|
کدخبر: 309065

اختصاصی گسترش‌نیوز؛

اجاره خانه در روستای ابیانه+جدول

برای اقامت یک شب در این روستای بکر و زیبا نیاز به هزینه ای بین ۶۰۰ هزار تومان تا ۶ میلیون ۵۰۰ هزار تومان دارید.

نبض بازار اجاره خانه در روستای ابیانه+جدول

فصل خوش رنگ پاییز‌، چشم و دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. گشت و گذار در اعماق طبیعت و دیدن زیبایی‌های آن در این روزها جذابیت بالایی برای گردشگران دارد. در این روزها یکی از انتخاب‌های خوب برای گردش و دیدن مناظر طبیعی روستای بکر  ابیانه است. روستای مشهور و دیدنی ابیانه از توابع بخش مرکزی نطنز استان اصفهان، در ۸۰کیلومتری کاشان واقع شده است. روستای ابیانه با ارتفاع ۲۲۲۲ متر از دریا، یکی از بلندترین نقاط مسکونی در ایران به شمار می‌آید. ابیانه روستایی چند طبقه است که تمامی خانه‌های روستا بر روی دامنه پر شیبی در شمال رودخانه برزرود بنا شده، به صورتی که پشت بام خانه‌های پایین دست، حیاط خانه های بالا دست را به وجود آورد است و هیچ دیواری هم آن ها را محصور نمی‌سازد. خانه غلام نادر شاه و خانه نایب حسین کاشانی از خانه‌های قدیمی ابیانه هستند. در ادامه جدولی برای راحتی شما از چند اقامتگاه و مناطق بومگردی تهیه و گردآوری شده است که برای اطلاع از قیمت‌ها می‌توانید به آن بسنده کنید.

ابیانه

 نکته قابل ذکر این است که خانه‌های خشتی روستای ابیانه کم نیست. کوچک و بزرگ در پایین یا بالای ده سالم و یا تخریب شده و در حال تخریب برای مردم باقی مانده است و کمتر کسی به فریادشان می‌رسد.

بیشتر اوقات مردم در روستا نمی‌مانند چند سالی است که مردم از روستا به شهر کوچ کرده‌اند و فقط گاهی که مراسمی‌در روستا باشد به خانه‌هایشان برمی‌گردند اما هنوز برخی از اهالی روستا هستند که دل از محل زندگی خود نکنده و حاضر نشده‌اند با فرزندان خود از روستا خارج شوند هنوز هم می‌توان از میان همه درهای قفل زده ابیانه در زمانی که گردشگران کمتری به آنجا می‌روند اهالی قدیمی‌و سالخورده روستا را دید که جلوی در خانه‌هایشان نشسته‌اند و یا با همان پوشش همیشگی خود چارقد با گل‌های سرخ پوشیده و دامن چین دار در کوچه‌ها قدم می‌زنند آنها می‌دانند که بهار، گردشگران را به روستا می‌آورد و دیگر کمتر با آرامی‌ در کوچه می‌نشینند.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها