|
کدخبر: 127200

کیمیا کی میاد؟

یک دستگاه آپارتمان، ۵۰ میلیون به صورت نقدی، یک دستگاه خودروی پرشیا و ۳۰۰ سکه که پاداش قهرمانی المپیک بود، از جمله پاداش هایی بود که به وی اهدا شد.

منهای فوتبال کیمیا کی میاد؟

چند روزی است که موضوع بازگشت کیمیا علیزاده به کشور خبرساز شده است. وی تکواندوکار وزن ۵۸- کیلوگرم تیم بانوان کشورمان بوده که با دو پیروزی و یک شکست به دیدار رده بندی این وزن راه پیدا کرد. او سپس در جدال برای کسب مدال برنز به مصاف ««نیکیتا گلاسنوویک» از سوئد رفت و در پایان ۵ بر یک صاحب پیروزی و نشان برنز شد. این بانوی تکواندوکار کشورمان با کسب این نشان برنز نام خود را برای همیشه در تاریخ ورزش کشورمان به عنوان نخستین بانوی مدال آور المپیکی ثبت کرد و ماندگار کرد.

این مقام به حدی ارزشمند بود که همان زمان رئیس کمیته ملی المپیک وقت اعلام کرد: کیومرث هاشمی بعد از کسب مدال برنز توسط کیمیا علیزاده در مسابقات تکواندو المپیک ریو اظهارکرد: به دلیل اهمیت مدال کیمیا علیزاده به وی پاداشی معادل مدال آوران طلا پرداخت می‌شود.

پاداش‌های شگفت‌انگیز!

قبل از اعزام کیمیا علیزاده به المپیک در جشن رهسپاری مبلغ ۱۰ میلیون تومان به وی پرداخت شد. پس افتخار آفرینی وی نیز علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی وقت، شمش طلا به او هدیه داد. یک دستگاه آپارتمان، ۵۰ میلیون به صورت نقدی، یک دستگاه خودروی پرشیا و ۳۰۰ سکه که پاداش قهرمانی المپیک بود، از دیگر پاداش هایی بود که به وی اهدا شد.

شوکی بزرگ به ورزش ایران

 علیزاده که به دلیل مصدومیت فرصت پرچمداری کاروان ورزشی ایران در بازی‌‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را از دست داده بود، نتوانست در تورنمنت‌‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت کند. او موفق نشد در دیدارهای انتخابی تیم ملی تکواندو حضور پیدا کند و در تمام این مدت در کمپ‌‌های تمرینی و کلینیک‌‌های درمانی در خارج از کشور شرکت می‌کرد اما هر بار به ایران بازمی‌ گشت.

 آخرین بار کیمیای تکواندو ایران به هلند رفت و این بار زمان بازگشت او طولانی شد تا اینکه خبر مهاجرت او به میان آمد. مهاجرت تنها بانوی مدال‌ آور ایران در تاریخ المپیک، یکی از خبرهای جنجالی سال ۹۸ بود و شوک بزرگی به ورزش ایران وارد کرد.

وی با انتشار نامه‌‌ای سرگشاده، رسماً خبر مهاجرتش از ایران را تأیید کرد. در این نامه جملاتی از سوی علیزاده به میان آمد که بسیار دور از انتظار بود و او از بی‌مهری مسئولان و عدم توجه سخن به میان آورد.

در این میان یکی از بستگان نزدیک کیمیا علیزاده در گفت‌وگوی تلفنی که با او داشت از او می‌پرسد علت مهاجرتش چه بوده و چرا کاری کرده که عامل ناراحتی دوستان گشته و دشمن‌ شاد شده است.

کیمیا علیزاده در پاسخ به این فامیل نزدیک گفت: «من در راهی رفته‌ ام که دیگر بازگشت ندارد. چند ماه بود که شوهرم مدام موضوع رفتن را مطرح می‌کرد و می‌گفت آینده حرفه‌‌ای من در خارج ایران درخشان‌ تر است. او من را ابزاری برای خودش می‌داند و با چند نفر در هلند و کانادا صحبت کرده تا برنامه‌ریزی فعالیت‌‌های ورزشی من و حمایت مالی ما را انجام بدهند. متن بیانیه من را هم شوهرم به من داد تا منتشر کنم و می‌دانم کار افرادی است که می‌خواهند کارهای مهاجرت من را انجام دهند.

من اگر نتوانم اینجا موفق شوم قطعاً متارکه می‌کنم و همه چیز را به مردم خواهم گفت. چون شوهرم من را مجبور به ترک ایران کرده و حالا می‌فهمم هدف از نزدیک شدن و ازدواج با من ساختن آینده خودش بوده! من نه اینکه الان پشیمان باشم ولی اگر نتوانم موفق شوم حتماً به‌جای خودم، شوهرم را پشیمان می‌کنم.»

کاربران فضای مجازی درباره کیمیا چه گفتند 

نظرات کاربران فضای مجازی در این میان جالب توجه بود: اگر علیزاده می خواهد برگردد باید مقدمات حضور او را فراهم کرد.  کاربری هم گفت : باید خانوم باشی تا درک کنی حال دختری رو که پلهای پشت سرش رو از سر سادگی برای ترقی یک نامرد خراب کرده است. دیگری هم نوشته بود: وطن مثل مادری است که آغوشش همیشه به روی فرزند پشیمان  باز است، ایران بی صبرانه منتظر بازگشت قهرمان سفر کرده خواهد بود.

این گوشه ای از توییت ها و نظرات مردم در فضای مجازی بود که می توان گفت، اغلب در حمایت از بازگشت کیمیا منتشر شده بودند.

کیمیا راه رفته را باز می‌گردد

خیلی از هنرمندان و ورزشکاران کشور پس از مهاجرت های بدون فکر و برنامه، از کار خود پشیمان شده و سعی میکنند به وطن بازگردند. یکی از موارد اخیر در این زمینه رابعه اسکویی بود که خیلی زود متوجه اشتباهش در قبول پیشهادهای تو خالی شبکه های ماهواره ای شد و به کشور بازگشت. اتفاقا از او استقبال شد و در این مدت یکی دو سریال هم به کارنامه خود اضافه کرده است. 

بی شک خبر بازگشت کیمیا علیزاده نیز  همه مردم ایران را خوشحال خواهد کرد. البته امیدوار هستیم او قبل از حضور در میادین بین المللی به نمایندگی از اجانب، متوجه مسیر غیرعادی که طی کرده شده و به کشور برگردد.

ارسال نظر