|
کدخبر: 313845

انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات بیان کرد: در زمینه بهره برداری از ظرفیت‌های موجود عناصر نادر خاکی در مرحله مطالعات اکتشافی قرار داریم که بهره برداری از آن‌ها می‌تواند انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور باشد.

معدن انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور

مرتضی علی‌اکبری، مدیرعامل شرکت شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در خصوص شعار سال اظهارداشت: شرکت تجلی در راستای تحقق  شعاری که رهبر انقلاب در ابتدای سال اعلام کردند، قدم برداشته‌ است و استراتژی خود را براساس موارد گفته شده تنظیم و پیاده کردیم و تاکنون نیز پیشرفت خوبی داشتیم و به حمایت بیشتر سهامداران امیدوار هستیم.

وی افزود: در حال حاضر رسماً به حیطه مواد نادر خاکی ورود کردیم و این شاخصی است که قبلاً در کشور موجود نبوده است.در استان‌های گوناگون به دنبال بهره برداری از ظرفیت‌های موجود در حوزه عناصر نادر خاکی هستیم و در این زمینه چندین محدوده در مرحله مطالعات اکتشافی قرار دارد که بهره برداری از آن‌ها می‌تواند انقلابی بزرگ در بخش معدن کشور باشد.و ورق‌های الکتریکی که در موردش صحبت کردیم در کشور وجود نداشته است. در موارد یاد شده با وجود تحریم‌ها با تکیه به توان داخلی خوب فعالیت کردیم و این موفقیت می‌تواند تداوم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات فعالیت‌های این شرکت در حیطه اقتصاد دانش‌بنیان را این‌گونه تشریح کرد: درحیطه فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه لیتیوم وارد شدیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بخش تحقیقاتی کار را انجام دادند و در میانه راه به آنان پیوستیم و امیدواریم به نتیجه برسیم.

علی‌اکبری در اشاره به برنامه‌های شرکت خاطرنشان کرد: امسال از محل آورده و مطالبات حداقل ۵۰ درصد افزایش سرمایه خواهیم داشت. از طرفی دو شرکت به نام‌های معدن‌کار باختر و سرمد داریم که اولی تا شش ماه آینده و دومی احتمالاً تا اوائل سال ۱۴۰۳ وارد بورس خواهند شد.

وی ادامه داد: هر کدام از معادن فرآیند مخصوص به خود را دارند این‌گونه نیست که صِرف در اختیار داشتن معدن به ما امکان بهره‌برداری بدهد. باید مشخص شود که ذخیره لازم معدن چقدر است و براساس میزان ذخیره معدن، کارخانه احداث شود. اگرذخیره خوبی داشته باشیم، در حال حاضر در حال انجام کارهای اکتشاف تکمیلی هستی و وقتی این مرحله به پایان رسید می‌توانیم در مورد میزان سرمایه‌گذاری هم صحبت کنیم.

مدیرعامل شرکت تجلی توسعه معادن در خصوص ورقه‌های الکتریکی تولید شده گفت: در ترانس‌ها باید ورقه‌های خاصی باشد که بتواند انرژی را حفظ کند این ورقه‌ها قبلاً از خارج تهیه می‌شد.

علی‌اکبری در پایان درمورد قرارداد شرکت تجلی با شرکت صبانور خاطرنشان کرد: قبل از خریداری شرکت معدن کار باختر ۴۰ درصد سهام این شرکت متعلق به اشخاص حقیقی بود و صبانور نمی‌توانست افزایش سرمایه داشته باشد، به همین دلیل با شرکت صبانور توافقنامه امضا کردیم که یکی از بندهای این توافقنامه به این موضوع اشاره دارد که به شرطی شرکت را می‌خریم که صبانور در افزایش سرمایه مشارکت کند و طبق توافق کارها انجام شده است.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها