|
کدخبر: 122587

یزد میزبان اولین نمایشگاه نیازمندی‌ها و نهضت ساخت داخل

پنجمین نمایشگاه صنعت، معدن، تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته همزمان با نخستین نمایشگاه نیازمندی‌ها و نهضت ساخت داخل در استان یزد در حال برگزاری است.

مسئول برگزار‌کننده پنجمین نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته به همراه نخستین نمایشگاه نیازمندی‌ها و نهضت ساخت داخل در یزد گفت: پنجمین نمایشگاه صنعت، معدن، ماشین‌آلات و تجهیزات وابسته به همراه نخستین نمایشگاه نیازمندی‌ها و نهضت ساخت داخل ۲۵ تا ۲۸ شهریور در محل شهرک نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد با حضور شرکت هایی از سراسر کشور برگزار می‌شود و ساعت بازدید ۵ عصر تا ۱۰ شب خواهد بود.

حمید اسلامی یزد گفت: این نمایشگاه فرصتی است برای صنایع و معادن بزرگ استان یزد و تولید‌کنندگان و تامین‌کنندگان داخلی برای اینکه بتوانند توانمندی‌های حوزه صنعت و معدن به ویژه در حوزه ساخت داخل را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: پنجمین نمایشگاه صنعت، معدن، تجهیزات و ماشین‌آلات وابسته همزمان با نخستین نمایشگاه نیازمندی‌ها و نهضت ساخت داخل در استان یزد در حال برگزاری است.

وی در خصوص حضور دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه بیان کرد: حضور شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی پارک علم و فناوری یزد جهت ارائه به روز‌ترین و جدیدترین دستاوردهای حوزه صنعت و معدن با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان رقم خورده است.

وی هدف برگزاری این نمایشگاه را در جهت تحقق شعار سال یعنی جهش تولید و خوداتکایی کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه سایر کشورها دانست و افزود: تامین‌کنندگان و سازندگان داخلی قطعات در این نمایشگاه معرفی و با صنایع و معادن بزرگ و نیازمندی‌های آنها آشنا می‌شوند.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه فرصتی را فراهم کرده تا نیازهای صنایع استان به سازندگان قطعات معرفی شود و قطعاتی که به دلیل تحریم‌ها وارد کشور نمی‌شود از طریق دانش‌بنیان و ساخت داخل تولید شوند.

وی دلیل برگزاری این نمایشگاه در استان یزد را صنعتی و معدنی بودن استان عنوان کرد و گفت: استان یزد جزو سه استان اول کشور در بخش صنعت و معدن شناخته شده و با وجود تاکید مقام معظم رهبری بر تقویت تولید و ساخت داخل این نیاز وجود داشت که نمایشگاه در استان یزد برگزار شود.

اسلامی با بیان اینکه ۸۵ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: با وجود بیماری کرونا استقبال خوبی از این نمایشگاه شد هرچند سال‌های گذشته در حاشیه نمایشگاه سمینارهایی در حوزه‌های شهرک صنعتی، فولاد معدن و SPX داشتیم ولی امسال با نظر ستاد مقابله با کرونا برخی برنامه‌ها محدود شد.

وی با اعلام اینکه این نمایشگاه نسبت به سال گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت زیادی داشته است، گفت: این پیشرفت مرهون حضور و استقبال شرکت‌ها و صنایع و معادن بزرگ و کوچک کشور در نمایشگاه است.

وی در ادامه از شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان یزد، سازمان صنعت، معدن، تجارت یزد، شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، استانداری و رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا و صدیقه تفکری همکار برگزار‌کننده این نمایشگاه برای همراهی در برپایی این دو نمایشگاه که همزمان باهم در یزد در حال برگزاری است، تشکر و قدردانی کرد.

 

ارسال نظر