|
کدخبر: 318609

معاون وزیر صمت از پروژه های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بازدید کرد؛

شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه هوشمندسازی پیشران است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از بهره برداری یکی از معادن به صورت هوشمند خبر داد و گفت: در حوزه هوشمندسازی نقشه راه تحولی را تعریف کرده و به دنبال اقدامات زیرساختی آن هستیم.

معدن شرکت سنگ آهن مرکزی در حوزه هوشمندسازی پیشران است

به گزارش مرکز اطلاع رسانی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، روز گذشته (۳۰ دی ماه ) سید محمد موسوی، معاون وزیر صمت با حضور در شهرستان بافق از پروژه های توسعه ای شرکت سنگ آهن مرکزی ایران نظیر پست برق، دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی، کارخانه پرعیارسازی، کارخانه آهن اسفنجی و ... بازدید کرد. در این بازدید ابوالقاسم دهقان، فرماندار شهرستان بافق، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و جمعی از مدیران و معاونان صنعتی و معدنی معاون وزیر را همراهی می کردند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حین بازدید از پست برق و نیروگاههای ۲۵ مگاواتی گفت: همزمان با ساخت کارخانه گندله سازی اجرای پست برق ۱۵۰ مگاواتی نیز در دستور کار مدیران قرار گرفت اما به دلیل برخی مشکلات این پروژه اجرا نشد و کارخانه گندله سازی پس از افتتاح مشکل قطعی برق داشت به همین دلیل اجرای این پروژه زیرساختی در دستور کار قرار گرفت و بعد از آن نیز برای اجرای دو نیروگاه ۲۵ مگاواتی و یک نیروگاه خورشیدی برنامه ریزی شد که هم اکنون یکی از نیروگاهها وارد مدار شده و نیروگاه دوم نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اجرای ۴۰ پروژه توسعه ای در شرکت اظهار کرد: در حوزه هوشمندسازی نیز نقشه راه تحولی را تعریف کردیم و اقدامات زیرساختی و استراتژیک آن را دنبال می کنیم و امیدواریم در این حوزه به صورت پایلوت یکی از معادن را به بهره برداری برسانیم.

حمیدیان تاکید کرد: برنامه ریزی ما این است که بتوانیم در افق چند ساله ۲۰ درصد درآمد شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را از حوزه دانش بنیان تامین کنیم .

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حین بازدید از کارخانه آهن اسفنجی نیز توضیح داد: در تلاش هستیم که قبل از پایان دولت سیزدهم کارخانه آهن اسفنجی ۱.۷ میلیون تنی را به بهره برداری برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه آهن اسفنجی فروش شرکت را به دو برابر افزایش می دهد افزود: همزمان با اجرای پروژه بخش های زیرساختی آن نیز دنبال شده است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد.

وی به تامین بخشی از تجهیزات کارخانه از خارج از کشور اشاره و بیان کرد: به زودی خرید تجهیزات خارجی که پروژه ای زمانبر است نیز انجام می شود.

حمیدیان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم پروژه زودتر از موعد مقرر افتتاح شود گفت: پروژه ۳۶ ماهه تعریف شده است اما امیدواریم بتوانیم این پروژه را ۲۸ ماهه تحویل مردم دهیم.

سنگ-آهن۱

شرکت سنگ آهن مرکزی پیشران معادن است

سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز پس از بازدید از پروژه های شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در جمع خبرنگاران گفت: این حرکت عظیمی که در این مجموعه ایجاد شده حرکتی توسعه ای و جهادی است و به گفته مقام معظم رهبری روحیه جهادی و انقلابی موجب تحول می شود.

وی به مشارکت جوان ها و بخش خصوصی اشاره و بیان کرد: خوشبختانه مدیران جوانی در این مجموعه فعالیت می کنند و مشارکت بخش خصوصی نیز موجب رونق پروژه ها شده است.

موسوی افزود: اتفاق مهمی که در این مجموعه رقم خورده این است که از امروز برای آینده برنامه ریزی شده و کارها در حال انجام است و چه بسا بسیاری از اقداماتی که انجام می شود در آینده اهمیتش مشخص خواهد شد.

وی به اقدامات شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در حوزه نوآوری و فناوری اشاره و تصریح کرد: قراردادهایی که با دانشگاهها به امضا رسیده و پروژه های عظیمی که در حوزه هوشمندسازی آغاز شده از جمله اقدامات بزرگ این شرکت است.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه در حوزه هوشمندسازی باید تلاش بیشتری کنیم خاطرنشان کرد: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران از گذشته پیشران معادن بوده است و خوشبختانه در حوزه هوشمندسازی نیز پیشران و پیشتاز است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها