|
کدخبر: 130406

سایت مدرن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را ببینید + تصاویر

نکته قابل ملاحظه در رابطه با ساختمان رجیستری نمایشگاه اصفهان، معماری خارق العاده این بناست که آمیخته ای از هنرهای گره‌چینی، کاشی‌کاری، مینیاتور، گچ‌بری، هنرهای چوبی و... محسوب می شود

نمایشگاه سایت مدرن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را ببینید + تصاویر

برگزاری رویدادهای نمایشگاهی از جمله مشاغل دشواری است که همواره با چالش‌های فراوانی روبروست. مدیریت این چالش ها از طریق به حداکثر رساندن میزان هماهنگی ها، افزایش سرعت و بالابردن میزان نظم حاکم امکان‌پذیر است. در این میان مدیریت مراجعه کنندگان امری به نسبت دشوار محسوب میشود. حجم بالای بازدیدکنندگان هر نمایشگاه و لزوم برقراری ارتباطات میان مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان برای مراودات کاری در آینده وضعیت پیچیده ای را فراهم میآورد که در جریان آن غرفه داران باید به صورت جداگانه اطلاعات تماس مراجعه کنندگان را دریافت کند و شمار بسیاری کارت ویزیت میان طرفین رد و بدل شود. تکرار این روند، زمان بر بوده و این مسئله با محیط حرفه ای و سرعت فعالیت نمایشگاهی همخوانی چندانی ندارد. به علاوه در این فرایند اطلاعات مسیر سردرگمی را طی خواهند کرد.

حجم زیاد فرم های دریافت اطلاعات مراجعه کنندگان در هر غرفه کار سازماندهی و بهره برداری از آن ها را دشوار می کند و برای بازدیدکنندگان نمایشگاه نیز که ناچار هستند اطلاعات خود را در هر غرفه به صورتی جداگانه وارد کنند موجبات دردسر می شود. بدیهی است غرفه دار بجای آنکه درگیری و دغدغه گرفتن اطلاعات از مراجعه کننده را داشته باشد باید زمان خود را برای بازاریابی و صحبت درمورد محصول و خدمات شرکت خود صرف کند.

نمایشگاه بین المللی2

اختصاص یک ساختمان برای ثبت‌ اطلاعات بازدیدکنندگان

نمایشگاه بین المللی اصفهان در محل جدید، فرایند ثبت نام مکانیزه تمامی بازدیدکنندگان رویدادهای نمایشگاهی را برای به حداکثر رساندن ثبت اطلاعات و استفاده بهینه از آن جهت ارتقاء سطح کمی و کیفی نمایشگاه در سال های آتی و کمک به برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان فراهم کرده است. گردآوری این اطلاعات آنجا اهمیت می یابد که بدانیم اصفهان دومین استان صنعتی کشور پس از پایتخت به شمار می‌رود و فعال‌ترین بازرگانان کشور را در خود پرورش داده است و نمایشگاه اصفهان نیز به جهت زیرساختی محیطی منحصر به فرد را برای حضور فعالان اقتصادی و تجار فراهم آورده است.

چنین شرایطی اهمیت ثبت داده ها را برای ایجاد تحرک و پویایی هرچه بیشتر فضای نمایشگاه و ایجاد نظم در فرایندها دو چندان می کند. ثبت داده ها همواره یکی از بخش های پراهمیت در جریان برگزاری نمایشگاه بوده است و در گذشته یعنی محل پیشین نمایشگاه اصفهان نیز اقدامات مرتبط با این فرایند انجام می شد اما از یک سو زیرساخت تخصصی به این منظور تعریف نشده بود و در بهترین حالت و در شرایطی که عملیات رجیستری برای برخی از عناوین نمایشگاهی اهمیت داشت، این امر از طریق استقرار میزهای سیار در ورودی نمایشگاه صورت می گرفت که عمدتا موجب ازدحام بازدیدکنندگان در ورودی و اجبار به صرف‌نظر کردن از دریافت اطلاعات شمار زیادی از آنان می شد. به علاوه این امر گاه از طریق سیستم های دستی و استفاده از فرم های نظرسنجی کاغذی و گاه با کمک تبلت صورت می پذیرفت که زمان زیادی را هم از بازدیدکنندگان و هم از نیروهای رجیستری می گرفت.

نمایشگاه بین المللی5

مشخصات ساختمان رجیستری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان

در سازه جدید نمایشگاه اصفهان ساختمان ویژه رجیستری و پذیرش در ورودی سالن پیش بینی شده است. این ساختمان سه هزار مترمربع زیربنا دارد و سه طبقه را در خود جای داده است. طبقه همکف سالن رجیستری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، چهار درب اصلی دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند پس از پایان عملیات پذیرش، از هر یک از درها وارد فضای نمایشگاه شوند. ویژگی استفاده از چهار درب در چهار نقطه ساختمان رجیستری این است که در صورت برگزاری نمایشگاه‌های همزمان، هر یک از درب‌ها به یک نمایشگاه اختصاص می‌یابد و مخاطبان را به سمت نمایشگاه مورد نظر خود راهنمایی می‌کند.

در این طبقه، دو بال شمالی و جنوبی وجود دارد که فضاهای مختلفی را در خود جای داده است. نکته قابل توجه دیگر در این مجموعه پیش‌بینی اتاق امانات در ساختمان رجیستری است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان از نمایشگاه می‌توانند وسایل اضافی خود را به اتاق امانات بسپارند و بدون محدودیت حمل وسایل اضافی از نمایشگاه بازدید کنند. در مقابل اتاق امانات، اتاق دیگری قرار دارد که به عنوان اتاق انتظار پیش بینی شده است. این اتاق به منظور جلوگیری از ازدحام در مقابل کانترهای ثبت اطلاعات سالن رجیستری در نظر گرفته شده تا از سویی از بی‌نظمی‌های احتمالی جلوگیری شود و از سوی دیگر، موجبات استراحت و آسودگی بازدیدکنندگان را فراهم آورد. همچنین استفاده از دو کانتر برای انجام عملیات رجیستری در طبقه همکف ساختمان پذیرش نمایشگاه بین‌المللی اصفهان پیش‌بینی شده که سبب تسریع در عملیات ثبت اطلاعات بازدیدکنندگان و مراجعان نمایشگاه می‌شود. دیگر بخش‌های این طبقه هم کاربری عبوری و لابی دارند تا محلی برای عبور بازدیدکنندگان و ورود به فضای نمایشگاه باشد. طبقه اول ساختمان رجیستری و پذیرش نیز سالن‌ کنفرانس خبری و سالن‌های VIP را در خود جای داده است. در سالن کنفرانس، گردهمایی‌ها و همچنین نشست‌های خبری مرتبط با هر نمایشگاه برگزار می‌شوند.

این سالن، اشراف و تسلط کاملی بر فضای نمایشگاهی دارد و حاضران در نشست‌های خبری به راحتی می‌توانند فضای نمایشگاهی را تحت نظر داشته باشند. سالن‌های VIP نیز به منظور پذیرایی از میهمانان ویژه و مسئولان دعوت شده به نمایشگاه ایجاد شده‌اند. در این سالن‌ها، امکان مذاکرات تجاری میان مدیران شرکت‌های بخش خصوصی با مسئولان دولتی وجود دارد و از سوی دیگر، در روزهای برگزاری نمایشگاه، به محلی برای بحث و بررسی مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف تبدیل می‌شود.

در زیرزمین ساختمان رجیستری نیز دو سرویس بهداشتی برای استفاده غرفه‌داران و مشارکت‌کنندگان در نمایشگاه تعبیه شده تا کمترین وقت از آنها تلف شود و در سریع‌ترین زمان ممکن به محل پاسخگویی غرفه‌های خود بازگردند. همچنین دو نمازخانه با فضای معنوی بسیار زیبا برای خواهران و برادران در این طبقه قرار دارد. انبار و فضای دیتاسنتر هم از دیگر بخش‌های زیرزمین ساختمان رجیستری نمایشگاه بین‌المللی اصفهان به شمار می‌رود که به لحاظ کارکردی، از اصلی‌ترین بخش‌های این ساختمان محسوب می‌شود.

استفاده از معماری بی‌نظیر در ساختمان رجیستری نمایشگاه اصفهان

نکته قابل ملاحظه دیگر در رابطه با ساختمان رجیستری نمایشگاه اصفهان، معماری خارق العاده این بناست که آمیخته ای از هنرهای گره‌چینی، کاشی‌کاری، مینیاتور، گچ‌بری، هنرهای چوبی و... محسوب می شود و عالی ترین تزئینات و کاشیکاری ها در آن به کار گرفته شده که زیبایی بصری منحصر به فردی را ایجاد کرده است. بنای ساختمان رجیستری از آن جا که ورودی سالن نمایشگاه محسوب می شود، مخاطب را از گذشته اصفهان به حال این شهر پیوند می زند.

مسافری که از خارج از استان یا از کشورهای خارجی برای بازدید از نمایشگاه حاضر می شود، اگر قرار نباشد در شهر اصفهان زمانی را سپری کند، قادر خواهد بود از طریق حضور در همین سالن روح اصفهان را دریابد و با سویه هایی از هنر و معماری این شهر آشنایی پیدا کند.

برای شهروندان اصفهانی نیز این بنا بدون شک غرور آفرین خواهد بود چرا که از یک سو یادآور هنر و شکوه گذشته اصفهان است و از دیگر سو با ورود به سالن امیرکبیر و تماشای تؤامان عظمت سازه و فعالیت های اقتصادی، آینده روبه توسعه اصفهان را به تماشا خواهند نشست. کاشی کاری ها و تزئینات به کارگرفته شده در این ساختمان الهام گرفته از معماری هتل عباسی به عنوان یکی از فاخرترین آثار دوران صفوی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. نقش و نگارهای به کار رفته در سقف‌ها، ستون‌ها و دیوارهای آن، جلوه‌هایی از معماری و هنر صفوی را در خود جای داده که نمای کم نظیری را ایجاد کرده است.

گچ بری های ظریف، کاشیکاری های استادانه و به کارگیری نقوش طلایی در ستون ها و قوس ها جلوه ای فاخر از هنر ایرانی اسلامی را پیش چشم مخاطبین عیان می کند. میزهای پذیرش (counter) هم از جنس چوب ساخته شده‌ و با طرح‌های گره‌چینی تزیین شده‌اند. فضای پشت این میزهای پیشخوان به گونه ای هنرمندانه به واسطه هنر گره چینی و کاربست فلز و کاشی های هفت رنگ تزیین شده است. در سقف اتاق‌ کنفرانس نیز هنر گره‌چینی با فلز به کارگرفته رفته و تزیینات آن نیز با بهره گیری از کاشی‌های هفت‌رنگ و گچبری های استادانه انجام شده است و فضایی منحصر به فرد و چشم¬نواز را برای مخاطبین خلق کرده است.

نمایشگاه بین المللی4

استقرار زیرساخت‌های جدید نرم‌افزاری

شکوه زیرساخت در نظرگرفته شده برای این فرایند بازتابی از اهمیت آن برای فعالیت های نمایشگاه است. در رابطه با امکانات نرم افزاری نیز تلاش شده به روزترین روش ها و جدیدترین تکنولوژی ها برای دریافت داده های بازدیدکنندگان مورد استفاده قرار گیرد تا آن جا که می توان ادعا کرد این سبک از رجیستری در میان سایت های نمایشگاهی ایران بی سابقه است.

در این جریان ثبت اطلاعات از دو روش آنلاین و آفلاین صورت می گیرد. در روش آنلاین مخاطبین می توانند مراحل کار را از هرکجا خارج از نمایشگاه و حتی در منزل از طریق اپلیکیشن، سایت نمایشگاه یا مراجعه به وب کیوسک های تعبیه شده در نمایشگاه انجام دهند تا زمان کمتری را در صف انتظار برای پذیرش کنند.

همچنین شیوه آفلاین پذیرش به کارکنان بخش رجیستری کمک می-کند تا در صورت قطع اینترنت نیز کار خود را با همان کیفیت آنلاین انجام دهند. جمع آوری این داده ها آن جا اهمیت دارد که در روزهای برگزاری نمایشگاه و یا بعد از آن می توانیم با امکان پاکسازی، فرآوری و طبقه بندی داده ها و اطلاعات مربوط به حضور مراجعین از جمله اطلاعات جمعیت شناختی بازدیدکنندگان شامل جنسیت، سن و محل سکونت، متخصص بودن، منطقه ای یا بین المللی بودن بازدیدکنندگان، شمار آن ها بر حسب ساعت و روز مراجعه، شماره های تماس و آدرس ایمیل که امکان ارسال پیام کوتاه و ایمیل به بازدیدکنندگان علاقه مند به زمینه فعالیت مشارکت کننده را فراهم می کند. این اطلاعات در نهایت می تواند نمودار درصدی علاقه مندی بازدیدکنندگان به هریک از گروه های کالایی نمایشگاه، نمودار درصدی مسئولیت های بازدیدکنندگان، درصد علاقه مندی به همایش ها، نحوه آشنایی با نمایشگاه و.... را به صورتی طبقه-بندی‌ شده عرضه کند و به برگزارکنندگان کمک می کند کیفیت فعالیت خود را با توجه به انتظار مخاطبین تنظیم نمایند. همچنین مشارکت کنندگان نیز می توانند از این اطلاعات برای بازاریابی و توسعه کسب و کار خود بهره ببرند.

تحلیل داده ها سودمندی های دیگری نیز برای برگزارکنندگان، مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان به همراه دارد. از جمله کمک می کند نقاط ضعف نمایشگاه را شناسایی کنند و نسبت به رفع آن در سال آینده اقدام نمایند. همچنین باتوجه به این داده ها می توانند در جهت جذب هرچه بیشتر بازدیدکنندگان متخصص برنامه ریزی لازم را در دستور کار قرا دهند، بودجه تبلیغاتی خود را هدفمند سازند و حتی برگزارکنندگان می توانند از طریق فروش این بانک اطلاعاتی درآمدهای جانبی کسب کنند.

نمایشگاه بین المللی3

نمایشگاه اصفهان به فعالان اقتصادی قدرت پیش‌بینی می‌دهد

در نهایت باید توجه داشت که دارا بودن چنین بانکی به برگزارکنندگان قدرت پیش بینی و تصمیم گیری برای آینده را می دهد. اطلاعات تماس بازدیدکنندگان در زمان پیش ثبت نام نمایشگاه در دوره آتی، این امکان را فراهم می کند که گزارشات و فراخوان های مناسب به ایشان ارسال شود. برگزارکنندگان می توانند نمایشگاه جاری را با نمایشگاه دوره گذشته مقایسه کنند و تصمیمات استراتژیک در دوره های آتی را اتخاذ نمایند. همچنین از طریق هماهنگی با اسپانسرها و درج تبلیغات بر روی کارت های ورود بازدیدکنندگان و گردن آویزها، نسبت به ارتقای سطح کمی و کیفی نمایشگاه اقدام نمایند.

خبرنگار: آرزوخدایی

ارسال نظر