|
کدخبر: 95073

صنعت حفاری نفت آمریکا شارژ مالی می‌شود

رئیس‌جمهوری امریکا اعلام کرد که از هیات دولت خواسته است طرحی را برای تزریق نقدینگی به صنعت حفاری نفت امریکا و کمک به دوام این صنعت در برابر فروپاشی تاریخی قیمت های نفت طراحی کند.

گسترش نیوز: دونالد ترامپ در توییتر نوشت: ما هرگز اجازه نخواهیم داد صنعت نفت و گاز امریکا سقوط کند. من به وزیر انرژی و وزیر خزانه داری دستور داده ام که طرحی را تهیه کنند تا منابع مالی لازم برای این شرکت‌های مهم فراهم شده و حفظ مشاغل این صنعت تضمین شود.

شرکت‌های نفت و گاز امریکا از تگزاس گرفته تا وایومینگ برای جلوگیری از ورشکستگی در بحبوحه افت شدید تقاضا که ناشی از شیوع ویروس کرونا و قرنطینه در سراسر جهان بوده است، تقلا می‌کنند.

بهای معاملات نفت امریکا روز دوشنبه که معامله گران تلاش کردند با پرداخت پول از شر بشکه‌های نفتی که فضایی برای نگهداری آنها وجود ندارد، خلاص شوند برای نخستین بار در تاریخ به زیر صفر سقوط کرد.

دن برویت، وزیر انرژی امریکا هفته گذشته به رویترز گفته بود که با استیون منوچین، وزیر خزانه داری برای دو برابر کردن میزان وام ها برای شرکت‌های انرژی کوچکتر امریکایی تحت بسته کمک اقتصادی ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلاری که اخیرا تصویب شده است، همکاری می‌کند. وی در ادامه افزوده بود که منوچین سرگرم همکاری با رگولاتورهای بانکی امریکا است تا ادامه دسترسی به اعتبار برای صنعت نفت و گاز امریکا که بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار بدهی به وام دهندگان دارد را تضمین کند.

اکنون که درآمد و ارزش دارایی های شرکت‌های نفتی کاهش پیدا کرده است، برخی از آنها اعلام کرده‌اند که ممکن است نتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند.

شرکت "وایتینگ پترولیوم کورپ" نخستین تولیدکننده بزرگی است که در اول آوریل خواستار حمایت در برابر ورشکستگی شد. سایر شرکت‌ها شامل چساپیک انرژی، دنبری ریسورسز و کالون پترولیوم مشاوران بدهی استخدام کرده‌اند. ترامپ همچنین برنامه های پر کردن ذخایر نفت استراتژیک امریکا را اعلام کرده که حدود ۷۷ میلیون بشکه را از بازار جمع خواهد کرد.

کنگره امریکا تاکنون حاضر نشده است منابع مالی لازم برای این برنامه را تایید کند زیرا دموکرات ها مخالف کمک به صنعت نفت هستند در حالی که کارکنان بیکار و سایر بخش های اقتصاد هم به کمک نیاز دارند. وزیر انرژی امریکا اعلام کرده که با نمایندگان مجلس دیدار و درخواست دولت برای تامین مالی خرید نفت را دوباره مطرح خواهد کرد.

در این بین، وزارت انرژی امریکا سرگرم مذاکره با شرکت‌های نفتی برای کرایه بخشی از فضای موجود تاسیسات نگهداری ذخایر استراتژیک نفت به آنها است.

بر اساس گزارش رویترز، ترامپ مکررا تهدید کرده که از تعرفه برای جلوگیری از واردات نفت و کمک به تولیدکنندگان داخلی استفاده خواهد کرد اما انجمن های بازرگانی اصلی صنعت انرژی امریکا با چنین اقدامی مخالفت ورزیده و اعلام کرده‌اند که این اقدام تنها هزینه‌های بخش پالایش را افزایش می‌دهد.

منبع: ایسنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها