|
کدخبر: 306535 فرشته صائمی

قائم مقام شرکت بانیان امید عنوان کرد:

۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کان مین حضور دارند

قائم مقام شرکت بانیان امید گفت: حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کان مین حضور دارند که از این تعداد ۷۴ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، هند ، امارات، افغانستان، اسپانیا، آلمان، کانادا و بلاروس هستند.‌علاوه براین هیئت‌های تجاری نیز با کمک ریاست‌جمهوری در نمایشگاه کان مین حضور خواهند داشت.

معدن ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کان مین حضور دارند

نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین‌آلات، تجهیزات و صنایع وابسته تهران (کان مین) امروز ( چهارشنبه ۲۲ شهریورماه) با حضور محمدرضا بهرامن، رییس خانه معدن،شهنام سپاسدار مدیر بانیان، امیدحسام گودرزی قائم مقام شرکت بانیان امید برگزار شد.
بهرامن در این نشست گفت: در برنامه هفتم توسعه رشد ۱۳ درصدی برای معدن در نظر گرفته شده اما بالفعل رساندن آن یکی از نیازها است. در همین راستا با تلاش بانیان امید نمایشگاه کان مین که پیش با وقفه دو ساله مجدداً برگزار می‌شود.
همچنین سپاسدار با تأکید بر نقش نمایشگاه‌ها بر اقتصاد کشور افزود: نمایشگاه‌ها نقش به سزایی بر اشتغال و مواردی از این قبیل می‌گذارد. واقعیت امر این است که نمایشگاه بهترین رسانه برای توسعه اقتصادی است. نکته دیگر این است که با توجه به ظرفیت معدن در ایران به دنبال جذب سرمایه‌گذاری خارجی هستیم، البته اگر ما هم بتوانیم در کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کنیم بسیار مطلوب است و می‌تواند نقش به سزایی داشته باشد.
در ادامه گودرزی با اشاره به جزئیات نمایشگاه کان مین تصریح کرد: حدود ۳۰۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه کان مین حضور دارند که از این تعداد ۷۴ شرکت خارجی از کشورهای روسیه، چین، ترکیه، هند ، امارات، افغانستان، اسپانیا، آلمان، کانادا و بلاروس هستند.‌علاوه براین هیئت‌های تجاری نیز با کمک ریاست‌جمهوری در نمایشگاه کان مین حضور خواهند داشت.

 

او همچنین ادامه داد: پنل‌های رویداد کان‌مین به شرح زیر است:

1. پنل مسئولیت پذیری اجتماعی سازمانی در صنعت معدن

مدیر پنل سرکار خانم طاهره خارستانی

مشاور و مدرس بین المللی مدیریت پایدار و مسئولانه

رییس کمسیون مسئولیت اجتماعی و حاکمیت شرکتی اتاق ایران

2. پنل راهکارهای تامین مالی در حوزه معدن

مدیر پنل جناب آقای دکتر پیمان مولوی

دبیر کل انجمن اقتصاد دانان ایران

 رئیس کمسیون اقتصاد خانه معدن ایران

3. پنل چالش های توسعه پایدار در حوزه معادن و صنایع معدنی

مدیر پنل جناب آقای مهندس محمدرضا بهرامن

رییس خانه معدن

نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

4. پنل هوشمندسازی، تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم

در صنایع معدنی

مدیر پنل جناب آقای دکتر مجید وفایی فرد

رییس مرکز نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

5. پنل هوشمندسازی، تحول دیجیتال و انقلاب صنعتی چهارم

در صنایع معدنی

مدیر پنل جناب آقای دکتر مجید وفایی فرد

رییس مرکز نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی (ایمینو)

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

6. پنل اهمیت و جایگاه حمل و نقل و ترانزیت در صنایع معدنی

 مدیر پنل جناب آقای محمد عیقرلو

دبیرکل فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران

در ادامه بهرامن درباره جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابراز کرد: اگر رشد ۱۳ درصدی برای توسعه معدن در نظر گرفته شده قطعاً نیازمند سرمایه‌گذاری خارجی هستیم. مواد معدنی تأمین کننده بسیاری از صنایع در کشور هستند. بر همین اساس باید ابتدا ما باید در کشورهایی نظیر افغانستان سرمایه‌گذاری کنیم که از طریق آن بتوانیم مواد اولیه را وارد کنیم.
او همچنین در پاسخ به این پرسش خبرنگار گسترش‌نیوز مبنی بر اینکه با توجه به حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه کان مین آیا امکان جذب سرمایه‌گذاری با وجود تحریم‌ها امکان‌پذیر است؟ اظهار کرد: شرکت‌های خارجی برای شناخت وارد کشور می‌شوند البته خانه معدن اطلاعات لازم را در اختیار آنها می‌گذارد که در آینده سرمایه‌گذاری کردند.
رئیس خانه معدن ایران با تأکید بر به‌روز کردن تجهیزات معدنی متذکر شد: در حال حاضر در زمینه معدن نیازمند هوشمندسازی هستیم.

او ادامه داد: اگر سوخت افزایش پیدا کند بسیاری از صنایع در معادن ازبین می‌روند. از این‌رو به دنبال برگزاری نمایشگاهی تخت عنوان کان مین هستیم که بتوانیم نیازهای حوزه معدن را تأمین کنیم. سند معدن قرار است به زودی توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شود. نکته قابل توجه در مورد معدن این است که می‌توان برنامه صدساله برای آن داشت.
همچنین گودرزی در پاسخ به سوالی درباره اسامی شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه کان مین گفت: در نمایشگاه کان مین موضوع اصلی جذب سرمایه است کما اینکه در نمایشگاه اکسپو که اردیبهشت ماه برگزار شد بسیاری از شرکت‌های عربستانی حضور داشتند که تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه معادن ایران داشتند.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها