|
کدخبر: 138973

پیانو آکوستیک بخریم یا دیجیتال ؟ کدام گزینه مناسب تری است ؟

خرید پیانو آکوستیک

اولین چیزی که با شنیدن کلمه پیانو در ذهن مخاطب تداعی می شود ، پیانوی آکوستیک است. پیانوهای آکوستیک یکی از محبوب ترین و خوش صدا ترین ساز های در خانواده پیانو به شمار می روند. زیبایی در طراحی ، انواع مختلف و زنگ صداهای مختلف بر اساس سلیقه صدایی شما از جمله ویژگی های این پیانوها است. پیانوهای آکوستیک از لحاظ ظاهری می توانند زیبایی مبلمان و طراحی منزل شما را دو چندان کنند. این پیانو ها حس نوازندگی با یک پیانوی اصیل و کلاویه های فوق العاده با کیفیتی را در اختیار شما قرار می دهند و علاوه بر این لحن صدای این پیانوها قابل جایگزینی با هیچ پیانوی دیگری نیست و صدایی غنی و خالص را در اختیار نوازنده قرار می دهند. تیون یا کوک این ساز ها باید توسط افراد متخصص انجام شود و بر اساس مدل و کمپانی سازنده آن زمان کوک متفاوتی دارند ولی به طور کلی سالیانه باید کوک شوند. نوازندگان پیانوهای آکوستیک گاهی مجبور می شوند آهنگ های خود را به صورت دستی ترانسپوز کنند. اگر به دنبال خرید پیانو آکوستیک هستید مهم ترین فاکتور ها سن پیانو ، برند سازنده ، ارتفاع و بودجه انتخابی شماست. هر پیانوی آکوستیک طراحی و زنگ صدای خاص خود را دارد زیرا از متریال و تکنیک ساخت خاصی برای طراحی هر مدل استفاده می شود. حجم صدای پیانوهای آکوستیک بر اساس ارتفاع آن متفاوت است و هرچه ارتفاع پیانو بلندتر باشد، حجم صدای پیانو نیز بیشتر خواهد بود. از جمله بهترین برند های پیانو آکوستیک می توان به Yamaha  ، Ritmuller ،Steinway ، Kawai ، Samick و ... اشاره کرد.

خرید پیانو دیجیتال

به زبان ساده پیانو دیجیتال یک نسخه ساده تر و جذاب با صداهای مختلف است. پیانوهای دیجیتال شباهت زیادی به پیانوهای آکوستیک دارند اما برای تولید صدا نیازمند اتصال برق هستند. این پیانوها نیاز به کوک نداشته و هزینه تعمییر و نگهداری از پیانوهای دیجیتال بهینه تر است. جابجایی این پیانو ها راحت تر بوده و نوازندگی انعطاف پذیری در سبک های مختلف را برای شما رقم می زنند. داشتن خروجی هدفون یکی دیگر از مزایای پیانوهای دیجیتال به شمار می رود و تمرکز شما بر روی نوازندگی را بهبود می بخشد. علاوه بر این پیانوهای دیجیتال برای آموزش گزینه های بهتری هستند و حالت DUO در بیشتر پیانو های دیجیتال برای تقسیم کلاویه ها به دو قسمت و تمرین در کنار استاد تعبیه شده است. پیانوهای دیجیتال دارای کلاویه های با کیفیتی بوده و حس نوازندگی مشابه با پیانوی دیجیتال را برای نوازنده فراهم می کنند. برخی از پیانوهای دیجیتال امروزی دارای کلاویه هایی از جنس چوب طبیعی بوده و این طراحی تاچ پیانو را به پیانوهای آکوستیک نزدیکتر کرده است. برای خرید پیانو دیجیتال با کیفیت باید به برند ، کیفیت خروجی اسپیکر ها ، موتور صدا ، کیفیت کلاویه و پوشش آن ، تعداد صداها و ماهیت سمپل صداهای موجود در پیانو، ورودی و خروجی ها و بودجه دقت کنید. همچنین برخی پیانوهای دیجیتال دارای ورودی میکروفن و AUX می باشند و شما می توانید در حین ضبط نوازندگی ، ووکال را نیز به نوازندگی خود اضافه کرده و با ورودی AUX از یک منبع صوتی خارجی برای افزایش صدای پیانوی خود استفاده کنید. بیشتر پیانو های دیجیتال قابلیت ضبط داشته و نوازنده می تواند با اتصال فلش مموری به پیانوی خود ترک های ضبط شده را استخراج کند. از جمله پیانوهای دیجیتال با کیفیت می توان به پیانوهای سری YDP و CLP ساخت Yamaha و پیانوهای LP380 ، C1 و G1 ساخت کمپانی KORG اشاره کنیم.

پیانو1

کیبورد های دیجیتال

یکی از مهمترین نکات در کیبورد های دیجیتال قابل حمل بودن آن هاست. هنرجویان بسیاری برای شروع نوازندگی به سراغ کیبورد های دیجیتال می روند. طیف گسترده ای از لوازم جانبی این امکان را برای نوازنده فراهم می کند تا تجهیزات مورد نظر خود را بر اساس ویژگی های مد نظر خود انتخاب کند. کلاویه های اکثر کیبورد های دیجیتال همانند پیانوهای دیجیتال و آکوستیک سنگین نسیتند اما برخی کیبورد های آموزشی و ارنجر ها دارای کلاویه های نیمه سنگین می باشند. از جمله لوازم مورد نیاز در کنار یک کیبورد دیجیتال می توان به پایه ، پدال و هدفون اشاره کرد. از جمله کیبورد های آموزشی با کیفیت برای تمرین پیانو می توان به Yamaha E463 و Casio CTX-5000 اشاره کرد.

پیانو2

خرید پیانو از فروشگاه های معتبر

شما می توانید با خرید از فروشگاه اینترنتی سازکالا از مزایایی همچون اصالت کالا ، حمل و نقل و نصب و کوک رایگان ، امکان خرید اقساطی ، امکان پرداخت درب منزل برای ساکنین تهران ، گارانتی معتبر نمایندگی رسمی ، امکان بازگشت وجه به مدت 7 روز در صورت نقص فنی بهره مند شوید. شرکت sazkala با ارائه معتبر ترین برند ها در خصوص پیانو های آکوستیک ، دیجیتال و کیبورد های دیجیتال و بهره مندی از کارشناسان خبره در امر کارشناسی تخصصی و فروش آماده است تا همراه شما عزیزان برای تجربه ی خریدی آسان باشد. قیمت پیانو در سازکالا کاملا بروز بوده و تخفیفات ویژه ای برای مدل های مختلف پیانوهای دیجیتال و کیبورد ها در طی زمان های مشخص لحاظ می گردد تا تجربه ی خرید با تخفیفات ویژه نیز در اختیارعلاقه مندان به ساز قرار گیرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت سازکالا به نشانی www.sazkala.com و یا از طریق شماره 02154772 تماس حاصل نمایید.

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها