکت یکی از پیشرفته‌ترین مجموعه اجرایی و عملیاتی در زمینه تولید و توسعه سیستم‌های هوشمند لجستیکی و حمل‌ونقل در بستر فناوری اطلاعات در کشور است. این مجموعه توانسته است با بکارگیری ابزارهای روزآمد و دانش‌بنیان، گام بزرگی را در راستای توسعه و عملیاتی کردن انواع الگوریتم‌های پیچیده مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور بهبود سیستم‌های هوشمند لجستیکی نظیر حمل‌ونقل بردارد.

شرکت تکاپو صنعت نامی

فعالیت این شرکت در زمینه طراحی و تولید تجهیزات صنعتی پیشرفته است. گروه صنعتی تکاپو صنعت نامی ‌در سال ۱۳۹۳ در حوزه طراحی فنی و مهندسی و ماشین‌سازی شروع به فعالیت کرد که با ثبت اختراعات متعدد و دستیابی به دانش فنی روز دنیا، موفق به کسب استاندارهای بین‌المللی از جمله ۹۰۰۱ ISO و CE اروپا برای محصولات خود شده است.

شرکت داده کاوان امیرکبیر

این شرکت نرم‌افزارهای حوزه سلامت تولید می‌کند. کلیدی‌ترین سرویس قابل ارائه آن نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک آنلاین بقراط است که شامل ماژول‌های کاربردی مورد نیاز در جهت مدیریت مطب‌ها و مراکز درمانی با ‌نگرش کاهش هزینه‌های سربار و افزایش بازدهی حضور در مطب و کلینیک کادر درمان است.‌

شرکت نوید ساختار بهینه

مجموعه نوید ساختار بهینه، مجموعه‌ای نرم‌افزاری و سازه‌ای با رویکرد دانش‌بنیان، متشکل از فارغ‌التحصیلانی از برترین دانشگاه‌های کشور است. فعالیت اصلی و فعلی این مجموعه تولید نرم‌افزارهای بهینه‌سازی تحت وب برای ارائه خدمات فنی حوزه طراحی سازه به مشتریان جهانی است. این مجموعه زیر نظر مرکز رشد دانشگاه علم و صنعت فعالیت می‌کند. بهینه‌سازی سازه‌ها به وسیله رایانش ابری و پردازش موازی ماحصل فعالیت شرکت نوید ساختار بهینه است.

شرکت سامانه‌های دما و نور سدنا

این شرکت در زمینه طراحی و تولید ترموستات‌های هوشمند دیجیتال فعالیت می‌کند. شرکت سدنا در زمینه تولید محصولات BMS که منحصراً در اختیار شرکت¬های اروپایی و امریکایی قرار دارد، فعالیت داشته و تاکنون توانسته است چند محصول در این زمینه را در ایران بومی‌سازی کرده و با ارزش افزوده‎‌ای بسیار بالا تولید در اختیار صنعت ساختمان و تأسیسات کشور قرار دهد.

شرکت راهکار مهریاسان

شرکت طراحی سایت مهریاسان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده و ارائه راهکارهای دیجیتالی جهت توسعه کسب و کارها را محور اصلی فعالیت خود قرار داده است. با توجه به محدوده راهکارهای دیجیتالی که صاحبان بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه کسب و کار خود به آن نیاز دارند، اولویت‌بندی مهریاسان به استفاده از اینترنت به عنوان بستر رشد سازمان قرار گرفت. لذا خدمات تخصصی در این حوزه مانند طراحی سایت، خدمات تبلیغات اینترنتی و نیز بازاریابی اینترنتی را به مجموعه‌های مختلف ارائه می‌کند.

شرکت بازی‌سازی اردیبهشت پویای کاسپین

عمده محصولات شرکت بازی‌سازی اردیبهشت پویای کاسپین، شامل طراحی و پیاده‌‌سازی بازی‌های ویدیویی است. این شرکت در زمینه طراحی و تولید نرم‌افراز مجاز و غیررسانه‌ای و بازی‌های غیررسانه‌ای و مجاز مخصوص موبایل و خرید و فروش کالاهای مجاز بازرگانی در رابطه با محصول مجاز و غیررسانه‌ای تولید شده و عرضه آن در بازار مصرف مورد نظر فعالیت می‌کند.

شرکت توسعه فن و کسب و کار رایمون

این شرکت درحوزه ساخت فروشگاه هوشمند فعالیت می‌کند؛ اما بخش دیگر فعالیت‌های شرکت شامل اجرا، تولید، عرضه و پشتیبانی کلیه پروژه‌ها و ارائه زیرساخت‌های فنی، اداری، مالی و بازرگانی، بازاریابی، تهیه طرح‌های توجیهی در حوزه کسب‌وکار، تامین منابع انسانی، مدیریت سرمایه‌های معنوی، ارزش‌گذاری فناوری و تجاری‌سازی، تجزیه و تحلیل داده، هوش مصنوعی، ارتباطات و امنیت سایبری، انرژی‌های تجدیدپذیر، الکترونیک و فناوری مواد، کنترل هوشمند و اینترنت اشیا، فناوری‌های نوین پرداخت و داد وستد و تجارت الکترونیک است.

منبع: دانشجو

ارسال نظر