|
کدخبر: 311812

اقامت یک شب در سلمان شهر

هزینه یک شب اقامت در متل قو / معرفی جاذبه های شهر قوها

متل قو، با قرار گرفتن در مجاورت دریای خزر زیباترین ساحل ماسه‌ای را با بهترین چشم انداز دارد. می‌توانید با ۵۰۰ هزار تومان در این شهر اقامت داشته باشید.

نبض بازار هزینه یک شب اقامت در متل قو / معرفی جاذبه های شهر قوها

شهر توریستی با قدمت ۵۰ سال بین  کلارآباد و عباس آباد با وسعت ۲۰ کیلومتری مربع که به یکی از مناطق گردشگری در شمال بدل شده و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر دارد. حدود ۲۰۰ هزار نفر مسافر را در اوج دوران سفر پذیرش دارد. یکی از دلایل جذابیت این شهر فاصله کم تا ساحل دریا است. به راحتی می‌توانید یک ویلا یا پلاژ ساحلی اجاره کنید، از پنجره‌های داخل خانه منظره‌ دریا را تماشا کنید و بعد از شنا یا قدم زدن در ساحل، والیبال بازی کنید.

متل قو  توسط شخصی بنام  جمشید جوانشیر در دهه ۱۳۳۰ شمسی ایجاد شد، جایی که الان سلمان شهر است شهری وجود نداشت و فقط خانه‌های روستایی پراکنده بود. طبق گفته‌ها اول تصمیم می‌گیرد باغ مرکبات بسازد؛ زمین‌های بزرگ منطقه را می‌خرد و شروع به کاشتن درخت می‌کند اما به دلایل نامشخصی در این کار شکست می‌خورد.

طبق گفته های خود جوانشیر درخاطراتش در نیمه سال ۱۳۳۸ وقتی در ساحل در حال قدم زدن بود به فکر ساخت یک متل می‌افتد و چون چند قو در ساحل دیده بود نام متل قو را برای آن انتخاب می‌کند. در طول ۶ ماه اولین اتاق‌ها و سالن موسیقی را می‌سازد و درست قبل از عید آن را افتتاح می‌کند. جوانشیر می‌گوید در عید اتاق‌ها پر شد و به مرور زمان مسافران بیشتر و بیشتری به این منطقه آمدند. ویژگی اصلی متل قو قرار داشتن در ساحل دریا بود. چند هتلی که در شمال وجود داشت. هیچ‌کدام به این اندازه نزدیک دریا نبودند. بدون شک خدمات با کیفیت هم تاثیرگذار بود تا موفقیت یک متل کوچک ادامه پیدا کرد. جوانشیر در دوران ملتهب انقلاب از ایران رفت و دولت اموالش را مصادره کرد .  وقتی این خبر به گوش جوانشیر رسید به ایران برگشت و سال‌ها درگیر مشکلات رفع مصادره از اموالش شد. جوانشیر در ایران ماند اما نتوانست سرنوشت مصادره اموالش را تغییر دهد و سرانجام در سال ۱۳۸۷ فوت کرد. نام شهر هم بعد از انقلاب به سلمان شهر تغییر دادند اما هنوز مردم و کسبه به شهرشان متل قو می‌گویند.

الماس قو (برج‌های عظیم زاده)

اولین جاذبه‌ای که نظر تمام گردشگران را به خود جلب می‌کند و به نماد شهر متل قو تبدیل شده است، دو برج دوقلوی ۲۵ طبقه با عنوان الماس قو یا همان برج‌های عظیم زاده است.

متل قو، با قرار گرفتن در مجاورت دریای خزر زیباترین ساحل ماسه‌ای را با بهترین چشم انداز دارد

برای برنامه سفر به متل قو باید اول‌ از همه به فکر محلی برای اقامت خود باشید. در متل قو گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش‌روی شما قرار دارد. از اقامتگاه‌های بوم‌گردی گرفته تا خانه‌های روستایی، سوئیت‌ها، ویلاهای لوکس و استخر دار در دل جنگل و کنار دریا برای رزرو شما در دسترس خواهد بود.

جاهای دیدنی متل قو

به‌ غیر از برج‌های عظیم زاده غار آبی دانیال، روستاهای اشتوج، اشکور محله، خانیان، لیر سر و امام زاده قاسم نیز از دیگر جاذبه‌های متل قو است که ارزش  بازدید دارد. همچنین، در جنوب شهر تنکابن دره‌های معروف دوهزار و سه هزار وجود دارند که موازی هم هستند.

در ادامه هزینه یک شب اقامت در متل قو برای شما گرداوری شده است.

متل قو

اخبار مرتبط

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها