|
کدخبر: 91928

قیمت جهانی نفت کاهش یافت (‌۹۹/۰۱/۱۸)

پس از آنکه مذاکرات روسیه و عربستان بر سر کاهش تولید به تعویق افتاد و موجب تداوم نگرانی‌ها در مورد مازاد عرضه شد و در حالی که کاهش موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا موجب تقویت شاخص‌های بورس شده، نرخ نفت امروز شاهد کاهش بود.

گسترش‌نیوز: در بازارهای ارز، پس از آنکه نخست وزیر انگلیس به دلیل تشدید علائم بیماری در بیمارستان بستری شد، ارزش استرلینگ این کشور شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، پس از آنکه عربستان و روسیه نشست خود بر سر کاهش احتمالی تولید را به روز پنجشنبه موکول کردند، نرخ هر بشکه نفت برنت در ساعات اولیه معاملات امروز تا ۳ دلار کاهش داشت.

مایکل مک کارتی تحلیلگر موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «روشن است که شیوع ویروس کرونا و اقدامات کشورها برای مقابله با بیماری عامل اصلی نوسانات موجود در بازارهاست.»

در حالی که کشورهای بزرگ اروپایی نظیر فرانسه و ایتالیا شاهد کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا بوده‌اند شاخص‌های سهام در بازارهای بورس امروز شاهد افزایش بود.

این در حالی است که فرماندار ایالت نیویورک امریکا هنوز روشن نیست که آیا بحران کرونا در این ایالت به اوج خود رسیده یا نه.

در بازارهای آسیایی، ارزش شاخص بورس استرالیا با نیم درصد رشد مواجه بود و ارزش شاخص نیکی ژاپن هم ۰.۲ درصد ترقی داشت. همچنین ارزش شاخص کاسپی کره جنوبی شاهد رشد ۱.۴ درصدی بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۹۰ سنت معادل ۲.۶۴ دلار کاهش به ۳۳ دلار و ۲۱ سنت رسید. نرخ نفت وست تگزاس اینترمدییت امریکا هم امروز با یک دلار و ۱۷ سنت معادل ۴.۱۳ درصد افت به ۲۷ دلار و ۱۷ سنت رسید.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا گفته اگر لازم باشد برای حمایت از صنعت نفت امریکا بر واردات نفت از خارج تعرفه اعمال خواهد کرد.

منبع: تسنیم

ارسال نظر